voi kurja että on kamala krapula ja omatunto kolkuttaa :(

  • Viestiketjun aloittaja veera
  • Ensimmäinen viesti
veera
menin sitten eilen tyhjentämään lapsen säästötilin ja shoppailin itselleni uusia vaatteita ja kävin alkossa ostamassa vähän juotavaa ja nyt tajuan kuinka suuren virheen olen tehnyt :ashamed: :'( tuhlasin 500 euroa ja tätä lapseni isä ei anna anteeksi.
 
veera
Alkuperäinen kirjoittaja CafeAuLait:
Ohoh; oletan että vaatteisiin meni suurin osa? Nyt kannattaa alkaa miettimään kunnon alustuspuhetta miehelle. :whistle: Ette ilmeisesti asu yhdessä?
emme asu yhdessä siis ainakaan koko aikaa, koska mieheni on ulkomailla töissä.
 
veera
Alkuperäinen kirjoittaja CafeAuLait:
Ohoh; oletan että vaatteisiin meni suurin osa? Nyt kannattaa alkaa miettimään kunnon alustuspuhetta miehelle. :whistle: Ette ilmeisesti asu yhdessä?
vaatteisiin kyllä ja loput laitoin alkoholiin. minulla ei ole nyt rahaa laittaa omalta tililtä lapseni tilille. miten tässä pitäisi tehdä?
 
mhh
Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Alkuperäinen kirjoittaja CafeAuLait:
Ohoh; oletan että vaatteisiin meni suurin osa? Nyt kannattaa alkaa miettimään kunnon alustuspuhetta miehelle. :whistle: Ette ilmeisesti asu yhdessä?
vaatteisiin kyllä ja loput laitoin alkoholiin. minulla ei ole nyt rahaa laittaa omalta tililtä lapseni tilille. miten tässä pitäisi tehdä?
kerrot TOTUUDEN ja piste. Olet aikuinen ja kestät sen.

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja mhh:
Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Alkuperäinen kirjoittaja CafeAuLait:
Ohoh; oletan että vaatteisiin meni suurin osa? Nyt kannattaa alkaa miettimään kunnon alustuspuhetta miehelle. :whistle: Ette ilmeisesti asu yhdessä?
vaatteisiin kyllä ja loput laitoin alkoholiin. minulla ei ole nyt rahaa laittaa omalta tililtä lapseni tilille. miten tässä pitäisi tehdä?
kerrot TOTUUDEN ja piste. Olet aikuinen ja kestät sen.
ja tietty maksat takas heti kun voit.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja mhh:
Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Alkuperäinen kirjoittaja CafeAuLait:
Ohoh; oletan että vaatteisiin meni suurin osa? Nyt kannattaa alkaa miettimään kunnon alustuspuhetta miehelle. :whistle: Ette ilmeisesti asu yhdessä?
vaatteisiin kyllä ja loput laitoin alkoholiin. minulla ei ole nyt rahaa laittaa omalta tililtä lapseni tilille. miten tässä pitäisi tehdä?
kerrot TOTUUDEN ja piste. Olet aikuinen ja kestät sen.
ja tietty maksat takas heti kun voit.
ja mietit seuraavalla kerralla tarkemmin mitä teet.
 
Rouva
Joopa joo, nyt sanon minäkin, että tää on PROVO!

Ei silti, ettenkö usko, että joku ällötys noin toimisi, vaan siksi että ihminen, joka tekee tuommoista, ei todennäköisesti pidä sitä yhtään minään eikä tunne omantunnon tuskia eikä siis tule tänne esittämään katumusrituaalia.
 
erehtyväinen ihminen
Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Alkuperäinen kirjoittaja CafeAuLait:
Ohoh; oletan että vaatteisiin meni suurin osa? Nyt kannattaa alkaa miettimään kunnon alustuspuhetta miehelle. :whistle: Ette ilmeisesti asu yhdessä?
emme asu yhdessä siis ainakaan koko aikaa, koska mieheni on ulkomailla töissä.
No ei muuta kuin maksat takasin kaikki minkä tuhlasit,ei minusta tästä nyt numeroa sentään tarvise tehdä,
virheistähän sitä ihminen oppii;)
 
No kärsit ansaitsemas rangaistuksen, eli krapulan ja morkkiksen ja sitten säästät ensitilassa rahat lapselle takaisin.
Kannattaisi myös miettiä, onko ongelmaa alkoholin tai shoppailun kanssa vai mistä moinen pakko tyhjentää toisen tili yhtäkkiä, jos ei oikeita tarpeita ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja erehtyväinen ihminen:
No ei muuta kuin maksat takasin kaikki minkä tuhlasit,ei minusta tästä nyt numeroa sentään tarvise tehdä,
virheistähän sitä ihminen oppii;)
Niin tein myös kerran itse kun tuli äkkilähtö laivalle, makselin sitten takasin sen 300e korkojen kera ja kaikki oli tyytyväisiä.Vaikka huono omatunto oli minullakin siellä laivalla mutta ei enään kun sain kaikki kuitekin maksettua heti takasin.
 
hmm
Mun mielestä tää on hyvä esimerkki siitä, miten erehtyväisiä me ihmiset oikeesti olemme.
Virheet voi olla pieniä tai suurempia, mutta niistä selviää.
Kunhan vain muistaa olla rehellinen ja osaa ne virheet myöntää. Myöntämisen ja anteeksi pyytämisen jälkeen sitä morkkista ei ole.
 

Yhteistyössä