VOI J*****UTA, SOSSU!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meillä ei ollut tuloja tammikuussa, edes työmarkkinatukea. Laitettiin hakemus sossuun tt-tuesta, onneksi oltiin tammikuun vuokra maksettu joulukuun tuesta. Nimittäin hakemus oli 3 viikkoa sisällä, sen jälkeen sain lisäselvityspyynnön ja toimitin kaikki tarvittavat liitteet. Soitin vielä virkailijalle perään ja kysyin onko asia ok, sovittiin että toimitan vielä kelan sivuilta todistuksen että tm-tuki on vireillä. Toimitin EILEN omilta sivuilta paperin jossa todistetaan asiakirja saapunut, mutta kas kummaa tänään tulikin laatikkoon päätös että toimeentulotukihakemus hylätään koska en ole toimittanut pyydettyjä liitteitä! Kaikki toimitin! Soitin virkailijalle, hän puhui päälleni, syytti että olen kuulemma häneltä salaa vaihtanut paikkakuntaa (totta, muutettiin 1.2 mutta edelleen hakemus oli TAMMIKUULLE hänen piiriinsä ) ja lopulta löi luurin korvaan. Valituskin kuulemma pitää tehdä NYKYISEN paikkakunnan sossuun.

Onko tää oikein?!?! Voi, mä niin toivoisin että edes johonkin monesta kymmenestä työhakemuksesta tulis vastaus ettei enää ikinä tarvitsisi tällaista kestää! Siis todella, ihminen jätetään täysin tyhjän päälle, ilman seurakunnan ruoka-apua ei otlaisi tammikuutakaan pärjätty!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun täytyy hakea sitä tt-tukea sieltä missä nyt asut..vaikka olisitkin kuulunut toiseen piiriin Tammikuussa

Kyllä tammikuu kuuluu sinne vanhaan paikkaan Ja vanhan sossun pitää maksaa muuttokulutkin! Ota yhteyttä sinne uudestaan asian selvittämiseksi.

Sun täytyy hakea sitä tt-tukea sieltä missä nyt asut..vaikka olisitkin kuulunut toiseen piiriin Tammikuussa

Kyllä tammikuu kuuluu sinne vanhaan paikkaan Ja vanhan sossun pitää maksaa muuttokulutkin! Ota yhteyttä sinne uudestaan asian selvittämiseksi.

joo muuttokulut maksaa vanha paikka..onko tääkin sitten kaupunki kohtaista??? Mun piti hakee tt-tuki siletä kunnasta minne muutin vaikka kyse oli edellisen kuun hakemus milloin asuin vielä vanhassa kunnassa

Kauankohan me saadaan odottaa päätöstä, kohta reilut 2vkoa sitten viety hakemus ja yhdet lisäselvitykset ollaan toimitettu pyynnöstä viime viikon maanantaina. Saa nähdä...

Käsittelijä lyö luurin korvaan, sosiaaliasiamies ei vastaa. Ja kaikki mitä virkailijan kanssa sovittiin puhelimessa olikin valetta. Laitoin oikaisuvaatimuksen mutta enpä odota turhia.

Ja jos tammikuussa olen asunut siellä ja tammikuulle hakenut, miten voi olla että se kuuluisikin yhtäkkiä tänne? Ihan senkin takia lähdettiin, kun vuokrasopimus loppui muutenkin eikä uskallettu uusia kun ei tiennyt minkälainen päätös tulee. Hyvä niin. Nyt ollaan muiden nurkissa mutta parempi sekin kuin maksamattomat vuokrat.

no jos tammikuulle hait tukea,ja tammikuussa asuit(olit kirjoilla) vielä sen alueella, niin päätös olis kuulunut tehdä!!! ja 7vrk on käsittelyaika!!! ei 3vko. tee valitus! ota yhteyttä alkajaisiksi sosiaaliasia mieheen ja sosiaalijohtajaan!

mulle kerran jätti tekemättä toimeentulopäätöksen kun en suostunut kertomaan missä olin kylässä! anteeksi että kysyn mutta onko tää paikka missä tammikuussa ootte asunut vääksyssä? kuulostaa yhtä asiattomalta ku yks sossutäti siellä

Alkuperäinen kirjoittaja natasja:
no jos tammikuulle hait tukea,ja tammikuussa asuit(olit kirjoilla) vielä sen alueella, niin päätös olis kuulunut tehdä!!! ja 7vrk on käsittelyaika!!! ei 3vko. tee valitus! ota yhteyttä alkajaisiksi sosiaaliasia mieheen ja sosiaalijohtajaan!

