Voi lapseton työkaveri (Sisältää valitusta)

JosEiHyvälläSitPAhalla

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 464
0
36
Siis ARG!!! Miten voikaan työkaveri ärsyttää.... :headwall: Enkä ole edes kunnolla kerennyt töitä vielä aloittaa.. :headwall:

Työkaveri soitti töistä ja ehdotti, että maanantaina aamuvuoron (6.00-??) lisäksi tekisin iltavuoron melkein perään. Kerkeäisin käydä vain pyörähtämässä kotona mutkan, jos viitsii edestakas ajella.
Perusteluina hänellä oli, että kun hän on tehnyt töitä yhden päivän vapailla viime viikon. (Yleensä 2pvä/viikko vapaa ja muuten töitä )
Yksi työntekijä on sairaslomalla..

Eipä sitten tullut ajatelleeksi, että meillä on lapsiakin ja olisi kiva keretä heidänkin kanssaan touhuta päivittäin vaikka en joka päivä töissä olekaan..

Sanoin heti, ettei se käy, mulla on "sovittua menoa" ja lapsenhoito ongelmia. Vaikka periaatteessa mies vois olla lasten kanssa.
En halua mennä mukaan tälläiseen ihme pompotukseen, jota selvästikin tämä lapseton työkaveri yrittää...
Täytyy näköjään tehdä selväksi, etten minä hänen tahtonsa mukaan tanssi jo heti huomenna..

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Oisit vaan sanonu ettet sie perheellisenä voi/halua tommosta tehdä, vaik tilapäinen vuoro kai tuo olisi ollut sinulle sairastelun vuoksi. Voihan hälläkin perheettömänä olla omat menonsa.

Kyllä hän sen ymmärsi, kun itsekin sanoi kysyttyään tuohon vuoroon, että vai tuleeko lastenhoito ongelmia ja minä sanoin että tulee..

Se eukko on muutenkin sellainen, että pistää veret kiehumaan jo kun hänet näen.. |O |O Pikkasen ylimielinen ja tärkeilevä...

Alkuperäinen kirjoittaja aga:
aha, oli pakko lisätä toi LAPSETON työkaveri.
Kyllä ihan lapsellinenkin työkaveri voi sanoa noin jos sillä ei oo lapsenhoito-ongelmia.

Tottakai, mutta paremmin ymmärtäisi varmaan, jos itsellään on lapsia, että työvuorot olis suht järkevästi ja täytyis ottaa vähän huomioon että mihin lapset saa hoitoon siksi aikaa, kun olen töissä jos mieskin sattuu olemaan samassa vuorossa...

Tottakai hänelläkin on omia menoja, mutta yleensä varsinkin tärkeät menot tietää jo hieman etukäteen... Luulis ainakin...

Vai oli LAPSETON noin törkeä...Entäpä meillä: kun mulla ei ole lapsia, niin munhan sopii olla aina yli klo 16, mielellään sinne 17-18 ja joka päivä, myös loppuviikosta, kun "lapselliset" jää osittaiselle hoitovapaille ja joudun tekemään heidän työnsä. Niin ja heillä tää viikonloppu alkaa jo torstaina, joten "ei viittisi viikonloppua vastenkaan" olla myöhempään töissä. Mutta minä, lapseton rukka, voin kyllä olla kaikkina arkipäivinä ylitöissä, joita kertyy osittaisistahoitovapaista ja "lastenhoito-ongelmista". On minullakin elämä - anteeksi vain. Että eiköhän se kuulkaa tarvitse molemmin puolin joustoa tuolla työelämässä. Kyllä minä ymmärrän näitä hoito-ongelmia ja että pitää päästä kotiin, mutta toivoisin, että minun vapaa-aikaani ja "viikonlopun alkua" ei pidettäisi vähemmän tärkeänä kuin lapsiperheiden vastaavia. Ja kyllä, minäkin jäisin heti äitiyslomalle jos vaan vaavi jostain tulisi...

