Voi jumalauta tuota koiraa. Se ei voi olla enää normaali.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei riitä ymmärrys.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei riitä ymmärrys.

Vieras
Se oli aamulla ottanut suljetun kloritepullon jossa siis lapsilukkokorkki. Pullo tiskipöydän perimmäisessä nurkassa. Tää oli sen siis ottanut siitä, kantanut petiinsä ja todella kauniisti purrut korkin auki! Pullossa ei ole mitään hampaanjälkiä, vain korkki on puraistu irti. Ja 3/4 pullon sisällöstä pedissä ja varmaan osa koirassakin :( Koira vaikuttaa ihan normaalilta mutta ei kai tuo aine heti tapakaan, kai se syövyttää pikkuhiljaa. Pakkohan sitä on ollut ainakin suuhun saakka mennä, tuskin tuo niin fiksu sentään on ollut että olisi pullon avannut pystyasennossa.

Mä en käsitä tuota elukkaa. Se syö KAIKEN. Mä ymmärrän, että koirat hinkuu ruuan tähteiden yms perään, mutta tää sankari syö kaiken mitä edestään löytää. Pentuna se veti hehkulampun, yksi kerta se oli rouskutellut metallijätteet silpuksi! Mikään ei ole sen mielestä syötäväksi kelpaamatonta. Ei mikään. Ei kun on, kenkiä se ei ole koskaan syönyt, mutta kaikki muu kelpaa.

Miten se voi olla tuollainen? Sillä on pakko olla jotain päävikaa, eihän tuo nyt ole enää normaalia toimintaa koiraltakaan. Mulla on elämässä ollut useita koiria, enkä ikinä aiemmin ole tuollaiseen törmännyt. Rotukaan ei ole mikään "vaikea", vaan päinvastoin sen pitäisi olla pehmeä perhekoira.

(Eläinlääkärille soitin, käski seurailla tilannetta ja sanoi ettei asialle oikein ole enää mitään tehtävissä, kun nesteen mahdollisesta juomisesta on jo useampi tunti aikaa.)

Voi luoja.

Kirjoituksesta päätellen ei kyllä uskoisi että sulla on aikaisemin ollut koira.

Jotkut koirat saattavat tylsistyneenä/ikävissään syödä seinät, ovet, matot yms.

Se ei tee tuota päivittäin, mutta vikkottain kyllä. Ja olen ostanut sille eläinkaupan tyhjäksi aktiviteettileluista, jotta sillä ois tekemistä kun ollaan töissä. Olen kokeillut myös feromonihaihduttimet, radito, kaikki, ei mitään vaikutusta. Liikuntaa ja ulkoiluakin se saa päivittäin, eikä tosiaan ole mikään sellainen rotu että vaatisi 50 kilsan lenkkejä kolme kertaa päivässä plus aivotyöskentelyt neljä tuntia päälle. Sen pitäisi olla tyytyväinen ihan normaaliin perhe-elämään, sillä mielin sen aikoinaan otinkin.

Tyhmä ihminen.

Kenelläkään mitään kokemusta siitä, että koira juo klooria? Mitä voi olla odotettavissa? Ei kai mitään kauheaa kuolinkamppailua? :(

Olisin kiikuttanut koiran välittömästi lääkäriin.

Ei tää syö seiniä, ovia, mattoja, kenkiä. Ei siis "tuhoa" mitään, mutta syö metallit, hehkulamput, pesuainepullot jne. Kaiken sellaisen, joka ei mulla ainakaan ikinä ole käynyt mielessäkään että koiralle kelpaisi. Tiedän että voivat syödä sohvia ja seiniä jne, mutta tää ei tee sellaista.

Ja kiitos vaan "sympatiasta", "oikea koiraihminen" ja kunnon koiranomistaja ei siis tuskastu missään vaiheessa lemmikkiinsä, vaikka tämä tekisi mitä? Hienoa, että olette noin täydellisiä. Kohta kahdeksan vuotta mä olen tuota eläintä katsellut ja kaikkeni yrittänyt, mutta en näköjään ole riittävän ansiokas koiranomistaja vieläkään.

Pitäkää tunkkinne.

Olisin kiikuttanut koiran välittömästi lääkäriin.

No hyvä että sä olisit kiikuttanut.
Meiltä on päivystävälle eläinlääkärille sata kilsaa matkaa, joten vastuuttomana koiranomistajana päätin soittaa ensin ja kysyä jos vaikka jotain ensiapua voisi antaa.
Ja kyllä, syötän tuolle kaikenmaailman vitamiineja mitä olen eläinkauppojen hyllyistä ostanut. Sitäpaitsi, koska se syö myöskin eläinkauppojen ruokia, niin olen tyhmänä koiranomistajana kuvitellut että niissä on vitamiini- ja hivenaineet kohdallaan.

