Voi itku noita koiranomistajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mallintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun vanhempien koira on muuten kanssa sairas, syö mm vahvoja kortisoninappeja päivittäin ja sillä on lääkkeiden jatkuvasti niin kova kusihätä että hyvä että pihalle ehtii. Terveeltä sekin koira vaikuttaa, osaa kyllä kävellä mutta kun rakko on täynnä niin se on. Ja sellaista reilut 40kg painavaa koiraa ei mun pian 80-vuotias isä kyllä kanna yhtään mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun vanhempien koira on muuten kanssa sairas, syö mm vahvoja kortisoninappeja päivittäin ja sillä on lääkkeiden jatkuvasti niin kova kusihätä että hyvä että pihalle ehtii. Terveeltä sekin koira vaikuttaa, osaa kyllä kävellä mutta kun rakko on täynnä niin se on. Ja sellaista reilut 40kg painavaa koiraa ei mun pian 80-vuotias isä kyllä kanna yhtään mihinkään.

Mutta tällanenkaan ei oikeuta kusettamaan koiraa pihalle. Se on valitettavaa mutta totta.

Itsellä ei oo koiraa, joskus on kaverin koira hoidossa ja jos se kusee pihalle niin otan kyllä kuset pihalta pois ja vien tien viereen.

Meillä on myös viehkee naapuri joka teettää koirallaan molemmat tarpeet ihan rapunpieleen ja siis kerrostalo. Vissii laskee ulko-oven raosta flexillä ulos tjtn kun kasat on aina rapunpielessä. Siitä on aika ajoin lappuja tossa alhaalla mut joku ottaa ne aina pois. Ja talvella näkee miten hanki on tosta leikkipaikan edestä kans ihan keltasena. Kyllä se vika on siellä talutushihnan päässä, koira pitää opettaa missä tekee asiansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Mutta tällanenkaan ei oikeuta kusettamaan koiraa pihalle. Se on valitettavaa mutta totta.

Itsellä ei oo koiraa, joskus on kaverin koira hoidossa ja jos se kusee pihalle niin otan kyllä kuset pihalta pois ja vien tien viereen.

Juu ymmärrettävää mutta ei silti lasten leikkipaikalle.

Mitäh? :laugh: Ei muuta ku moottorisaha taskuun ja puuta nurin vai? Onneks meijän ovi on lähes pihan rajalla. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu ymmärrettävää mutta ei silti lasten leikkipaikalle.

Mutta jos se koira alkaa vuotamaan samalla kun pääsee pihalle niin se kusivana väkisinkin menee jostain sieltä, mistä joko aikuiset tai lapset kävelee. Heillä ei kyllä leikkipaikkaa siinä ole, että ei varsinaisesti liity aiheeseen.

Täälläkin on niitä tolloja jotka kusettaa/paskottaa koirat tohon heti parkkipaikalle. Vaikka nää sesset kyllä sitte osaa tehä pitkiä lenkkejä ja kirmata puistossa niin pidättää ei osata sitten ollenkaan vaan heti pitää pihaan tehä |O Kiva viedä taapero ulos kun kasoja ja lammikoita...Ei haisekaan yhtään siinä tuore läjä.
En mie silti niitä karvakorvia vihaa, vaan niitä siellä hihnan toisessa päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Täälläkin on niitä tolloja jotka kusettaa/paskottaa koirat tohon heti parkkipaikalle. Vaikka nää sesset kyllä sitte osaa tehä pitkiä lenkkejä ja kirmata puistossa niin pidättää ei osata sitten ollenkaan vaan heti pitää pihaan tehä |O Kiva viedä taapero ulos kun kasoja ja lammikoita...Ei haisekaan yhtään siinä tuore läjä.
En mie silti niitä karvakorvia vihaa, vaan niitä siellä hihnan toisessa päässä.

:x :x :x

Mä muuten olen ilmaissut mielipiteeni naapureiden pojalle joka kusi leikkipihalle viime kesänä. Ihan yhtä kusta se ihmisenkin kusi on, enkä hyväksy sitä, että leikkipaikkaa käytetään vessana.

Pitäskö se sitten vähän useammin käyttää pissillä ettei ole paniikki sitten kun on menossa ulos.

Jäi muuten minuakin kiinnostamaan että miten ne kuset siirretään tien viereen?

No jos koira kusee hangelle niin kyllä sen lumen voi siitä ottaa lapioon ja kantaa pois. Näin siis meidän pihassa kun kusee tohon lämmitystolpan juuren, siitä sen lumen saa kyllä helposti pois. Ei tuota ongelmia mulle ainakaan :whistle:

Jäi muuten minuakin kiinnostamaan että miten ne kuset siirretään tien viereen?

No jos koira kusee hangelle niin kyllä sen lumen voi siitä ottaa lapioon ja kantaa pois. Näin siis meidän pihassa kun kusee tohon lämmitystolpan juuren, siitä sen lumen saa kyllä helposti pois. Ei tuota ongelmia mulle ainakaan :whistle:

Mä ajattelin lähinnä kesää :D

Mä muuten olen ilmaissut mielipiteeni naapureiden pojalle joka kusi leikkipihalle viime kesänä. Ihan yhtä kusta se ihmisenkin kusi on, enkä hyväksy sitä, että leikkipaikkaa käytetään vessana.

