Voi jummijammi taitaa oikeesti nuo kauppiaat pitää asiakkaita tyhminä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa.

Vieras
Mun lempijogurtti on kallistunu 30 cent /litra tän alv "alennuksen jälkeen" Joku vetää taasen välistä... naurettavaa kun niihin hintalappuihin jossa on vanhat ja uudet hinnat on kirjattu 30.9 olleet hinnat joita oli nostettu ihan jonkin verran niistä mitä maksoin tuosta törpöstä ennen tätä koko souvia..

En usko että tuo pitää paikkansa.
Mun työpaikalla ainakin on infossa kansio nähtävänä, josta löytyvät kaikki vanhat hinnat (ennen alvin laskua).
Jospas se ap:n tarkoittama jukurtti on ollut tarjouksessa ennen :whistle:

By the way, lisäkuluja tästä alennuksesta kaupoille on tullut valtavasti, eivät ne uudet hintalaput itsekseen ole hyllyihin etsiytyneet.

Mäkään en ole itse tollasta huomannut, mutta oon kuullut samanlaisista huomioista. Hintoja tosiaan on nostettu vaikka viideks minuutiks, ja sitten laskettu alennus siitä... Reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mun työpaikalla ainakin on infossa kansio nähtävänä, josta löytyvät kaikki vanhat hinnat (ennen alvin laskua).

By the way, lisäkuluja tästä alennuksesta kaupoille on tullut valtavasti, eivät ne uudet hintalaput itsekseen ole hyllyihin etsiytyneet.

Valtavasti? Supermarketin kokoiselle kaupalle koko hintalappuruljanssi maksoi 4000 euroa, eli murto-osa yhden päivän tuotosta.

Taas voi sitten maanviljelijöitä syyttää tästäkin asiasta. Nehän ne aina kaikki hinnat määrää. Voi kunpa tietäisitte karjantuottajien/viljelijöiden osuuden esim leivän/maidon hinnasta, on hyttysen pläjäys tuotteen loppuhinnasta. Vuosia sitten jo mietin, kun teiden varsille nousi kylttejä: Maaseutua ei voi tuoda., niin ei todellakaan voi. No eipä mene enää kauaa, kun omavaraisuutta ruoantuotannon suhteen ei suomessa ole ja kaikki ruoka tuodaan niiiiiiiiiiiin halpana rajojemme ulkopuolelta.

Hinnat on ensinnäkin nousseet rutkasti sen jälkeen kun tosta alv alesta alettiin puhumaan, eikä todellakaan koko nousua voi laittaa laman piikkiin. Kusetusta on. Enemmän kuluttaja nyt niistä tuotteista maksaa kuin sillon ennen kun ale puheeksi otettiin

Tuntuu jotenkin, että kukaan ei oikeasti edes katso niitä hintoja, vaan on etukäteen jo päätetty, että kauppiaat kusettaa ja vetää välistä. Sitten löytyy yksi tuote, jonka hinta jostain syystä on noussut ja huudetaan, että "no niin, näin ne huijaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

No ei ollu tarjouksessa kun samaa jogurttia oon vuoden päivät syönny. Jotenkin kosmista,että sen hinta pompsahti just 30.9 30 cnttiä.