Meillä kanssa bokseriuros tykkää pureksia muovipulloissa kiinni olevia korkkeja jos sattuu sellaisen jostain bongaamaan. Jotain mieluista siinä on kun pullon saa hyvin etutassujen väliin pystyyn.

Vei multa 1.5 litran vissypullonkin ihan muina miehinä, että hänpä ottaakin tämän. :xmas:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Googlasin, ja jonkun toisenkin koira oli juonut kyseistä ainetta eikä ollut käynyt kuinkaan. Ehkä tästäkin taas selvitään säikähdyksellä.

Meidän koira on varastanut lapsilta useammat suklaalevyt ja purukumit, ja vetänyt nekin napaansa (purkkaa on tosin vaan jauhanut suussaan) ja tuossa se vaan porskuttaa. Että ei kai sitä sitten mitkään kloritetkaan hetkauta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei riitä ymmärrys;29292508:
Ei tää syö seiniä, ovia, mattoja, kenkiä. Ei siis "tuhoa" mitään, mutta syö metallit, hehkulamput, pesuainepullot jne. Kaiken sellaisen, joka ei mulla ainakaan ikinä ole käynyt mielessäkään että koiralle kelpaisi. Tiedän että voivat syödä sohvia ja seiniä jne, mutta tää ei tee sellaista.

Ja kiitos vaan "sympatiasta", "oikea koiraihminen" ja kunnon koiranomistaja ei siis tuskastu missään vaiheessa lemmikkiinsä, vaikka tämä tekisi mitä? Hienoa, että olette noin täydellisiä. Kohta kahdeksan vuotta mä olen tuota eläintä katsellut ja kaikkeni yrittänyt, mutta en näköjään ole riittävän ansiokas koiranomistaja vieläkään.

Pitäkää tunkkinne.

Anteeksi, olisin voinut odotella että kerkiät kirjoittamaan tarkennusta.

Mun mielestä tuollaiset asiat että koira syö kaikenlaista on ihan normaalia, toki yksilöllistä.

Naapurin koira vetää muovimukeista/pulloista lähtien kaikki. Lasten lelutkin järsii ja nielee.:O

Onko hampaat kunnossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29292522:
Meillä kanssa bokseriuros tykkää pureksia muovipulloissa kiinni olevia korkkeja jos sattuu sellaisen jostain bongaamaan. Jotain mieluista siinä on kun pullon saa hyvin etutassujen väliin pystyyn.

Vei multa 1.5 litran vissypullonkin ihan muina miehinä, että hänpä ottaakin tämän. :xmas:

Meillä myös vie pullot.:D

Pentuna väsytettiin sitä siten, että kuumalla vedellä täytettyä pulloa viskeltiin jäätä pitkin ja luffe juoks ku hullu.
Tämän ansiosta saatiin joskus nukkua rauhassa.:kieh:

No hampaat on todellakin kunnossa, ei kai se muuten pystyisi syömään metallinkeräysastian sisältöä :D

Eksyin äskettäin jonnekin husky-blogiin ja totesin, että näköjään muitakin samanlaisia syöppöjä löytyy. Meidän koira siis ei ole husky eikä muukaan vastaava, mutta silti. Meidän koiralla on jotenkin valikoiva tuo, mitä syö. Mä oikeasti ymmärtäisin roskisten repimisen, ruuan varastelun, kissanhiekkalaatikonkin tyhjentämisen koiran toimesta ymmärrän. Ymmärrän myös sohvien, ovien, seinien, kenkien tuhoamisen. Mutta mä en kykene ymmärtämään millainen eläin syö hehkulamppuja, tuikkujen metallikuppeja, kloritepullon sisältöä, avaamattomia maitopurkkeja jne. (Maitopurkit olivat viime joulun alla kylmässä verannassa koska jääkaappitila oli rajallinen. Epic fail.)

Lispetti, anteeksi pyyntö hyväksytty. Sori tiuskaisu, mutta ei ollut kiva tulla kotiin ja löytää tuota tilannetta edestään. Saati sitten että pelkäsin/pelkään edelleen että tuo onneton ahmatti nyt sitten kuukahtaa tuohon :( Varmasti olen sen sata asiaa tehnyt tuon koiran eteen, ja silti se vaan on omanlaisensa kummajainen.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Oukei!:)

No mun neuvo on se että lisää aktivointilelua, sellaista mistä oikesti pitää.

