Voi kun on ollu "ihana" kesäloma.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Änkeröinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Änkeröinen

Uusi jäsen
19.03.2011
21
0
1
Miten voisin nätisti sanoa anopille ja miehen siskolle, että tämä ei ole mikään kesäsiirtola..... Ollaan joo ostettu miehen kotitalo jne. Mutta tarkoittaako se sitä, että mun täytyy ottaa koko kesä vastaan miehen siskon mukuloita vuoron perään. Kesäkuun alusta lähtien on ollu vko niin ettei täällä ole ollut ns ylimääräisiä ihmisiä.

Mumma ja paappa toki asuu tossa lähellä, ja niillä yleensä ovat yöt, mutta päivät kuluu täällä aamuvarhaisesta iltamyöhäseen ja mun ruokia suurimmaksi osaksi syödään.... Pistää jo kärsivällisyyden koetukselle kun aina on joitain kylässä. Haluaisin joskus olla ihan omalla porukalla...

Välejä en halua pilata tms...

Mitä tehdä vinkkejä....

Elät ja olet kuin omalla porukalla. Pyjama, sellainen nolo muttei hävytön päällä ja hiukset laittamatta. Keität kahvia 2 kupillista kerrallaan. Lapsille sanot että ottavat omat aamupalansa, jogurtteja 1 per perheenjäsen. Jos leipä loppuu, löydät itseelesi kaksinäkkärinpalaa. Kun siivoat, jaat hommia jokaiselle.

Jotain teidän on tehtävä, muuten meno jatkuu samana joka ainoa kesä.

Jotain pakko tehdä... en tykkää huomenna taas tulossa yksi muutamaksi päiväksi tai hyvällä säkällä loppulomaksi... Iloitsin etukäteen kesästä kun sain olla koko kesän lomalla mutta penkin alle meni ja syvälle... (mulla oli pitämättä äitiysloman aikainen kesäloma ja nyt kertyneet yhteensä n 66 pv) ja mitä oon voinu tehdä en sitten niin mitään..... :headwall:

Millä systeemillä saat tiedon noista kesävieraista jamitä mieltä mies on niistä. Jos vieraat on anopin, saatat heidät ruoka-aikana takaisin anopille ja odottelet kutsua pöytään. Jos sitä ei tule, lähdet kotiin syömään samantien.

Alkuperäinen kirjoittaja Änkeröinen;26675282:
Jotain pakko tehdä... en tykkää huomenna taas tulossa yksi muutamaksi päiväksi tai hyvällä säkällä loppulomaksi... Iloitsin etukäteen kesästä kun sain olla koko kesän lomalla mutta penkin alle meni ja syvälle... (mulla oli pitämättä äitiysloman aikainen kesäloma ja nyt kertyneet yhteensä n 66 pv) ja mitä oon voinu tehdä en sitten niin mitään..... :headwall:

Miksi et avaa suutasi. Ei saa jäädä toisten jyräämäksi. Olisit sanonut, että EI, nyt olemme oman perheen kesken. Ensi viikolla mahdollisesti sitten. Katsotaan sitä myöhemmin. Ei tuosta voi kukaan loukkaantua. Tai sitten otat ne ylimääräiset lapset mukaan kesäloman viettoon? Vai mitä meinasit tehdä. Onko nämä jotain taaperoita, vai miten ne työllistää. Ruokaa ei tarvitse tehdä. Pyydä ottamaan itse leipää yms. Jos teillä isompia lapsia, niin eivät sitten varmaan pyöri jaloissa jos on kavereita. Saathan tehtyä vaikka mitä! Älä ala miksikään kokiksi. Laita muksut keittiövuoroon ja yksi kitkemään rikkaruohoja ja kolmas leikkaamaan nurmikkoa jne jne. Töitähän aina löytyy!

Alkuperäinen kirjoittaja Änkeröinen;26675282:

Huh. No totta munassa sä voit hoitaa muittenkin muksut kun oot kesän kotona?! Mua pelottaa jo valmiiksi onko sama kohtalo, kun muutetaan mummolaan ja miehen yrittäjäveli perheineen asuu vieressä...

Ilmoittavat kun ovat tulossa tänne päin ja juu vieraat ovat anopin, mutta kun siinä on sekin,että myös anoppi ja appiukko ovat täällä meillä näiden serkkujen kanssa.... Joskus tuovat jotain ruokaa yleensä eivät. ja näille hienohelmoille siis serkuille ei kelpää grillimakkara tai jauhelihakastike pitäisi olla kanaa tms.... eli mulla on ollu tässä kesän aikana 3-5 suuta ylimääräistä ruokittavaa... Mies ei tykkää yhtään sen enempää kuin minäkään mutta miten sanoa asian nätisti.
Anoppi kuitenkin hoitanu mun molempia lapsia aina tarpeen vaatiessa ja nuorinta lasta nyt vajaan vuoden eli menee vasta nyt syksyllä hoitoon.... mutta on saanut myös mulle maksetun kotihoidon tuen tilillleen ja mä olen täällä laittanut kaiklle ruokaa

