Voi kurja :( kävin eilen kirppareilta ettimäss lapsillenijoululahjoja mutta eipä ollut mitään ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hps :
Se on niin paljon tuurista kiinni tekeekö löytöjä. Tänään ei välttämättä ole mitään, mut ens viikolla voikin jo olla. Onko siellä vain 1 kirpputori? Minkä ikäisiä lapsia sulla on? Mistä päin? Voisin ehkä laittaa jonkin pienen paketin tulemaan.

lahdesta ollaan ja täällä launeella on 2 kirppistä ja kummassakin oli nyt todella huonosti mitään.
Kaupungissa olisi myös kirppiksiä, mutta sinn een valitettavasti pääse :(

Seurakunnan diakonityöhön,voivat varmasti sinua auttaa :) Kannattaa mainita tuo lahjatilanne,muistaakseni seurakunnilla kun otetaan vastaan hyvää tavaraa lahjoituksina jos sieltä saisit jotakin kamaa teille lahjaksi :) Ja kannattaa käydä Kontissa,siellä on aika hyvää tavaraa halvalla sekä itse löydän hyviä leluja lapsille tuolta launeen frida (ko se kirjoitettiin)
joku lähetys(kö) kirppikseltä :) Viimeksi löysin pojalle sieltä auton jolla peräkärry lavetti hintaan 4,50 siinä on vielä patteritkin ja kotona kun ne laitettiin niin valotkin ja äänetkin toimi :) eli ei paha tuohon hintaan kun uutena tuollainen varmasti maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen tyttö:
Tuonne voisi kyllä soittaa, mutta kun lapsilisät tulee ennen aattoa niin katsoovat varmasti että niillä saan ruokaa ja näin olin kyllä ajatellutkin ja sitten laskuihin menee loput

No eikö se kuitenkin olisi hyvä soittaa ja kokeilla jos kerran niin tiukkaa tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja tuossa linkki apuja:
Tuonne voisi kyllä soittaa, mutta kun lapsilisät tulee ennen aattoa niin katsoovat varmasti että niillä saan ruokaa ja näin olin kyllä ajatellutkin ja sitten laskuihin menee loput

No eikö se kuitenkin olisi hyvä soittaa ja kokeilla jos kerran niin tiukkaa tekee?

totta kai aion soittaa ja jos sieltä saisi jotain ruoka avusta tai noita maksusitoumuksia ruokaan, niin voisin ostaa meille jopa vaikka pienen kinkkurullan jouluksi, kiitos vinkistä!

totta kai aion soittaa ja jos sieltä saisi jotain ruoka avusta tai noita maksusitoumuksia ruokaan, niin voisin ostaa meille jopa vaikka pienen kinkkurullan jouluksi, kiitos vinkistä!

Viime jouluna sai ainakin pienen kinkkurullan,säkin perunoita näkkäriä ym kuivamuonaa seuraksi :)
Ettekö te saa soskusta mitään lahja avustusta?

Alkuperäinen kirjoittaja pööö:

Viime jouluna sai ainakin pienen kinkkurullan,säkin perunoita näkkäriä ym kuivamuonaa seuraksi :)

en ole soskuun soitellut, eli todella kädestä suuhun eletään. Vanhempani maksvat minulle netin ja lapsille juniori kanavan, siksi eivät jouluisn paljon mitään osteleu kun se on jo suuri lahja kun nuo maksavat :)

en ole soskuun soitellut, eli todella kädestä suuhun eletään. Vanhempani maksvat minulle netin ja lapsille juniori kanavan, siksi eivät jouluisn paljon mitään osteleu kun se on jo suuri lahja kun nuo maksavat :)

Miksi ihmeessä!
Siis verojahan tässä jokainen maksaa ja sinäkin olet maksanut ja maksat niistä vähistäsikin,
jos tulot tiukoilla niin silloin käännytään soskun puoleen jos ne rahat ei elämiseen riitä.
Saatteko asumistukea vuokraan vai oletko kysynyt kelasta,
asutteko omassa,omaankin voi hakea asumistukea mutta ne annetaan vain niihin korkoihin...