Ja tykkäiskö etsiä namusia muualtakin kun kaapeista?:D Jos pistäis piilotellen.

No huonohampainenkin saattaapi yrittää hakea "särkyyn" helpotusta puremalla, jos hammaskiveä tms. Ettei nyt vielä niin pahana.

Eipä siinä auta kun laittaa mahdollisesti vaurioittavat tavarat ja litkut varmaan jemmaan.

Eikai se joskus ole päässyt kaljan makuun. Koirat kai avaa kaljatölkkejäkin ja hörppii menemään.:D

Otetaan rauhassa.:hug: Ei kai isompi koira tosta vain kuukahda.

Niin ja jos on sellainen mahdollisuus että pystyis rajaamaan olon siellä kotosalla. Ei koira tarvitse koko lääniä käyttöönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29292522:

Meillä iso piski tekee ihan samaa. Paljoa jää pulloja palautettavaksi....

Tuo varmaan sais syötyä ne kuonokopatkin jollain konstilla ;) On syönyt kolme haukunestopantaa aikoinaan, niitä sellaisia joista tulee se sitruunantuoksu. Panta oli koiralla kaulassa, tiukalla, mutta niin vain jotenkin käsittämättömällä tavalla panta toisensa jälkeen löytyi pureksittuna lattialta kun tultiin kotiin. Nyt asutaan maalla, eikä koira hauku enää edes vieraita, joten se ongelma on poissa.

Kaljan makuun ei ole päässyt, varmaan metalliset kaljatölkit ois tuon suurinta herkkua..

Pitää yrittää aamulla piilotella niitä namipaloja, jos se vaikuttaisi mitenkään. Aktivointileluina on niitä semmoisia, joihin saa upotettua hillittömän määrän herkkupaloja, kuten kuivattua kanaa yms. Olen ollut ymmärtävinäni, että ovat olleet koiran suosiossa.

Meillä iso piski tekee ihan samaa. Paljoa jää pulloja palautettavaksi....

Menee vähän ootee, mutta oliks teidän musta surma vi**umainen pienenä?:D
Siis tarvitsiko erikois paljon aktiviteettia? Antoko nukkua?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei riitä ymmärrys;29292630:
Tuo varmaan sais syötyä ne kuonokopatkin jollain konstilla ;) On syönyt kolme haukunestopantaa aikoinaan, niitä sellaisia joista tulee se sitruunantuoksu. Panta oli koiralla kaulassa, tiukalla, mutta niin vain jotenkin käsittämättömällä tavalla panta toisensa jälkeen löytyi pureksittuna lattialta kun tultiin kotiin. Nyt asutaan maalla, eikä koira hauku enää edes vieraita, joten se ongelma on poissa.

Kaljan makuun ei ole päässyt, varmaan metalliset kaljatölkit ois tuon suurinta herkkua..

Pitää yrittää aamulla piilotella niitä namipaloja, jos se vaikuttaisi mitenkään. Aktivointileluina on niitä semmoisia, joihin saa upotettua hillittömän määrän herkkupaloja, kuten kuivattua kanaa yms. Olen ollut ymmärtävinäni, että ovat olleet koiran suosiossa.

Siis eroahdistukseenko se noita kamoja sitten vetelee?

Koirat eroahdistuksessa huutaa perään, siksikö haukunestopanta? Sitähän ei olisi suotavaa käyttää eroahdistukseen.

Pystyiskö koiran läänin rajata jotenkin?

Olen koettanut rajata oleskeluympäristöä kun ollaan poissa, mutta huonolla menestyksellä. Tuo kun osaa avata oven kuin oven. Kahvan kääntö ei onnistu, kun meillä on sellaiset vanhat ovet.. Hakasen laiton kerran oven yläkulmaan, tää sai oven silti auki. En tiedä miten, ilmeisesti oli rämpyttänyt kahvaa ja ovea niin kauan että haka oli ponnahtanut auki.

Häkkiäkin olen miettinyt, mutta jotenkin se tuntuu liian julmalta ratkaisulta.

Kissatkin olen jättänyt välillä sille seuraksi, mutta eipä sekään vaikuta.

Kahdeksan vuotta on pitkä aika.. mutta ei mun luonne anna periksi tuota poiskaan laittaa. Kun tuon aikoinani otin, niin loppuun saakka sen myös hoidan. Vaikka kieltämättä ei tämä niin mukavaa aina ole ollutkaan.

Yhteistyössä