se on myös uskomatonta että lapselliset sanovat töissä että heidän täytyy saada pyhät vapaaksi esim joulut ja uudet vuodet koska heillä on pieniä lapsia. entäs ne joilta omat lapset ovat jo lentäneet pesästä? lapsiahan hekin ovat ja onhan sitten lapsenlapsia.
tutulla on työpaikalla tämä ongelma että hän joutuu olemaan joulut töissä koska pienten lasten äidit eivät suostu niitä tekemään vaikka hänelläkin on pieniä lapsenlapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja on mullakin elämä:
Vai oli LAPSETON noin törkeä...Entäpä meillä: kun mulla ei ole lapsia, niin munhan sopii olla aina yli klo 16, mielellään sinne 17-18 ja joka päivä, myös loppuviikosta, kun "lapselliset" jää osittaiselle hoitovapaille ja joudun tekemään heidän työnsä. Niin ja heillä tää viikonloppu alkaa jo torstaina, joten "ei viittisi viikonloppua vastenkaan" olla myöhempään töissä. Mutta minä, lapseton rukka, voin kyllä olla kaikkina arkipäivinä ylitöissä, joita kertyy osittaisistahoitovapaista ja "lastenhoito-ongelmista". On minullakin elämä - anteeksi vain. Että eiköhän se kuulkaa tarvitse molemmin puolin joustoa tuolla työelämässä. Kyllä minä ymmärrän näitä hoito-ongelmia ja että pitää päästä kotiin, mutta toivoisin, että minun vapaa-aikaani ja "viikonlopun alkua" ei pidettäisi vähemmän tärkeänä kuin lapsiperheiden vastaavia. Ja kyllä, minäkin jäisin heti äitiyslomalle jos vaan vaavi jostain tulisi...

On kai sullakin elämä tottakai, mutta sun elämästä ei ole riippuvaisia pienet lapset, joilla on myös elämä.

Ei ollut tarkoitus suututtaa, ärsytti vain tuo työkaverin asenne, se oli heti alkuun sellainen.....Eikä ollut tarkoitus yleistää..

Minä kyllä lapsellisena teen ihan kunnon työpäiviä ja jopa viikonloppuja (joita tulee suurimmaksi osaksi olemaan) enkä valita niistä, kuitenkin minulle palkkaa maksetaan tehdyistä työtunneista..

Jos lapseni sairastuu, yritän tottakai ensimmäisenä hommata hänelle paikan, mihin viedä, ennen kuin alan perumaan työvuoroja/vaihtelemaan.. (Mummut, kummit, täti tai joku sukulainen)
Ylitöitäkin voin tehdä, kunhan siitä maksetaan sitten den verran kuin pitääkin.

Kyllä voi joustaa molemmin puolin ja pitääkin, mutta tosi kiva asenne työkaverilla ja hänen kanssaan vielä pitäisi yrittää tulla toimeen...

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

On kai sullakin elämä tottakai, mutta sun elämästä ei ole riippuvaisia pienet lapset.

mutta onha niillä pienillä lapsilla isäkin? noin niinku jos tästä puhuu

Meillä on kiertävät vuorot pyhien suhteen. Jos joku haluaa tehä ylimääräisen vuoron niin laitetaan lappu ilmotustaululle ja siitä kuka haluaa vapaan niin eikun vaan antaa vuoronsa työkaverille.
Aloittajaa ymmärrän täysin tuon asian suhteen että jos joku ihminen ärsyttää niin ärsyttää. Itsellä kans sellainen tärkeilevä,kyylä pas...ka työkaverina että ei paremmasta väliä

Varmaan näissä ristiriidoissa on osittain kyse siitäkin, että Suomessa on todella jäykkä työmarkkinäjärjestelmä ja työntekijöiden määrä on nipistetty minimiin. Toimii hyvin ehkä paperilla, mutta kun se yhdistetään ihmisten arkeen ja muuhun elämään, niin tulee vaikeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ja :
se on myös uskomatonta että lapselliset sanovat töissä että heidän täytyy saada pyhät vapaaksi esim joulut ja uudet vuodet koska heillä on pieniä lapsia. entäs ne joilta omat lapset ovat jo lentäneet pesästä? lapsiahan hekin ovat ja onhan sitten lapsenlapsia.
tutulla on työpaikalla tämä ongelma että hän joutuu olemaan joulut töissä koska pienten lasten äidit eivät suostu niitä tekemään vaikka hänelläkin on pieniä lapsenlapsia.

Niin ja lapset eivät ole kovin kauaa pieniä, ota se huomioon..
Sitten kun he ovat lentäneet pesästä, voikin tehdä vaikka 24/7 töitä, kun kotona ei ole muita kuin ukko, joka osaa itsekin laittaa ruokaa,pestä pyykkiä jne...
Kyllähän tuota on tullut pyhiäkin tehtyä töitä, vaikka ennemmin olisin ollut lasten kanssa kotona, niin..

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

On kai sullakin elämä tottakai, mutta sun elämästä ei ole riippuvaisia pienet lapset.

Joo, totta. Mut en nyt ihan tarkoittanut tätä tilannetta vaan yleensäkin. siis onhan niillä lapsillakin elämä, ei ole pelkästää kyse siis lapsellisen ja lapsettoman elämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

On, mutta tarvitsevat myöskin joskus äitiäänkin.. Vuorojen mukaan menee, että kuka on lasten kanssa kotona. Jos minä illassa, niin mies lasten kanssa..