mulle kerran jätti tekemättä toimeentulopäätöksen kun en suostunut kertomaan missä olin kylässä! anteeksi että kysyn mutta onko tää paikka missä tammikuussa ootte asunut vääksyssä? kuulostaa yhtä asiattomalta ku yks sossutäti siellä

Kuusankoski oli paikkakunta! Niin törkeä akka, ei kuunneelut yhtään, muutti kaiken mitä perjantaina sanoi vielä puhelimessa....mulla kiehuu nyt ja pahasti!

tuttu homma,just siskon kanssa puhuttiin puhelimessa niin ei ollu saanu viime kuulla ollenkaan rahaa,kysyin sit et milläs sä elit,niin sano lainas kavereilta..eli kaikki tän kuun sossurahat menee kavereiden velkoihin..jos nyt edes saa tän kuun rahoja kun niitäkään ei kuulema vieläkään tullut..olivat sanoneet että meillä on täällä HIUKAN henkilöstöpulaa..v....aa kun ehkä itekin pitäs ottaa sossuun yhteyksii ni onkohan mitään järkee koko pelleilyssä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä on nyt niin hirveä olo kuin olla ja voi. jotenkin epätodellinen ja epäTOIVOINEN olo...miten tämä voi olla mahdollista!!

Oletko kokeillu soittaa nykyisen paikkakuntasi sossuun?? Selitä sinne tilanne niin siektä saataaa apua tulla

Ei voi soittaa mihinkään enää, kun joka paikassa se puhelinaika ja oli jo mennyt ohi siinä vaiheessa kun posti tuli. Juuri ehdin tällekin käsittelijänaiselle soittaa. Laitoin mailia kuitenkin kummankin kaupungin sosiaalipalveluihin/sosiaaliasiamiehelle. Mutta uskomatonta, todella...myönnän että korotin ääntäni puhelimessa mutta tämä nainen puhui päälleni eikä suostunut kuuntelemaan, ei mitään. Huusi vain että salaa olen kuulemma häipynyt enkä tarvitse mitään, hae sieltä paikasta...ei suostunut edes korjausta harkitsemaan. Ja luuri korvaan lopuksi.

Onko kellekään käynyt niin että päätös olisi muuttunut valituksen myötä myönteiseksi...? Lähetin oikaisuvaatimuksen mutta ihmeitä en odota:(

Tietoa etsin myös toimeentulotukilaista, mutta sielläkään ei mainita muuta kuin että hakija on velvollinen toimittamaan ensisijaiset etuushakemukset. Ja käsittelijälle kaikki liitteet mitä tämä tarvii...mutta onko oikein, että pyyntö tulee tiistaina, lähetän todistukset heti saatuani liitteet keskiviikkona, ja torstaina putoaa jo hylkäävä päätös?!?!

Sinulle alkuperäinen: olen pahoillani saamastasi tylystä ja asiattomasta kohtelusta ja menettelystä. Kyse lienee ns. etuuskäsittelijästä, joiden kyky käyttää tapauskohtaista harkintaa on usein kyseenalainen. Ja mitä Kuusankoskeen tulee, niin siellähän ei pätevieä sossuja ole nähtykään - oikeasti! Virkoja hoitaa ketkä lie...

kyllä tuo sossun toiminta on välillä semmosta että ihanko tosiaan ne ämmät siellä istuu vaan ilkeilemässä apua tarvitseville? :/ et oo ap eka jolta kuulen tuommosta tekstiä ja joka kerta vituttaa sossun touhu. :(

jaksamisia kovasti sinne :hug: tee valitus ja hauku se ämmä oikeesti syvimpään suohon.

Alkuperäinen kirjoittaja Sosiaalityöntekijä:
Sinulle alkuperäinen: olen pahoillani saamastasi tylystä ja asiattomasta kohtelusta ja menettelystä. Kyse lienee ns. etuuskäsittelijästä, joiden kyky käyttää tapauskohtaista harkintaa on usein kyseenalainen. Ja mitä Kuusankoskeen tulee, niin siellähän ei pätevieä sossuja ole nähtykään - oikeasti! Virkoja hoitaa ketkä lie...

