voi kun jostain ilmestyisi muutama satanen tilille, just ja nyt ja heti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli hain lapsille kaapista päivävaatteita ja huomasin taas mitä kaikkea pitäisi ostaa, ihan peruskampetta pikkareita, sukkia, collarihousuja jne. kun kaikki 3 kasvaneet koosta yli, ja kenellekään ei tietysti käy toisen pieneksijääneet.
eivätkä nuo paljoa maksa, MUTTA kun ne ostaa kerralla niin niihin saa isot summat menemään eikä tällähetkellä ole yhtään ylimääräistä :(
ja siis lapset eivät kärsi, vaan äiti joka haluaisi paljon kaikkea ja kaunista mutta ei nyt saa...

Mulla on sunlaisia kavereita: eräänä kauniina päivänä huomaavat että kaikkien muksujen vaatteet on pieniä ja sitte ruikuttavat kun ei oo rahaa ostaa. Miksi ei voi tehdä niin, että ostaa vähän kerrallaan sitä seuraavaa kokoa varastoon? Silloin ei tuu tuota tilannetta kun on jo jotain valmiina, ei tarvii kerralla ostaa hirveää määrää.

Mulla on tapana ostaa vähän kerrallaan vaatteita siten, että kun nykyinen koko on pieni niin mulla on jo osa seuraavan koon vaatteista valmiina. Silloin ei tarvi kerralla tehdä isoja ostoksia. Sillä tavoin välttyy siltä, että yhtäkkiä pitäis olla iso summa rahaa vaatteisiin. Alapa tästä lähin kattomaan vähä tulevaisuuteen. Joka kk katsastat parin kaupan alerekit tai kirpparit ja otat jo seuraavaan kokoa, jos sulla ei kerran oo kerralla varaa ostaa kaikkea. Tai sitten laitat joka kk sivuun rahaa niin, että jos haluat kerralla ostaa koko vaatevaraston, niin sulla sitte on rahaa siihen.

Jatkossa ennakointia! :)
Mä ostelen kirpareilta ja kaupoista aina jo monta kokoa isompaakin jos jotain ihanaa tosi halvalla sattuu eteen, aina on sitten paljon seuraavan koon vaatetta valmiina eikä tule hätä käteen. Tuolla on likalle jo ensi talveksikin haalareita ja perusvaatetta vaikka kuinka paljon odottamassa. :)
Ja äkkiä kirppikselle! Sieltä varmasti jotain löytyy. :)

Minäkin ennakoin, isompi käyttää nyt kokoa 92 ja koko ajan "etsin" koon 98 vaatetta, jos sattuisi halvalla jostain löytämään jotain kivaa ja jotain onkin jo valmiina kaapissa odottamassa. Pienempi sitten perii isomman vaatteet pääosin, jotain tulee sillekin aina "uutta" ostettua, mutta pääosin saa veljensä pieneksi jääneet vaatteet.

mihin ihmeeseen te säilötte niitä jemmassa olevia vaatteita?? siis meillä kolme lasta ja ok-talossa asutaan ja pihassa on varastoakin.. mutta mä inhoan sitä tavaramäärää.. mä inhoan kaappeja jotka on täyteen ängettynä "odottamassa" olevaa tavaraa.. mä en edes säästä vanhemmalta lapselta jääneitä pieniä vaatteita seuraavalle.. ne sais lojua kaapissa monta vuotta ennen kuin oisvat aina sopivia.

Peesailen muita, eli ennakointia ja kirppistelyä. Vaikka meillä tällä hetkellä ylimääräistä tilillä onkin, niin ihan heti ei tulis mieleen mennä shoppaileen uusia vaatteita lapsille. Kirppiksiltä löytyy hyviä kaikille.

[QUOTE="vieras";23260266]mihin ihmeeseen te säilötte niitä jemmassa olevia vaatteita?? siis meillä kolme lasta ja ok-talossa asutaan ja pihassa on varastoakin.. mutta mä inhoan sitä tavaramäärää.. mä inhoan kaappeja jotka on täyteen ängettynä "odottamassa" olevaa tavaraa.. mä en edes säästä vanhemmalta lapselta jääneitä pieniä vaatteita seuraavalle.. ne sais lojua kaapissa monta vuotta ennen kuin oisvat aina sopivia.[/QUOTE]

Meillä on varastoullakko, mikä on tarkoitettu juuri kaikille romuille, vaatteille, kengille jne jotka odottaa myöhempää tarvetta. Muutoin ei voisikaan kaikkea säilöä.

Yhteistyössä