Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:Täytyy vielä yhdestä asiasta mainita, vaikka en mitenkään sillä yritä puolustautua.
Mä en nimittäin vaan osaa uskoa tai edes kuvitella että tää vauva syntyisi ennen aikojaan ja siksi en varmaan osaa suhtautua tähän tarvittavalla vakavuudella.
Mä olen oikeesti NIIN varma siitä että vauva syntyy vasta lähellä laskettua aikaa. Tätä lasta "tehtiin" ja toivottiin niin kauan ja raskaus oli alusta asti niin vaikea. Olis liian epäreilua että tää lapsi otettais meiltä pois vielä tässä vaiheessa.
Ei se silti tarkoita että ehdon tahdoin lähtisin riskeeraamaan mitään ja hulluna painaisin hommia täällä. Kuitenkin helposti viikkaan vaikka pyykkiä tai tosiaan järjestelen tota pojan huonetta. Kun tosiaan niin sinisilmäisesti luotan siihen että tää vauva on meille tarkoitettu.
Ei sitä ajattele pahinta jos olisi oikeasti aihetta. Yleensä minä olen sellainen pessimisti ja pahanilmanlintu mutta tosipaikassa sitä on ihmeen positiivinen. Meillä lapsi syntyi 1kk etuajassa eikä tullut mieleenkään että se olisi jotenkin paha juttu. Asiaa helpotti varmaan se että tiesin ajoissa ettei raskaus tule menemään loppuun asti ja ystäväkin oli saanut samoilla viikoilla syntyneen keskosen.
Neuvolasta yritettiin "pelotella" että synnyttyään lapsi saa keuhkojavahvistavan piikin, imetys ei välttämättä onnistu ja lapsi joutuu letkuruokintaan. Tiesin kaikki jo etukäteen ja en ollenkaan ymmärtänyt th:n asennetta. Sehän vasta kamalaa olisi ollut jos piikkiä ei olisikaan anettu lapselle syntymän jälkeen tai jos lapsi ei olisi ollut nenämahaletkussa. sehän olisi ollut lapsen kannalta huono juttu. :/
Raskausmyrkytysoireitanikaan en oikein osannut ottaa sairaalassa tosissani. oloni oli hyvä ja oli todella tylsää maata yksin hämärässä huoneessa ilman televisiota, radiota tai lukemista. Synnytyksen jälkeen lääkärit tulivat ja kertoivat ettei synnytys ollut auttanut vaan minulla laitettaisiin katetri ja magnesiumtippa. Siinä vaiheessa olo oli edelleen kohtalainen. Olo tosin pian huononi huomattavasti ja 2 päivää meni sumussa.
Vasta kotiuttamisen yhteydessä tajusin että olisi voinut asiat mennä huonomminkin. Siinä vaiheessa kun lääkäri sanoi että oli onni että ehdit synnytää alakautta, jos olisi tehty sectio olisit joutunut heti teho-osastolle. lääkäri vielä jatkoi että oli tuuria ettei veriarvoihin tullut häikkää ja maksa ja munuaisetkin säästyivät vaurioilta. Siinä vaihessa hieman kyllä kylmäsi ja olin
Positiivinen ajattelu riskitilanteessa on itsesuojeluvaistoa. Mitä siitä tulisi jos olisi heti heittämässä kirvestä kaivoon. Hyvä että jaksat olla positiivinen se on lapsenkin kannalta hyväksi ettei stressaa. :hug: Asiat menevät niinkuin menevät, murehtiminen ei paljoa tilannetta paranna. Ja aina sitä jotenkin kaikesta selviää :heart: