Voi kyynel ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuikkuliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuikkuliini"

Vieras
kaikki maailman kirosanat!

Mulla on 22v. poika, joka asuu 20v. kihlattunsa kanssa. He ovat yhdessä pyytäneet 4-vuotiasta tytärtämme luokseen yökylään. Tyttö on ollut ihan innoissaan, kun pääsee isoveljen luokse.
Nyt 1½h ennen tytön toimittamista heille, poikani soittaa, ettei avokille sovikaan tämä järjestely! Miniäehdokas on kuulema rasittunut työviikosta ja kaipa nuorellaparilla on ollut jotain riitaakin. Yrittää nyt kostaa pojalle tuolla tavoin, kun ei nyt muutakaan keksinyt... :(
Tätä kylättelyä on valmisteltu viikkoja ja aloitteen tälle tekivät siis poikani ja avokki. Meillä vanhemmilla ei ole onneksi mitään erityistä menoa suunniteltu tälle illalle. Oli vain tarkoitus käydä syömässä hyvin ja ehkä mennä leffaan.
Voitte kuvitella miten tää pikkulikka pettyi, kun ei saanutkaan mennä ekaa kertaa yöksi isoveljen luokse! Miten selittää pikkuiselle tämä tilanne?

Voin vaan kuvitella miten pettynyt toinen on...:´( Meidän lähipiirissä on eräs nuori mies joka on aivan tyttöystävänsä pyöriteltävissä ja tämä tyttöystävä "kiusaa" miestä ihan tahallaan juuri tuollaisin keinoin. Voin kuvitella että hän tekisi juuri noin viime metreillä kun miehen puolelta olisi joku tulossa.

No jos teillä on vapaata niin ehdottaisin tytölle jotta olisko hän halukas sittenkin lähtemään teidän kanssa kylpylään ja tekemään jotain mistä varmasti tykkää, vetoaisin siihen jotta jos toiste sitten veljelle yöksi.. Tämä olisi siis tytön "omavalinta" eikä tytölle tarvittisi kertoa totuutta.. jos ei onnistu niin sitten sanoisin hetken päästä jotta ei veljelle nyt sovikkaan töiden yms takia..

Eilen vielä sovittiin kellonaika, jolloin tyttö viedään ym. yksityiskohdat. Kaiken piti olla ok. Mies jo ehdotti, että kutsutaan poika hoitamaan tyttöä meille, mutta en siihen suostunut. Antaa olla... tai voidaan käydä syömässä kolmestaankin.

onhan se ikävä tytölle, ettei kauan suunniteltu juttu toteudu. mutta jos nuorella parilla on ollut jotain riitaa, niin siellä voi olla ilmapiiri niin kiree, että parempi ettei lapsi sitten mene sinne. keksitte jotain kivaa yhteistä tekemistä koko perheelle, niin eiköhän lapsi pettymyksestään tokene

Höh. Pikkulikka ihan itse "pakkasi" eilen illalla oman laukunkin valmiiksi.
Luuliko miniäehdokas tempullaan saavansa myötätuntoa vai mikä on? Poika vaikutti puhelimessa tosi nololta ja olisi halunnut siskon tulevan joku toinen vkonloppu. Saattaa joessa vettä virrata ennenkuin voin luottaa pojan avokin lupauksiin.

No niin. Nyt riidan aihekin tuli tietoon. Poika oli pessyt vapaapäivänään vain yhden koneellisen pyykkiä. Toinenkin olisi pitänyt kuulema pestä.

Muistappa nyt kuitenkin, että ei ne nuorenparin riitojen syyt vanhemmille kuulu. Miniäehdokas päätti hoitaa tilanteen epäkunnioitettavasti, mikä varmaan jatkossa vaikuttaa luottamiseen, mutta enempää älä sotkeudu. Äläkä myöskään itse ala kostopolulle.

[QUOTE="xyz";23757845]Muistappa nyt kuitenkin, että ei ne nuorenparin riitojen syyt vanhemmille kuulu. Miniäehdokas päätti hoitaa tilanteen epäkunnioitettavasti, mikä varmaan jatkossa vaikuttaa luottamiseen, mutta enempää älä sotkeudu. Äläkä myöskään itse ala kostopolulle.[/QUOTE]

Poika laittoi tekstiviestillä tämän tiedon. En ole mennyt asiassa neuvomaan.

Ikävä temppu, mutta mistäs lapseton 20v nyt voi tajuta, kuinka tärkeää tuollainen lapselle on, jos on kakara vielä itsekin. Antaisin armoa. Ja varoisin työntämästä nokkaani soppaan. Varmasti poikasi osaa hoitaa tilanteen ihan itsekin. Voisin itsekin ehdottaa pojalle, josko tulisi teille hoitamaan tyttöä. Voihan sillä miniällä olla menossa vaikka miten rankka elämänvaihe ja nyt vaan kiepsahti kuppi nurin. Miehet nyt vaan yleensä ovat sellaisia, että luulevat syyn olevan juuri jossakin noin lapsellisessa kuin pyykki, vaikka oikeasti nainen on jo ollut räjähdyspisteessä monta viikkoa. Sellaista se on. En olisi pojalle liian ankara ja koittaisin keksiä jotain kivaa nyt kuitenkin. Toisella kertaa sitten yökylään.

Itse olen pettynyt lapsen puolesta. Tämä miniäehdokas tuntuu olevan välillä melkoinen pakkaus. On joskus juteltu pojan kanssa tuosta yllättävästä käytöksestä, kun poika on ollut ymmällään. Yhdeksi järkeen käyväksi syyksi olen pojalle ehdottanut ehkäisypillereiden aiheuttamia mielialanvaihteluita. Ymmärrystä siis löytyy ja muistan itsekin minkälaista on olla nuori.

Mitä jos pyydät pojan teille pikkusiskonsa kanssa? Voisi tyttö olla siitäkin innoissaan :) Jääköön miniä mököttämään kotiinsa. Te voitte mennä sitten ravintolaan syömään miehesi kanssa.

Kökkö juttu. : /

Mieleen kyllä tulee että jos se tyttöystävä on niin väsynyt ja poikaystävälleen tuohtunut ettei jaksa viedä lapsen yökyläilyä läpi niin ehkä hän voisi mennä vaikka vanhemmilleen (asuvatko lähellä?) tai jollekin kaverilleen yöksi ja poikaystävä voisi sitten hoitaa tuon pikkusiskon yökyläilyn yksin?

Todella harmillista lapsen puolesta ja en kyllä itsekään koin helposti menisi enää uusia yökyläilyjä lupaamaan. Tietty anopin ei ole hyvä juurikaan sekaantua nuorenparin elämään, mutta kyllähän se olisi silti hyvä otenkin saattaa tyttöystävän tietoon että tuo temppu aiheutti lapselle ison pettymyksen.

Juu... voihan se lapseton miniäehdokaskin olla väsynyt. Olen sitä minäkin aina välillä, kun teen vuorotyötä täydellä työajalla vuorokauden ympäri. Ja ikää arvatenkin minulla on saman verran kuin monen palstaperheen mummoilla.
Me lähdemme virkistymään kolmestaan ruokailun merkeissä. Leffa jää sitten väliin tällä kertaa.

Yhteistyössä