Voi jestas sentään näitä fb-kirppisten ylläpitäjiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee hermo itelläkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee hermo itelläkin

Vieras
Kunnon aadolfeja. Ymmärrän että jonkinlaiset säännöt pitää olla, tyyliin ei ladata kuvia seinille ettei mene tukkoon, ei ostella toisen ohi yv:llä ja poistellaan myydyt jne.

Mutta lähes joka kirppiksellä alkaa olemaan jo niin saakelin pitkät sääntölistat että niiden opiskeluun ja sisäistämiseen saisi käyttää viikon/ kirppisryhmä. Sitten ylläpito vinkuu että lukekaa nyt ihmiset ne säännöt ei voi olla vaikeeta ja vääväävää.

Tässä nyt jotain pilkunnussimisia viime viikoilta: jos varaat niin kysymys pitää olla samassa lauseessa, ei seuraavassa joka on kirjoitettu 4 sekunnin viiveellä ekasta. Jos teet ostoilmoituksen niin myyjä ei saa antaa tarkempia tietoja yv:llä vaan ne pitää kaikki kirjoittaa seinälle kaikkien nähtäville + jos en huoli näitä mitä joku minulle siinä seinällä tarjoaa niin joku muu ei saa tarjoutua niitä ostamaan, vaan hänen on tehtävä oma ostoilmoitus johon myyjän on taas seinällä kaikkien nähden ilmoitettava mitä tarjoaa. Jossain lasten "merkki"vaate (lumppu) kirppiksellä ei saa tarjota edes kaupanpäällisenä muun merkin sukkia kuin sitä mainittua merkkiä vaan. SanomattaKIN selvää että mistään muusta merkistä ei saa edes keskustella. Yhdellä kirppiksellä pitää jokaisessa myynti-ilmoitus kuvassa olla lappu jossa pitää lukea x ja x tiedot xzy järjestyksessä ja se pitää päivittää 60 päivän välein. Yhdellä kirppiksellä postit pitää ilmoittaa hinnassa mukana, siis ilmoitusmuoto 40€+ postit 5€ on VÄÄRÄ, se pitää ilmoittaa 45€ sisältäen postit. Yhdellä kirppiksellä ei saa käyttää lyhenteitä. JNE

Ja minä kun luulin että tarkoitus olis vaan käydä kauppaa ja tavara vaihtaa omistajaa, mutta ilmeisen vaikeaksi se pitää tehdä...

Joo.. mä oon aina onnistunut laittaa tavarat "oikein" myyntiin, niin en henkilökohtasesti oo saanu kälätystä, mutta sivusta seuranneena aikamoista nillitystä about ihan kaikesta :D Jollain oli hintana jotenkin "50-60e, tarjotkaa" tms. niin eikö sieltä hyökänny heti joku very important perse huutamaan, että TUOTTEESSA PITÄÄ OLLA SENTILLEEN YKSI HINTA, EI HUUTOKAUPPAA ÄÄÄÄÄÄÄ.

Enkä muutenkaan oikein siedä noita nettikirpputoreja, lahjoitan mielummin tavarat ja vaatteet sellasille puljuille, jotka ne tulee hakemaan ilman ylimääräistä sähläystä.

Yhteistyössä