Voi jumaliste että voi ärsyttää ihmisten käytös uimahallissa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivostuttaaaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivostuttaaaaaaaa

Vieras
Käyn useamman kerran viikossa hallilla ja yleensä pyrin menemään siihen aikaan kun siellä ei ole kauheaa tungosta. Harrastan vesijuoksua, ja meidän hallissa on varattu siihen tarkoitukseen yksi rata. Loput 4 rataa on kuntouimareille ja viimeiset 2 lapsille.

Silti jatkuvasti ihmiset tulee uimaan siihen vesijuoksuradalle! Tänäänkin kaikki uimarien radat olivat ihan tyhjiä, niin jumalauta niitten piti tulla kroolaamaan vesijuoksuradalle! Mikä ihmisiä vaivaa?!

Mua niin ärsyttää kun en voi keskittyä omaan juoksuuni, kun pitää koko ajan katsoa tuleeko joku takaa päälle tai sivusta ja roiskuttaa vedet silmille ja potkaisee vielä ohimennessään. MIKSI, OI MIKSI te ette voi uida omilla radoilla?

Seuraavalla kerralla sanon ihan varmasti asiasta ja sen jälkeen tuun juoksemaan uimareiden radoille. Stana.

Mua on ärsyttäny monesti ku muksut sekaa niillä kahdella radalla jotka on kuntouimareille. Yhden kerran muksut ui poikkipäin vaikka yks rata oli kuntouimarien ja yks erään miehen ja hänen kahden sokian poikansa. Radan kohdalle oli selvästi laitettu, että se on suljettu, mutta silti kakaroitten piti uida poikkipäin. Ei tuon vertaa tajunneet vaan piti erikseen uinninvalvojan sanoa asiasta.

Välillä saa peljätä, että joku hyppää niskaan ku ei yhtää kattota mitä tehdään.

Mua on ärsyttäny monesti ku muksut sekaa niillä kahdella radalla jotka on kuntouimareille. Yhden kerran muksut ui poikkipäin vaikka yks rata oli kuntouimarien ja yks erään miehen ja hänen kahden sokian poikansa. Radan kohdalle oli selvästi laitettu, että se on suljettu, mutta silti kakaroitten piti uida poikkipäin. Ei tuon vertaa tajunneet vaan piti erikseen uinninvalvojan sanoa asiasta.

Välillä saa peljätä, että joku hyppää niskaan ku ei yhtää kattota mitä tehdään.

Ei katota ei...tehään niinkun lystätään huolimatta lapuista ja säännöistä. Niin allastiloissa kun pseuhuoneessa ja pukkarissakin. Tääl uimavalvojat ovat aika tiukkoja ja valvovat tehokkaasti sekä tulevat kyllä sanomaan jos on aihetta.

On siellä uimavalvojia, mutta ei ne mitään sanoneet. Oma lapseni tuli siihen vesijuoksuradalle uimaan, ja sanoin hänelle että menee sinne lasten puolelle niinkuin kuuluukin. Eipä vaan kilisyttänyt muiden uimarien kelloja.

Kyllä minä sanon aikuisille ihmisille, jotka uivat vesijuoksuradalla, että tämä ei ole teidän ratanne. En ymmärrä mikä ongelma siitä on sanoa?

Minua hallilla kyllä ärsyttää kaikista eniten aikuiset vesijuoksijat, jotka eivät ymmärrä, että hallin säännöt koskevat myös heitä

- suihkuun ilman uima-asua
- hiukset pitää kastella tai käyttää uimalakkia
- peseydytään ennen altaaseen menoa, se tarkoittaa myös, että meikit pestään pois.

Itse uin kolmesti viikossa, ja joka kerralla myös vesijuoksen. Keskimmäiseni harrastaa kilpauintia. Ja oikeasti minua välillä säälittää lapset, joilla meidän halleissa ei oikein ole tilaa olla lapsia. Siis nämä isommat lapset jotka osaavat jo uida, joille oikea paikka ei ole lasten allas.

Esim. Tapiolan uimahallissa Espoossa on 6 rataa, näistä 2 on kilpauimareilla (esim. ryhmä jossa oma lapseni ui, uimareita ryhmässä 32), yksi rata uimakoululaisilla, yksi rata kuntouimareilla, ja yksi rata vesijuoksijoilla. Viimeinen rata on sitten sekalaisessa käytössä, siinä uidaan, kun kuntouimareita on paljon, siinä myös vesijuostaan, kun vesijuoksijoita on paljon, sillä radalla lapset leikkivät ja harjoittelevat uintia. Joka ilta tilanne ei tietenkään ole näin paha, mutta kyllä ne lapsi raasut saavat mulkaisuja tuolla ainokaisella radalla, jossa on tilaa vähän temppuillakin.

