voi jesus mä olen tullut rumaksi... miten voi tilannetta edes vähän helpata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

molly_

Vieras
viimesen 2-3v aikana mä olen täysin rappeutunut.. en tiedä mistä johtuu.. onhan tää elämä ollu aika raskasta ja stressaavaa.

Kasvojen iho jotenkin elottoman näköinen.. iho ei ole rasvainen ehkä enemmän kuiva tai pinta kuiva.. kuorin ihon kerran viikossa mutta se ei ole tehnyt ihmeitä. kasvoja en pese mitenkään hirveän usein.. ehkä mun pitäis sittenkin pestä ne aamuin/illoin.. nykyään kun ei käytä mitää meikkiä niin ei oikeen tuu pestyä ja rasvattua enää aamuin/illoin.. Vettä yritän kyllä juoda mutta välillä se taas unohtuu.. ruokavalio on aika yksipuolinen ja huono.. tuntuu ettei oo aikaa ja jaksamista panostaa parempaan ruokavalioon.

Hiukset on muuten ihan ok mutta niiden väri on muuttunut. ennen olin keskivaalea ja nyt hiukset vaaleanruskeat tai jotain.. hirveän ruma väri kuitenkin.. ja en yhtään pidä että hiukset ovat näin tummuneet, en tunnista itseäni... Haluaisin olla vaalea taas... Hiuspohja kestää huonosti hiusvärejä..

Normaalisti olen painanut sen 55-57kg. Nyt painan noin 60-61kg. Tämä painoinnousu johtuu 99% varmuudella käyttämistäni ehkäisypillereistä. Lopetin pillerit 4kk ajaksi ja paino laski sen aikana takaisin normaaliin. Kun aloitin ne uudestaan paino taas nousi ja paino nyt 61kg. Ehkäisyä haluaisin vaihtaa mutta nämä pillerit ainoat jotka ei aiheuta mulle vuotohäiriöitä. Mutta tää painonnousu pelottaa että se vielä entisestään nousee.

Mitä mä oikein voisin tehdä jotta saisin itseni edes jotenkin siedettävämmän näköiseksi/oloiseksi? Pelottaa että mieskin menettää mielenkiinnon mua kohtaan kun mä vaan rappeudun näin..

Rahaakaan ei ole paljoa laittaa tähän projektiin...

Ajattelin nyt alkuun ainakin hommata kahvakuulan ja ruveta käymään joka päivä lenkillä. Kampaajallakin kiinnostais käydä mutta en oikein tiedä kannattaako se koska en halua hiuksiani yhtään tummemmksi ja en usko että näitä saa/kannattaa vaalentamaan(kestääkö mun pää nahka sitä).

En tiedä olisko jostain vitamiineista tai omega3 apua?

Tunnen itseni monesti todella tyhmäksikin vielä.... :/

Käyt kampaajalla ja otat vaikka raitoja, joiden laittaminen ei osu päänahkaan. Keskustele miehen kanssa, kävisikö joku muu ehkäisykeino kuin pillerit. Ostat itsellesi useita kauniita ja mukavia vaatteita. Alat liikkua, just niitä lajeja mistä tykkäät eniten. Alat uskoa itseesi ja tietoisesti karsit ajatuksista tuollaiset luulot, että olisit tyhmä. Siitä se lähtee. Pikkulapsiaikana moni (esim. minä) on jotenkin ihan alamaissa, pukeutuu huonosti ja näyttää rössähtäneeltä. Kun alkaa ite huolehtia vähitellen itestään, näyttää paljon paremmalta. Onnistut ihan varmasti :)

Ole mahdollisimman paljon ulkona ja pari kertaa vkossa urheilua, mistä tykkäät. Ei mitään liian kunnianhimoisia. Ruokavalioon enemmän kasviksia ja suola/rasvamässyt pois, enimmäkseen ainakin. Alkoholi minimiin, se aiheuttaa just tuollaista alavireistä olotilaa, ja kun siihen vielä lisää inhotulsen muutamasta lisäkilosta, niin masentaa entisestään. Mikäli siis käytät alkoa. D-vitamiinia ja omega3 purkista. Ja käynti kampaajalla. Pieniä juttuja, mutta vaikuttavat ja juuri siksi toimiikin myös pitemmän päälle.

Ehkäisyvaihtoehdot vähissä, miehelle kondomikin kävisi mutta minä en sitä halua joten siksi olen päätynyt syömään pillereitä.

Haluaisin syödä terveellisemmin mutta jotenkin koen jonkun salaatin teon tosi työläänä.

Pitääkin heti huomenna tilata aika kampaajalle...

Hedelmät ja vihannekset ruokavalioon, luinpa muuten juuri myös että jos syö vähintään 3 he-vi -annosta päivässä, iho alkaa tuottaa enemmän sekä punaista että keltaista väripigmenttiä, josta siis "terve hehku" niin vaalea- kuin tummempi-ihoisilla. Ihosi elottomuus johtuu pitkälle varmasti siis ihan ruokavaliosta. Osta myös laadukasta (tehokkainta mitä löydät) omega3-öljyä, poistaa pintakuivuuden sisältäpäin ja terveellistä muutenkin, myös mielialalle ja aivoille! Suosittelisin mieluummin öljyä pullossa kuin kapseleissa, itsellä ei ainaaan tule otettua tarpeeksi montaa kapselia, mutta öljyn voi sekoittaa vaikka jugurttiin ja niellä nopsasti ruokalusikallinen. Osta sellainen missä on D-vitamiini mukana.

