Voi jukolauta mikä päivä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Äljäke lähti puolilta päivin hoitamaan pari asiaa ennen hammaslääkäriä.. äljäkkeen siis. Kolmen maissa se tuli himaan, käytiin kaikki kimpalla ruokaostoksilla ja äljäke kramppas taas vatsasta ja nukahti sohvalle kippuraan. Mie tein sitten poika syöttötuolissa ruokaa ja herätin äljäkkeen syömään.. se ei ole syönyt moneen päivään :( No, sai se vähän alas.. ja sitten se nukahti taas, vatsa kramppas uudestaan. Syöttelin pojalle iltapuuroa jo, kun se nousi ylös. Se juo kyllä päivittäin gefilus-mehua ja keittoa, mutta se vatsa vaivaa silti.. ja nyt kahta kauheammin, kun se sai kaiken muun mömmön päälle antibioottikuurin osakseen kun sen viisaudenhammas on mätä.
Mitä mie keksin, ettei se maha kramppais sillä niin pahasti? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Jotain maitohappobakteereja? Siis muitakin, kuin gefilusta?

No luulis, et gefilus itsessään riittäis.. kun se elää niillä mehuilla ja keitoilla. Just sen takia, kun se vatsa on niin kovilla ollu koko tän rääkin ajan. Ei se oo aiemmin krampannu ku sen kerran päivässä jos on krampannut, tänään jo kahdesti kun ne antibiootitkin tosiaan alotti.

No tuota kannatasko käydä näyttämässä sitä mahaa vaikka päivystyksessä? Jos on ollu monta päivää kipee, eikä pysty syömään niin ei se gefiluksella ohi mene.

Hitsit, kun en muista sen lääkkeen nimee, jota kaveri syö :headwall: Se ei voi syödä yhtään mitään ilman kauheita vatsavaivoja, ellei se ota jotain lääkettä, joka jotenkin suojaa mahaa. Ehkä lääkäri vois kirjottaa reseptin jollekin sellaselle, kun ens kerran käy lekuris, tai jos soittaa omalle lääkärille?

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Olisko sitten mahdollista saada jokin vatsahappolääke mukaan? Nexium esmes?

Mä en saa millään ilveellä äljäkettä rehellisesti valittamaan tuosta mahastaan, saati syömään vielä lisää lääkkeitä :| (siksi se ei siitä valitakaan lääkärille)

Minä syön aina nexiumia jos joudun lääkekuurille. Vatsahaavan kokeneena ja vatsakatarri ihmisenä en koskaan anna mennä enää pahaksi kun sen voi niin helposti välttää.. Kaurapuuro ja nexium on lääke tuohon.

Alkuperäinen kirjoittaja tina:
Kyllä lääkäriltä lääkkeen vaivaan saa!Senkus menee hakemaan!

Se syö niin paljon lääkkeitä, ettei sillä kestä pää niitä vielä enemmän. Se kärvistelee niiden kramppiensa kanssa, minkä takia mä mietin miten niitä sitten muuten helpottais ku lääkkeillä. Hei onko samarinista mihkään, eiks sen pitäs jotenki rauhottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
kun se elää niillä mehuilla ja keitoilla. Just sen takia, kun se vatsa on niin kovilla ollu koko tän rääkin ajan. Ei se oo aiemmin krampannu ku sen kerran päivässä jos on krampannut, tänään jo kahdesti kun ne antibiootitkin tosiaan alotti.

niissä gefilustuotteissakin on joku juttu, jonka takia niitä ei saisi käyttää määräänsä enempää. Silläkin on merkitystä, millainen päiväys tuotteessa on. Vitsi kun en enää muista, tästä on reilu 10v kun käytin niitä paljon ja sitten otinkin selvää tarkemmin. Olisinko soittanut siihen purkissa olevaan infoon tai jotain?? Vai apteekistako kysyin? Kun sitten vähensin noiden mehujen juomista, osa vaivoistani parani.

joka tekee suojakalvon sinne vatsaan näitä ärtsympiä lääkkeitä vastaan. Ei samariinista tai muista käsikauppakamoista ole mihinkään jos maha on jo karrella..
Ei nexiumista pää sekaisin mene, vatsan limakalvoja se suojaa ja parantaa.

Hitsit, kun en muista sen lääkkeen nimee, jota kaveri syö :headwall: Se ei voi syödä yhtään mitään ilman kauheita vatsavaivoja, ellei se ota jotain lääkettä, joka jotenkin suojaa mahaa. Ehkä lääkäri vois kirjottaa reseptin jollekin sellaselle, kun ens kerran käy lekuris, tai jos soittaa omalle lääkärille?

Oisko Somac?

Mulle on sitä määrätty lääkkeiden kanssa otettavaksi, vatsansuojalääkkeeksi.

Kannattaa tuosta kyllä käydä lääkärissä puhumassa ja pyytää jotai vatsansuojalääkettä, jos tuo paheneminen johtuu lääkkeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Oisko Somac?

Kannattaa tuosta kyllä käydä lääkärissä puhumassa ja pyytää jotai vatsansuojalääkettä, jos tuo paheneminen johtuu lääkkeestä.

Ahaa.. ehkä mä sit yritän taas nätisti vihjaista tolle, että harkitsis asiaa.. vaikka onkin lääke, niin silti. Vaikka kyllä mä ymmärrän siltä sen, ettei se haluais yhtään enempää syödä mitään pillereitä kun se on jo pitkän ajan niitä rätkinyt naamaansa kourakaupalla :(

Ahaa.. ehkä mä sit yritän taas nätisti vihjaista tolle, että harkitsis asiaa.. vaikka onkin lääke, niin silti. Vaikka kyllä mä ymmärrän siltä sen, ettei se haluais yhtään enempää syödä mitään pillereitä kun se on jo pitkän ajan niitä rätkinyt naamaansa kourakaupalla :(

Anna sille kunnon potku persiille ja pistä lääkäriin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Oisko Somac?

Ilman muuta kannattaa!

Etenkin jos on jo pitkän aikaa on erilaisia lääkkeitä joutunut syömään. Lääkkeiden syönti on sinällään ihan persiistä mutta välillä ei oo vaihtoehtoja.. Ja loppupeleissä, parempi ottaa nyt yks lääke lisää ku jossai vaiheessa kärsiä vatsahaavasta jne. ja nappailla siihen taas kourakaupalla tavaraa.

Jos on joutunu etenki särkylääkkeitä syömään paljon niin kannattaa ihan kovasti sanoo sille että huomena lääkäriin! Ne on monesti pahoja vatsalle ja Somacilla esim. voi tilannetta nopeestikin korjata.

Kannattaa kokeilla jotain vatsansuojalääkettä. Äidilläni on muutama lääke,mitä pitää syödä päivittäin (jotka siis käy muuten mahaan) ja hälle laitettiin niittenkin kans tuo vatsansuojalääke myös.
Toivottavasti keksitte jotain mikä auttais. :/

Yhteistyössä