Vähän "kuulostaa" siltä että sun olis pitänyt avata se suusi kauan aikaa sitten :D

[QUOTE="poikia3";27160655]

Minua hallilla kyllä ärsyttää kaikista eniten aikuiset vesijuoksijat, jotka eivät ymmärrä, että hallin säännöt koskevat myös heitä

- suihkuun ilman uima-asua
- hiukset pitää kastella tai käyttää uimalakkia
- peseydytään ennen altaaseen menoa, se tarkoittaa myös, että meikit pestään pois.

[/QUOTE]

JEP!

Mulle kävi viime vuona pieni tapaturma, jonka vuoksi kävin yhden ainokaisen kerran suihkussa uimapuku päällä ennen altaaseen menoa. Kysyin siitä työntekijältä aulassa, joka ymmärsi ja sain sellasen "erityismerkin", joka ns. oikeuttaa uimapuvun pidon suihkussa ja saunassa. Hinkutin ja saippuoin suihkussa kyllä myös asun alta, pesin meikit ja laitoin uimalakin päähän.
Siltikin eräs rouva alkoi raivoamaan mulle siinä suihkutilassa tästä säännöstä.
Sanoin ihan nätisti että tiedän ja olen pahoillani, mulla on sellanen jälki kehossa etten halua näytellä sitä alastomana. Lisää huutamista ja vittuilua.

Sama rouva meni itse täydessä tällingissä ja korut päällä vesijuoksemaan. Enpä kyennyt enää pitää turpaani kiinni siinä vaiheessa ja sen jälkeen ei olla muuta vaihdetukkaan ku tulikivenkatkusia katseita, jos samaan aikaan ollaan satuttu.

Mulla alkaa uus kortti lokakuussa, jos siihen mennessä tällä akalla ei ole pakkelit ja korut irti pärstästä siellä altaassa, vingun hallille jatkuvasta hygieniahaitasta niin kauan, että ne pakottaa tämän tapauksen peseytymään.

Terveisiä jos tunnistit itsesi.

Niin ja muut vesijuoksijat, pysykää siellä vesijuoksuloosissa, ei kuntouintiradoilla.

Minua taas ärsyttää aivan saatanasti kaikki vesijuoksijat joita on nykyään joka hallissa valtaamassa ratoja ja sotkemassa ympäriinsä ne helvetin hoopot vyöt päällään. Tiedoksei teille, ne paikat joihin te tulette uimarien tielle ovat UIMAhalleja eikä mitään juoksuhalleja, menkää vaikka johonkin järviin polkemaan älkääkä tulko halleihin muiden tielle. Minä tulen vastedeskin uimaan ihan vittuillaksenikin siellä vesijuoksijoiden joukossa tämän typerän aloituksen innoittamana. Vitun pöljät.

Mäkin käyn uimassa/vesijuoksemassa, ja aina jaksan ihmetellä sitä, miten jotkut ihmiset ei millään voi noudattaa yhteisiä sääntöjä. Just esim. se, että pestäisiin pois ne meikit ennen kuin mennään altaaseen, ja laitettaisiin pitkät hiukset kiinni. Vaan ei, kamalan vaikeaahan se on.

Välttämättä ei kannata mistään sanoakaan, voi nimittäin tulla tosi agressiivisia reaktioita ihmisiltä... tuttu kerran huomautti yhdelle naiselle hän oli unohtanut käydä suihkussa, ja tämä mammahan meinasi käydä päälle, ja tuli kyllä koko uimahallille selväksi, että hänellä ei ole ikinä tapana käydä suihkussa ennen uimaan menoa, mutta että hän kyllä on hyvää pataa liivijengiläisten kanssa... Aika kovaääninen oli sekin valkoisissa Dressmanin kalsareissa uimaan tullut isä, jonka uimavalvoja käski vaihtamaan uimahousut jalkaan tai poistumaan (oli muuten aika kiinnostava näky kun ne kalsarit muuttuivat märkinä ihan läpinäkyviksi).

Meidän hallilla on vain kuusi rataa, arkisin kaksi niistä on uimaseuran käytössä tai vesijumppareille, yksi vesijuoksijoille, yksi nopeille uimareille ja niillä viimeisellä kahdella sitten kuntouimarit, lapset, hyppääjät. Välillä on ahdasta, mutta sopu sijaa antaa. Onneksi meillä on valppaat ja ystävälliset uimavalvojat, jotka esim. käyvät sulkemassa hyppylaudat, jos uimareita on paljon tai jos joku hölmöilee, ja asiallisesti ohjaavat ihmiset oikealle radalle, jos eksyvät väärälle ja siitä aiheutuu haittaa.