:o No ei kyllä tarvii ihmistenkään pihoille kusta!

Pitäskö se sitten vähän useammin käyttää pissillä ettei ole paniikki sitten kun on menossa ulos.

Siellä pihalla pitäisi seistä 24/7 siinä tapauksessa. No, se koira on vanha eikä varmaan elä edes kesään asti, eli kohta on tämäkin "ongelma" poissa :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No juu, meijän oma pihapoliisi aina raivoo mulle meijän pihan koiran*askoista. Huvittavinta on, että tavataan yleensä roskiksilla, KUN OON TULOSSA LENKILTÄ P*SKAPUSSI KOURASSA. :whistle:

Sinuna heiluttasin sitä paskapussia sen nokan eessä =D Ihan jo vittuillakseni. Voisin jopa sanoa, että "kato tässä paskapussi" ja keikuttaisin nenän vieressä (että varmasti haistaa). Noi on sit ihan eri juttu noi tosi veetumaiste, mutta itse meinasin et jos asiallisesti vaikka huomauttaa jostain asiasta..eri asia on, jos siis ei tapahdu mitään mistä huomauttaa..se on mun mielestä taas sitä naapurihäiriköintiä!

No ei tod! Asutaan siis rivitaloyhtiössä joten se poika voisi käydä ruikkimassa vaikka omalle pihalle muutaman metrin päähän leikkipihasta, mutta ei :headwall: :headwall:

Siellä pihalla pitäisi seistä 24/7 siinä tapauksessa. No, se koira on vanha eikä varmaan elä edes kesään asti, eli kohta on tämäkin "ongelma" poissa :'( :'(

No se, ehän se oo helppo tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Kai ymmärrät, että tollanen lappu vaan ärsyttää niitä ja ne alkaa tuon tuosta kusettamaan niitä koiria siinä pihalla...? :laugh:

enemän minua, kurjaa koiranomistaa, provosoi laput joissa "huudetaan". Tuollaiset hauskalla tavalla tehdyt kyltit nostavat ainakin minun ajatukset oikealle tasolle.
Puolustukseksi sanoisin kuitenkin, että se koiranomistaja ei välttämättä ole äiti/isäihminen jolloin sitä ei osaa ajatella asiaa kuin aikuisten kannalta.
Itseltäni ainakin ennen lapsia puuttui kyky astua lasten tasolle ja vanhempien kenkiin. En mä nähnyt mitään pahaa siinä, että koira pissi johonkin "eihän se kusi edes näy" ulosteet keräsin jos koira sattui ne tekemään "pahaan" paikkaan. Mutta en mä ajatellut, että se pissakin saattaisi vaikuttaa jollakin tapaa johonkin. Se ei välttämättä ole ilkeyttä vaan silkkaa ajattelemattomuutta :)

Anoppilassa on muuten joskus laiskoja koiran kävelyttäjiä, ja koirat kusee ja paskoo pihalle. On siis omakotitalo. Meinas appiukko kesäksi laittaa hiekkalaatikkoa ja keinua pihalle, ja mä koitin varovasti sanoa että mun tytöt ei siinä laatikossa leiki kun on kusta ja p*skaa täynnä kuitenkin.

Näin keväälläki tosi ihana ku on sekä ruskeeta että keltasta :x

No ei tod! Asutaan siis rivitaloyhtiössä joten se poika voisi käydä ruikkimassa vaikka omalle pihalle muutaman metrin päähän leikkipihasta, mutta ei :headwall: :headwall:

meidän pihapiirin pojat seisoo monesti kesäisin rivissä aidan vieressä ja pissaavat siellä sitten kilpaa :) Ikähaitari 2-6-v :) Tytöt on melko kateellisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuliinix:
Meillä on myös viehkee naapuri joka teettää koirallaan molemmat tarpeet ihan rapunpieleen ja siis kerrostalo. Vissii laskee ulko-oven raosta flexillä ulos tjtn kun kasat on aina rapunpielessä. Siitä on aika ajoin lappuja tossa alhaalla mut joku ottaa ne aina pois. Ja talvella näkee miten hanki on tosta leikkipaikan edestä kans ihan keltasena. Kyllä se vika on siellä talutushihnan päässä, koira pitää opettaa missä tekee asiansa.

Voi hyvä ihme!! Miksi sinä et ole tehnyt asialle mitään??? Jos koira ei saa muuta lenkkiä kuin raput alas ovensuulle ja takaisin ylös, niin tuossa rikotaan lakia. Laki sanoo, (ei sanatarkkaan ;)) että koiran PITÄÄ saada lenkki päivittäin. Ja jos se ei toteudu, niin eläinlääkäri poliisin kanssa puuttuu kyllä tilanteeseen.
Ja ei kai tuossa lakikirjaa tarvita, että tajuaa ulkoilun olevan yksi koiran perustarpeista. Toivottavasti sinua hävettää, että olet antanut tilanteen jatkua jo ties kuinka pitkään ja valitat vain JÄTÖKSISTÄ välittämättä siitä eläimestä pätkääkään.

Yhteistyössä