voi K_Ä_Ä_K! miten mä saan kellarin hajun pois talvitakista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miuu"

Vieras
Ostin kirppikseltä kivan toppatakin tytölle ja kotona vasta huomasin, että haisee ihan kellarille. pesin jo takin kahteen kertaan ja vieläkin tuoksuu. (myös eka koneellisen muut vaatteet). Takki on muuten siisti ja uskoakseni siinä pitäisi olla jonkinlainen vedenkesto, joten missään 60 asteessa sitä en haluaisi pestä. Onnistuisiko raikastumaan parin päivän tuuletuksella?

takkeja ei kamnnata mutenkana pestä monta kertaa talvessa. Lämmönpitävyys kärsii useista psuista, siski tuuletus on paras vaihtooehtoi. Kyllä s ekellrin haju lähtee itsetään pois, ei se käytöä estä. monessakin vanhassa talossa tulee vvaatteeseen kellarin haju ja käyttäjä itse ei välttämättä edes huomaa sitä. Ei se silti tarkoit että takki on likainne

takkeja ei kamnnata mutenkana pestä monta kertaa talvessa. Lämmönpitävyys kärsii useista psuista, siski tuuletus on paras vaihtooehtoi. Kyllä s ekellrin haju lähtee itsetään pois, ei se käytöä estä. monessakin vanhassa talossa tulee vvaatteeseen kellarin haju ja käyttäjä itse ei välttämättä edes huomaa sitä. Ei se silti tarkoit että takki on likainne

juu, ei se peseminen ainakaan takkia paranna. :( mutta kun itsellä on hajuton talo, niin taaskin huomasi sen tuoksun, kun toin sisälle kuivumaan. Nytten on pihalla, ei ole enää kuin vähän kostea, joten toivottavasti parin päivän päästä on jo käyttökelpoinen.

Yleensä haistelen vaatteet kirppikselläkin, mutta tässä myyjä seisoi vieressä niin en kehdannut...

[QUOTE="vieras";22509444]En ole koskaan itse kokeillut, mutta eikös esim. pinttyneen hien hajun poistoon suositella etikkaa. Ehkä sitä voisi kokeilla.[/QUOTE]

mutta mitä tykkää takin vedensieto happamasta aineesta?

Yhteistyössä