Vastailen tässä aika myöhässä aloittajan viestiketjuun, mutta tuli vastaan lähes samankaltainen tilanne ja se loi tosi levottoman tunteen. Minullakin oli facebookin "ilmoitusosio" jatkuvasti punaisella täynnä ilmoituksia tämän itselleni lähes tuntemattoman tyypin yksityisviesti-ilmoituksista, kyllä oli stressaavaa.
Minäkin olen täysin tasapainoisesti omassa liitossani, ei lapsia, mutta ei niin minkäänlaista mielenkiintoa muihin miehiin, koska keskityn työhöni joka vie todella paljon aikaa ja voimia. Eli oikeasti kaikki miespuoliset kaverini facessa ovat oikeasti vaan kavereita, mitään intressiä ja aikaa mihinkään muuhun minulla ei ole. Yhden koulutusmatkan paluumatkalla aivan asiallisen oloinen tyyppi keskusteli lyhyen aikaa ja en sen enempää asiaa sitten jäänyt miettimään. Muutamia viikkoja myöhemmin jossain vaiheessa tuli Facebook-kaveripyyntö, jossa tunnistin tyypin ja sen kummempia ajattelematta sitten hänet hyväksyin, koska mitään aihetta ei ollut ajatella häntä muuksi kuin harmittomaksi tyypiksi.
Alussa tämä tyyppi käyttäytyi kuin kaikki muutkin kaverit, mutta jossain vaiheessa alkoi aivan samantyyppinen, aloittajan mainitsema jatkuva viestien lähettäminen, jotka viestiketjut aluksi todella hyvin lyhyesti mutta ystävällisesti aina lopetin hyvin lyhyeen, oikeastaan lasken, että en vastannut koko hänen stalkkaushistorian aikana kuin yhteensä 3 viestiin, ja tuolloinkin niin, että valitettavasti minulla on hyvin kiirettä ja minulla ei ole tapana täällä facebookissa tämän enempää kenenkään ystävieni kanssa, joten en jatkaisi mielellään keskusteluja tämän enempää. Aluksi siis kaikkien ohjesääntöjen mukaan toin tälle tyypille asiallisesti esiin, että en lähde mihinkään keskusteluihin. Tämä ei kuitenkaan auttanut, vaan sain noin 1 kk ajan suurinpiirtein kilometrin pituisia selvityksiä ja ajatuksia maan ja taivaan välillä. Toisen kerran sitten vastasin viestiin ja sanoin, että minua häiritsevät selkeästi jatkuva yksipuolinen yhteydenpito, johon sitten tuli hyvin vihaisia viestejä. Tämän jälkeen minulle riitti yksi hänen 'tykkäys' johonkin julkiseen statuspäivitykseeni liittyen, kun poistin hänet sitten kavereistani. Eli hän rupesi jollain tavalla provosoimaan ja tykkäilemään siitä ja tästä. Eli lyhyesti sanottuna, virheeni oli se, että en välittömästi ymmärtänyt, ei kannata hyväksyä kavereiksi ketään ns. puolituttua, näistä voi muodostua todella suuria ongelma. Olen tosi ahdistunut tuosta tyypistä, joka todennäköisesti jää nyt kyttäämään minua, vaikka emme ole kavereita. En tunne tuota tyyppiä, en ole hänelle mitään velkaa, mutta nähtävästi narsistit eivät hyväksy asiallista puhetta.
Itse ymmärrän reaalielämässä pienestäkin vihjeestä, jos joku kaveri ei haluaisi olla tekemisissä, ei minun kuulu pakottaa ketään kaverikseni tai mitään muutakaan, tämä on vapaa maailma. On täyttä narsismia, kun ihminen ei usko ystävällisellä ilmoituksella, että hei, facebook ei ole minulle mikään iskupaikka, eli jos emme voi olla ihan kavereita vaan, niin sitten viestittely täytyy loppua. Yleisestikin maailma on facessa mennyt nyt siihen, että kaikki miehet yrittävät lähetellä noita yksityisviestejä nimenomaan iskutarkoituksessa, eivätkä ymmärrä jos ihminen oikeasti ei käytä facebookin yksityisviestiä kyseisessä tarkoituksessa.