Onko tosiaan näin:o
Tämä täti kuulosti ainakin reippaasti vanahemmanpuoleiselta...kyllä mua hävettää että itselläkin ääni nousi, yritin huutaa että kuuntele, kuuntele, ja rouva vaan selitti ihan kuin itsekseen puhuen että sinulta tuli tänään liite mutta olet siellä etkä edes kertonut niin en sinulle myönnä...TOIMEENTULOTUKI, jonka pitäisi varmistaa ihmisen perusturva!! En olisi uskonut tätä todeksi ellen olisi nyt kokenut:( Nyt lähtee hakemukset vaikka lehtimyyntiin jos ei muuta mutta en suostu enää elämään näin, ikinä! Verot maksetaan raskaimman päälle mutta apua ei saa kun tarvii!

Sen ainoan kerran kun menee rahallisesti huonommin, niin ei sossu paljon myötätuntoa anna.. Onneksi ei viime vuosina ole tarvinnut tt hakea, mut silloin kun haettiin, niin piti olla aika jämynä, että kaikki otettiin huomioon. Mut ooppa pultsari, niin johan käsiojossa ollaan rahaa antamassa. Yks tuttava oli mennyt sossuun ja täti eväs heti toimeentulotuen, perusteli jollain sen. No tuttava tuumas lähtiessä, että taitaa olla paras ensin käydä juomat ostamassa ja tulla uudelleen... seuraavana pv tuli tt tilille!!! =)

on ihan totta ettei sossu kyllä auta edes hetkellisesti, jos ihmisellä on siihen tarve..tarvitsee olla alkoholisoitunut vakiasiakas että saa apua..minulle on henkilökohtaisesti sossussa sanottu että ALKOHOLISMI ON SAIRAUS, kun juputin että kyllä se ryhmä saa..

mä joskus vuonna kuokka lopetin edes kysymästä, sain sen verran kakkaa niskaan, multa oli loppunut määräaikainen työsopimus, sain uuden, mutta väliin olisi tullut kuukauden rahaton katkos, pyysin apua, jotta voin A. autolla käydä töissä, ja B, pitää asunnon josta lähteä töihin..pah, ensinnäkin tämä käsittelijä sanoi "kävele työmatka" (16km suunta), ja että ei voi myöntää mulle edes väliaikaista ns. lainaa, ellen toimita KAIKKIA kauppakuitteja ym ym, no en tosiaankaan ole säilytellyt kuukauden kauppakuitteja, sekä bensasta kuitit..milläs mä oisin tankannut prkle..lainasin rahat vanhemmiltani, ja pääsin jatkamaan elämääni!!

Olihan tuolla meidän entisellä paikkakunnallakin noita laitapuolen kulkijoilta näyttäneitä, jotka tuntui tuntevan sossuntädit hyvin ja sai ajatkin paikan päälle...vaikka ei saisi ulkonäön perusteella arvostella, mutta ihmetyttää miksei ihminen joka yrittää kaikkensa edistääkseen omaa työllistymistä ja pääsyä pois tukien piiristä, ei saa apua tarvitessaan mutta näitä sitten "autetaan".

Mä nyt vielä tätä nostan ja kerron uusimmat. Laitoin mailia molempien, nykyisen ja entisen paikkakunnan sosiaaliasiamiehille. Vain tämän nykyisen kunnan sos.asiamieheltä tuli vastaus ja hän sanoi lain mukaan mun kuuluvan tälle uudelle paikkakunnalle, mutta että päätös on viipynyt entisellä paikkakunnalla liian pitkään (ja enhän mä olis täältä uudelta voinut hakea, jos tammikuun alun elin vielä niillä fiiliksillä että jään sinne ) ja käsittelijän käytös asiatonta.
Ei se auta kuin hakea nyt täältä että saa edes laskut maksettua. Tosin tällä paikkakunnalla aikaisemmin asuneena tiedän että täälläkin päätöksissä menee se 4 viikkoa eikä hevillä saa mitään, että kai mun täytyy tyytyä elämään täysin ilman tuloja kunnes kela saa tehtyä päätöksen työmarkkinatuesta tai jos luoja suo, joku työhakemuksista vihdoin tärppää.

On kyllä niin epätoivoinen olo edelleen ettei ole tosikaan :( Millähän tässä laskut maksetaan ja eletään...voitte vaan kuvitella miten entisen työpaikan viimeinen provikkapalkka, tammikuun alussa tullut 165? on riittänyt...ja tää siis ainoa tulo :(

Yhteistyössä