voi kihomadot. älkää saapuko meille :( mites raskaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Eli tänään ilmoitettiin että tytön päiväkodissa on kihomatoja ja unilelut on otettu pois käytöstä.

Kertokaahan että mitä hemmettiä mä sitten teen, jos niitä meille rantautuu?
Oon raskaana ja pyrvinin tuoteselosteessa lukee ettei varmuuden vuoksi kannata kyseistä kuuria syödä vaikka siitä ei TODENNÄKÖISESTI ole mitään haittaa sikiölle.. Jepjep!

grrrrrrr!!!!

Mä eristäydyn :D

Pidät vaan hygienian kunnossa.Katsot että lapsi pesee joka vessa käynnin jälkeen kätensä ja lapsen kynnet on lyhyet.Mulle ei ainakaan annettu lupaa syödä tuota kuuria kun poikaa odotin.

Pese käsiä erittäin hyvin, pidä kaikkien kynnet lyhyinä, käytä käsidesiä paljon. Yritä katsoa, ettei lapset syö sormia, leluja ym.
Toivottavasti myös päiväkodissa huolehditaan käsihygieniasta! Lääkäri sanoi meille, että myös siellä pitäisi näissä tapauksissa ottaa käyttöön käsidesi! Muuten madot leviävät. Jos siitä ei ole huolehdittu, niin mainitse vaikka lääkärin näin kehoittaneen, jos tehoaisi. Kokemusta on, etteivät niin välitä asioista joka paikassa.

Samaa muuten minäkin pelkään. Meillä oli viime syksynä, enkä todellakaan haluaisi niitä enää.

Sinkkipastaa pyllyreiälle ainakin iltaisin nukkumaan mennessä. Mahdollisesti saatu kihomatotartunta ei ehkä ota tuulta alleen, kun ne madot ei pääse munimaan peräaukolle. Sinkkivoidekin voi riittää, mutta sinkkipasta on tuhdimpaa.

Kiitos vinkeistä! isäni on hakemassa tänään tytön päiväkodista (on tällä viikolla vasta ekaa päivää päiväkodissa joten aiemmin ei ainakaan tartuntaa ole voinut saada) ja pyysin että käy ostamassa käsidesiä ennen hakua ja pesee sitten kunnolla kädet ja kynnenaluset ja laittaa käsidesiä päälle :)

Kumpa vain saisimme pidettyä ne poissa!!

Yhteistyössä