"On kai sullakin elämä tottakai, mutta sun elämästä ei ole riippuvaisia pienet lapset. "

Eli lapsiperheiden lastenhoito-ongelmat ja pienten lasten riippuvuus vanhemmmistaan siis ovat kaikkien ongelmia???

Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Alkuperäinen kirjoittaja ja :

Niin ja lapset eivät ole kovin kauaa pieniä, ota se huomioon..
Sitten kun he ovat lentäneet pesästä, voikin tehdä vaikka 24/7 töitä, kun kotona ei ole muita kuin ukko, joka osaa itsekin laittaa ruokaa,pestä pyykkiä jne...
Kyllähän tuota on tullut pyhiäkin tehtyä töitä, vaikka ennemmin olisin ollut lasten kanssa kotona, niin..

lapsenlapset kasvaa ihan yhtä nopeaa ku ne omat lapsetkin. meillä päin ainakin tullaan jouluaatoksi koko porukka kylään ja vietetään aikaa. se on meille perhe juhla ja on se lapsenlapsille ikävää kun mummu tai pappa on aina töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja on mullakin elämä :
Varmaan näissä ristiriidoissa on osittain kyse siitäkin, että Suomessa on todella jäykkä työmarkkinäjärjestelmä ja työntekijöiden määrä on nipistetty minimiin. Toimii hyvin ehkä paperilla, mutta kun se yhdistetään ihmisten arkeen ja muuhun elämään, niin tulee vaikeuksia.

Siitä justiisa ja siitäkin vielä, että kuinka paljon kenenkin tulisi joustaa työvuoroissa, olipa kyseessä lapsellinen tai lapseton ihminen.
Mihin voi vetää sen rajan, mitä tekee ja mitä ei.
Minäkin olen nyt ollut pitkään työttömänä ja ihan innokkaana menossa töihin, tosin lapset täytyy aina ottaa huomioon ensin, heillä on tarpeita ja pakollisia menoja (lääkärit jnee..) Tympäsee kieltäytyä joistain vuoroista, mutta ei yksinkertaisesti pysty ja voi ottaa vastaan jokaista vuoroa vaikka kuinka haluais..

Hei, tästähän kehkeytyi sitten ihan mielenkiintoinen keskustelu...
Sovittaisko kuitenkin, ettei aleta tappelemaan, lapsettomat vs. lapselliset vaan keskusteltais ihan asiallisesti..

Ymmärrän teitä lapsettomat työkaverit, joita ärsyttää joskus me lapselliset työkaverit ja selitykset, että en voi tehdä tuota ja tuota vuoroa kun lapsi sitä ja tätä..
Koittakaa kuitenkin ymmärtää, että joskus on sellaisia menoja joita ei voi perua ja niin on teilläkin. Toivoisin vain, että yhteisymmärrystä löytyis puolin ja toisin.
Jos sinä teet minun vuoron nyt, niin minä voin tehdä sinun vuoron joskus... Joustavuutta, KIITOS!!

Nyt koiran kanssa ulkoilemaan, mutta tulen kohta takaisin... :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Siis ARG!!! Miten voikaan työkaveri ärsyttää.... :headwall: Enkä ole edes kunnolla kerennyt töitä vielä aloittaa.. :headwall:

Työkaveri soitti töistä ja ehdotti, että maanantaina aamuvuoron (6.00-??) lisäksi tekisin iltavuoron melkein perään. Kerkeäisin käydä vain pyörähtämässä kotona mutkan, jos viitsii edestakas ajella.
Perusteluina hänellä oli, että kun hän on tehnyt töitä yhden päivän vapailla viime viikon. (Yleensä 2pvä/viikko vapaa ja muuten töitä )
Yksi työntekijä on sairaslomalla..

Joo tätä siis kommentoisin, eli jos on jo tehnyt yhden vuoron niin kyllä saa kieltäytyä tekemästä toista perään.
Oli lapsia tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mitä törkeää siinä oli, jos kohteliaasti kysyi ja heti uskoi kun kieltäydyit?
Sä vaan ärsyynnyit, kun teidän kemiat ei muuten synkkaa.

No ei synkkaa ei, vaikka kuinka yrittäis. Se ärsytti, kun hän oletti, että olisin valmis tekemään tuollaisen älyttömän raskaan vuoron ja ensimmäisinä työpäivinä vielä..
Saatoi olla, että tuli väärinkäsityskin, että jos olisin mennyt iltaan, niin ei olisi tarvinut tehdä tuota aamuvuoroa. Onhan se varmasti raskasta tehdä kaksi vuoroa peräkkäin olipa lapsia tai ei ja laitontakin tehdä yli 9h töitä putkeen.
Olishan tuossa aamu ja iltavuoron välissä ollut pari tuntia, mutta kuka piru sitä jaksaa painaa aamu 6 ilta puol kymmeneen töitä??

Yhteistyössä