Alkuperäinen kirjoittaja Änkeröinen;26675358:
Ilmoittavat kun ovat tulossa tänne päin ja juu vieraat ovat anopin, mutta kun siinä on sekin,että myös anoppi ja appiukko ovat täällä meillä näiden serkkujen kanssa.... Joskus tuovat jotain ruokaa yleensä eivät. ja näille hienohelmoille siis serkuille ei kelpää grillimakkara tai jauhelihakastike pitäisi olla kanaa tms.... eli mulla on ollu tässä kesän aikana 3-5 suuta ylimääräistä ruokittavaa... Mies ei tykkää yhtään sen enempää kuin minäkään mutta miten sanoa asian nätisti.
Anoppi kuitenkin hoitanu mun molempia lapsia aina tarpeen vaatiessa ja nuorinta lasta nyt vajaan vuoden eli menee vasta nyt syksyllä hoitoon.... mutta on saanut myös mulle maksetun kotihoidon tuen tilillleen ja mä olen täällä laittanut kaiklle ruokaa

sitten ei voi mitään jos et saa sanotuksi! Minkäikäisiä nämä serkut ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja Änkeröinen;26675358:

Miksi et voi sanoa, että et ole kotona? Lähdette kesälomareissulle.

serkut ovat 12 ja 13 v mutta kun heidän ei oo kotona koskaan tarvinnu tehdä mitään niin eivät myöskään osaa. Heillä ei harrasteta liiemmin ruoanlaittoa tai siivousta. Sillon kun laitetaan ruokaa niin se on jotain parempaa eli normi kotiruoka ei tahdo tehdä kauppaansa. Mutta en ole laittanut mitään erityistä heitä varten niin sitten on leipäloota tyhjänä jne.

Toki he haluavat olla serkkujensa kanssa vaikka ikäero onkin suuri meidän lapset kohta 8 ja 2-v.... mutta onko pakko joka päivä luulisi anopinkin tajuavan.

Lähde pois kotoa omien lasten kanssa ja katso mitä tapahtuu! Jos sun mies on töissä, tuskin anoppi sillon teille tulis serkkujen kanssa. Voishan se olla että anoppikin kieltäytyis ainakin osasta tyttärensä lasten hoitokerroista jos joutuis selviämään yksin. Sanoa tosta pitää jos häiritsee, mä en ainakaan moiseen suostuis!

Alkuperäinen kirjoittaja Änkeröinen;26675412:
serkut ovat 12 ja 13 v mutta kun heidän ei oo kotona koskaan tarvinnu tehdä mitään niin eivät myöskään osaa. Heillä ei harrasteta liiemmin ruoanlaittoa tai siivousta. Sillon kun laitetaan ruokaa niin se on jotain parempaa eli normi kotiruoka ei tahdo tehdä kauppaansa. Mutta en ole laittanut mitään erityistä heitä varten niin sitten on leipäloota tyhjänä jne.

Toki he haluavat olla serkkujensa kanssa vaikka ikäero onkin suuri meidän lapset kohta 8 ja 2-v.... mutta onko pakko joka päivä luulisi anopinkin tajuavan.

Nythän on sitten aikaa opetella. Laita ne tekemään, kuorimaan/ pesemään perunoita, leikkaamaan nurmikkoa jne jne. kyllä tuon ikäiset osaavat! Tai sitten lähdette sille lomalle, niin saatte olla rauhassa.

Ok, noin isoja lapsia... mä lähtisin omalla porukalle muihin touhuihin päiviksi, kesällähän on vaikka mitä tekemistä. Nakkaat vieraan anoppilaan ja sanot moido.

Alkuperäinen kirjoittaja Änkeröinen;26675423:
ja miehen sisko tai ex-mies tai hänen uusi mies eivät ole mukana.... lapset vain ovat täällä kesän poissa heidän jaloistaan

ja sinä suostut. Lähde lapsinesi pois! Ei kai ne tyhjään taloon tule?

Käske miehes sanoo. sen sukulaisiahan ne on. Sori mutta ei kauheesti myötätunto herää, jos ootte niin marttyyreitä ja lapatossuja ettette uskalla ottaa asiaa puheeks

Alkuperäinen kirjoittaja Änkeröinen;26675437:
joudun poistumaan iltatoimiin mies lähti kaverinsa kanssa mökille pidennetyksi viikonlopuksi.... Kaiken hyvän lisäksi meillä olohuoneen remppa kesken palaan huomenna kertomaan keitä meille nyt tulee

Sinähän voit mennä lapsinesi sinne mökille. Mies nauttii vapaasta ja sinä hoidat miehen siskon lapsia? Ihan sairaalta kuulostaa!!!

Teet vaan niitä juttuja, joita olit aikonutkin tehdä. Poislähteminen ei auta pidemmän päälle. Sinä olet byt talon emäntä ja sen mukaan mennään, tänä kesänä ja seuraavat 50 v.

Yhteistyössä