Miksi ihmeessä!
Siis verojahan tässä jokainen maksaa ja sinäkin olet maksanut ja maksat niistä vähistäsikin,
jos tulot tiukoilla niin silloin käännytään soskun puoleen jos ne rahat ei elämiseen riitä.
Saatteko asumistukea vuokraan vai oletko kysynyt kelasta,
asutteko omassa,omaankin voi hakea asumistukea mutta ne annetaan vain niihin korkoihin...

vuokralla asutaan ja saan asumistukea, muuten olen kotihoidontuella ja minulle jäi meidän autolaina maksettavaksi, kun mies ei sitä vaan maksanut ja vei kuitenkin auton :(

No hyvä juttu että saatte edes tukea asumiseen :)
Nyt oikeasti soksuun siitä lappujen ja lippujen kanssa kertomaan tilnanne.
Ja mitä miehen tekoon tulee onko autolaina kenen nimissä?
Sinun..onko autokin sinun nimissä? Jos on niin auto pois ukolta ja jos ei anna niin rikosilmoitusta tekemään.
Ei tuo noin vaan voi mennä että ukko vie erossa auton jonka SINÄ joudut maksamaan, ei ei ei.

Missä kirppiksillä sä kävit? Lanttila ei ole niistä Launeen (Cittarin vieressä olevista) kovin kaukana ja siellä on aina paljon tavaraa. En tosin hinnoista sitten tiedä, tuuriahan se on mitä löytää.

Minkä ikäisiä sun pojat on? Mä olen myös Lahdesta ja mietin olisko meillä jotain sulle lahjoittaa.

No hyvä juttu että saatte edes tukea asumiseen :)
Nyt oikeasti soksuun siitä lappujen ja lippujen kanssa kertomaan tilnanne.
Ja mitä miehen tekoon tulee onko autolaina kenen nimissä?
Sinun..onko autokin sinun nimissä? Jos on niin auto pois ukolta ja jos ei anna niin rikosilmoitusta tekemään.
Ei tuo noin vaan voi mennä että ukko vie erossa auton jonka SINÄ joudut maksamaan, ei ei ei.

autolaina oli molempien nimissä ja mies sitä maksoi kun minulla niin pienet tulot ja maksoin meidän ruuat sillon, mutta todella vei auton ja jättikin maksut mulle :(

Otahan nyt vaikkapa oikeusavustaja itsellesi tuossa asiassa,ei se nyt noin voi mennä :(
Oliko auto sitten molempien nimissä,ethän vaan suostunut kirjoittamaan luovareita erossa ja antamaan miehen nimiin autoa kokonaan?

Meinaan vaikka ero tulee ja auto on yhdessä ostettu niin aina kaikissa minun tuntemissani tapauksissani se menee juurikin niin että se kuka ottaa sen velallisen tavaran -auto- niin se myös maksaa sen poiskin.
Tämähän on sama kun sinä hankkisit jotakin kamaa ja sanosit sille ukollesi että maksappa se nyt vaan poiskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Ihan samaa joskus mietin. Harmillista, että se kierrätys ei todellakaan ole enää monille pääasia vaan ilmeisesti koetetaan tienata rahaa. Jää itseltäkin usein ostamatta ylihintaiset, rikkinäiset tavarat.
Mä kyllä tavallaan ymmärrän sen. On siinä kirpparille viemisessäkin oma työnsä ja kustannuksensa, joten jotain siitä varmasti haluaisi netotakin. Jos on ainoastaan halu päästä eroon itselleen tarpeettomasta tavarasta, voi tavaroita viedä UFF:n laatikkoon, päiväkoteihin, neuvoloihin jne

Lisäys: Ja hyväkuntoinen tavara lienee nykyään järkevämpää myydä huutonetissä kuin kirpparilla.

Otahan nyt vaikkapa oikeusavustaja itsellesi tuossa asiassa,ei se nyt noin voi mennä :(
Oliko auto sitten molempien nimissä,ethän vaan suostunut kirjoittamaan luovareita erossa ja antamaan miehen nimiin autoa kokonaan?

laina tosiaan oli meidän molempien nimissä ja minun ymmärtääkseni myös auto. mitään luovareita en ole autosta kirjottanut, mies vaan yks päivä kun haki tavaroita vei ne sitten MEIDÄN autolla, jäi auto sille tielle ja laskut myös mulle.
Yritin asiasta puhua, mutta mulla ei kuulemma sanavaltaa asiaan kun mies on koko ajan maksnut lainaa ja kuulemma joka taho sen huomaa ja näinollen mulla ei mitään saumoja autoon.....

Yhteistyössä