Jos et erityisesti tykkää syödä hedelmiä ja vihanneksia, osta mehulinko tai tee vihersmoothieita tehosekottimessa. Saat todella helposti lasilliseen juomaa valtavat määrät vitamiineja ja hivenaineita, etenkin jos heität joukkoon vielä esim. spirulinaa tai chia-siemeniä. Smoothiessa se hyvä puoli, että kuidut jää mukaan, mutta mehussa se, että tosiaan yhteen isoon lasilliseen saat vitamiinit esim. kahdesta porkkanasta, omenasta, appelsiinista, palasta limeä, isosta palasta parsakaalia...!! Maistuu hyvältä, ja sen juomiseen menee joku 15 sekuntia. Tekemiseen ehkä pari minuuttia, ja sitten mehulingon pesemiseen toiset pari minuuttia, jollet heitä osia tiskikoneeseen. Eli ei todellakaan vaikeaa..! :)

Liikuntaa meinasitkin jo. Ja tosiaan, raitojen teko ei koske päänahkaan joten ota raitoja! Ja muutama helppo, raikas ja samalla kostauttava meikkituote, eli esim. sävyllinen kosteusvoide tai ainakin värillinen huulirasva, iho nimittäin saattaa piankin näyttää jo paljon paremmalta noilla muilla konsteilla, jos se muuten olisi kaunis. Värillinen huulirasva on helppo, ei tunnu eikä näytä meikatulta, mutta kummasti paremmalta :)

Tsemppiä, pienet muutokset monella osa-alueella on yksi iso muutos!

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28117291:
Käyt kampaajalla ja otat vaikka raitoja, joiden laittaminen ei osu päänahkaan. Keskustele miehen kanssa, kävisikö joku muu ehkäisykeino kuin pillerit. Ostat itsellesi useita kauniita ja mukavia vaatteita. Alat liikkua, just niitä lajeja mistä tykkäät eniten. Alat uskoa itseesi ja tietoisesti karsit ajatuksista tuollaiset luulot, että olisit tyhmä. Siitä se lähtee. Pikkulapsiaikana moni (esim. minä) on jotenkin ihan alamaissa, pukeutuu huonosti ja näyttää rössähtäneeltä. Kun alkaa ite huolehtia vähitellen itestään, näyttää paljon paremmalta. Onnistut ihan varmasti :)
Noi raidat ei tee kenestäkään paremman näköistä, päinvastoin. Katukuvassa näkee JÄRJETTÖMÄSTI ylipainoisia naisia joilla kaikilla on raitoja päässään kun joku käsittämätön voima on saanut nämä ihmiset uskomaan että se parantaa ulkonäköä eikä tarvi rasittaa itseään kuntoilemalla yms. vaan sen kun istuu kampaajan tuoliin. Älkää valehdelko itsellenne. Ne raidat itseasiassa näyttävät hirveiltä lyhyissä hiuksissa, varsinkin jotkut lilat, yäk.

Sinuna yrittäisin pudottaa pari kiloa, tee vaikka joku paastotyyppinen homma alkuun tai sitten vaan lisäät vihannesten, kasvisten ja hedelmien käyttöä. Ei se salaatin teko loppujen lopuksi ole niin työlästä.
Täällä on kivoja vinkkejä: http://www.huippukuntoon.fi/paino/kevenn%C3%A4-kasviksilla-dieettiviikko

Asteen-pari omaa väriä vaaleammat raidat tai kevyt vaalennus sekä myös joku kevyt päivävoide kasvoille ja ripsiväri, miksei itseruskettavaakin, kannattaa varoa ettei tule ihan porkkana. Sellaset asteittain ruskettavat on hyviä. Myös ripsien ja kulmien kestovärjäys on hyvä ratkaisu, jos ei käytä meikkiä.

Kannattaa hoitaa ihoa aamuin ja illoin, vaikka et meikkiä käyttäisikään. Kevyt puhditusemulsio, kasvovesi ja kosteuttava voide. Kuoria ei tarvitse joka viikko.

Ulkoile ja muista d-vitamiin + m ahdollisesti monivitamiinipilleri.

[QUOTE="mies";28118624]Noi raidat ei tee kenestäkään paremman näköistä, päinvastoin. Katukuvassa näkee JÄRJETTÖMÄSTI ylipainoisia naisia joilla kaikilla on raitoja päässään kun joku käsittämätön voima on saanut nämä ihmiset uskomaan että se parantaa ulkonäköä eikä tarvi rasittaa itseään kuntoilemalla yms. vaan sen kun istuu kampaajan tuoliin. Älkää valehdelko itsellenne. Ne raidat itseasiassa näyttävät hirveiltä lyhyissä hiuksissa, varsinkin jotkut lilat, yäk.[/QUOTE]

Tästä taas näkee ettet edes tiedä mistä puhut. Joskus miesten kannattaa olla näistä naisten asioista ihan hiljaa kun kerran tietoa on liian vähän.

Ei paljoa auta mut täällä sama tilanne eikä kirkkaampi kevätvalo auta yhtään, talven pimeydessä oli helpompi piiloutua :(. Pakko saada itsensä johonkin kuntoon ennen kesää. Sulla sentään mies, mä ihan yksin :(.

kannataisi vaihtaa esim mirena hormoonikierrukkaan. Aluksi on extra vuotoja mut kuukautiset jää useimmilla pois. Koska hormooni menee vain paikallisesti kohtuun eikä koko verenkiertoon niin haitta vaikutukset on tosi pienet ja ei aiheuta painon nousua

Yhteistyössä