Voi kerpeles! Auttaisiko titetokoneista tietävä henkilö minua hiukan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pastori harmaana

Vieras
Ja en edes pääse rekistöröitymään!!

Mutta siis ongelma on se kun en saa langatonta adsl:ää toimimaan. Molemmissa koneissa on sisäänrakennetut systeemit..

Mutta tämä juttu on nyt tärkeämpi. On tuo vanha modeemi ja siinä yksi piuha modeemista koneeseen, sellainen liitin joka on neliön mallinen jossa pikku väkänen jolla pysyy kiinni koneessa, toiessa päässä samanlainen.

Sitten on samaisessa modeemissa tuommoinen harmaa johto jnka toisessa päässä on usb liitin ja toisessa joku muu.. Siinä piuhassa on warning lappu että joku cd pitäisi asentaa koneeseen ensin.. SIis mikä cd? Toimiiko netti tuonkin puhan välityksellä vai kuinka?

jos et saa edes perusjuttuja laitettua niin tuskinpa kannattaa ilman apua jatkaakkaan, salaukset sun muut jäis kuitenki laittamatta, käske joku nörtti käymään kahvilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Äijä:
jos et saa edes perusjuttuja laitettua niin tuskinpa kannattaa ilman apua jatkaakkaan, salaukset sun muut jäis kuitenki laittamatta, käske joku nörtti käymään kahvilla.

Ai niin kuin perusjuttuja jos ei ossoo? Tuleppa lukasemaan nuo hjeet, on aika hanurista. Saat vaikka koko paketin kahvia jos alat lähestyä

tuolta saat helpommin apua, erittele laitteesi niin kyllä joku auttaa ja kannattaa lukea nuita mitä muilla on ollut ongelmia saattaa löytyä jo valmis ratkaisu.

http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/205

se wpa avaimen eli salasanan saat itse keksiä minkä vaan ja niitä salauksia on eritasoisia vaikka kuin paljon web,wpa, wpa-psk,wpa2 jne mitä monimutkasempi sitä tehokkaampi salaus :)

* WEP (salaus helposti murrettavissa, parempi kuitenkin kuin ei mitään)
* WPA (salausavaimen pituuden ja TKIP:in ansiosta turvallisempi kuin WEP)
* WPA2 (paremman AES salausalgoritmin takia parempi kuin WPA, suositeltavin valinta)

Ok.Kiitos.
Mä ei nyt ymmärrä missä vika kun kumaltakaan koneelta ei pääse luomaan yhteyttä.. Tai siis pääsee, mutta se ei auea vaikka kaiken pitäisi olla kondiksessa.. Noh, kokeillaampa.. AInahan piuhat saa syrjään kiinni..

Elikkäs ensin wlan- boksin asetukset kohilleen ja sitten vasta koneen wlan asetuksia säätämään, tarkista että boksin wlan on varmasti päällä. Koneen pitäisi löytää se yhteys automaattisesti ja kysellä salasanat kunhan oot saanut ensin sen boksin säädettyä kuntoon.

*Heittelee modeemilla vesilintuja*

Siis.. Boxi=modeemi? Mitenkä sitä voi säätää :xmas:, ok. Paljon maksaa atk tuki :D?

Mä olen nyt koneet säätänyt .. Voi mua nuijaa... Mits nyt..?

Boksiin pääset kiinni jollakin ip ositteella esim 192.168.0.1(löytyy manuaalista jossa myös salasanat, jotka kannattaa vaihtaa kuhan löytää sen kohdan), yleensä nuita pystyy ohjaan nettiselaimilla elikkäs näin http://192.168.0.1/

sieltä sitten löytyy valikkoja ja vaihtoehtoja vaikka muille jakaa, käy ne läpi ja kato että kaikki on ok ja homma on selvä.

Oikeesti ei sieltä tartte säätää ku salaus ja antaa muun automatiikka hoitaa jos semmonen vaan löytyy, niin sillä pääsee jo pitkälle.

Onnea vaan Pastori säätämisessä! Mä en alkaisi itse ollenkaan tuohon hommaan, eikä onneksi tarvitsekaan, kun on osaava isäntä talossa =) Onneksi sullakin on tuossa asiantunteva Äijä neuvomassa ;)

Yhteistyössä