Voi itku, miehen töistä ja laskuista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :'(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:'(

Vieras
Taas alkaa iso möykky hiipiä kurkkuun kun loppukuu lähestyy. Miehellä oli tässä työpaikanvaihtoviikot meneillään kesällä ja sen takia meni hetkeksi kaikki laskut ja maksut sekasin. Nyt piti helpottaa ja kuun loppuun mennessä olisi saanut tilanteen normaaliksi ja rahaa olisi jäänyt ylikin ja taas olisi saanut hengittää ja elää normalisti.
Mutta mies päätti nyt oma-alotteisesti vaihtaa uudelleen työpaikkaa ja taas menee kaikki uusiksi.
Olen soitellut koko syksyn ja siirrellyt eräpäiviä ja sopinut laskuja ja käytin jopa omat syntymäpäivälahjani laskujen maksuun.
Ja nyt se retale tekee tämän. En kyllä todellakaan tiedä mitäs nyt siirrellään ja mihin kun ei enää ole mahdollisuutta.
Kuulemma hieno mahdollisuus ja pakko ottaa vastaan. Ymmärrän sekin mutta en vaan tiedä miten nyt taas tästä selvitään.

Voi itku ja paska.

Aika lapsenomaista toiminta mieheltäsi. Ymmärrän hyvin, että hyvä tilaisuus pitä käyttä hyväksi, mutta se ei voi toimia perheen talouden kustannuksella. Ja kyllä tälläisistä asioista puhutaan etukäteen. Meillä mies irtisoi itsensä ja oli kotona 3,5kk, mutta se oli ok, koska meillä olivat elämiseen tarvittavat rahat säästössä. Jos olisin sinun tilanteessa, niin kyllä itkettäisi minuakin.

No mitään hämärää asiassa ei ole. Jos pitkät lomautukset edessä yhdessä paikassa niin parempi vaihtaa toiseen huonompipalkkaiseen mutta parempaan lomautukseen verrattuna.
Nyt sitten vaihtoi parempipalkkaiseen ja turvallisempaan paikkaan.

Lomarahakäytäntö on heille erilainen kuin yleisesti. En jaksa alkaa selittämään mutta kyseessä ei ole mitään hämärää tai outoa.
Lähinnä minua ahdistaa tämä miehen heittäytyminen uran takia. Ymmärrän sen mutta en ymmärrä millä taas pitäisi selvitä.
Ja vastaus on että kyllä sieltä nyt jotain tulee, en vaan tiedä mitä ja milloin. Katotaan nyt..

Eipä tässä muutakaan voi :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitään hämärää asiassa ei ole. Jos pitkät lomautukset edessä yhdessä paikassa niin parempi vaihtaa toiseen huonompipalkkaiseen mutta parempaan lomautukseen verrattuna.
Nyt sitten vaihtoi parempipalkkaiseen ja turvallisempaan paikkaan.

No mitä sitte kitiset? Mee ite töihin ja lopeta nurina.

Mä odotinkin tätä vakiovastausta että mene töihin. Se ei nyt vaan tässä tilanteessa onnistu, nuorin lapsi 4kk.
Minun tarkoitus oli vain purkaa pahaa mieltäni täällä ettei tarvitse lapsille itkeä mutta ei näköjään onnistunu.
En pyytänyt teiltä ratkaisuja vaan tahdoin kertoa omasta mielipahastani. Anteeksi, tästä lähtien lupaan kertoa vain reseptejä.

Meillä oli tässä kolme vuotta sama tilanne, että aina muutama kuukausi miehellä töitä ja sitten taas työtön ja taas uusi työpaikka. Meidän tilanne vaihtui yleensä kolmen kuukauden välein ja rahatilanne ei kerennyt ikinä tasaantumaan, kun aina odoteltiin uudestaan ensimmäistä palkkaa tai työttömyyskorvauksia. Aina meilläkin meni nuo kaikki syntymäpäivälahjat ja muut laskuihin ja ruokaan. Jospa teillä tällä kertaa tuo tilanne olis pysyvä sen jälkeen kun tuosta taas selviätte. Meillä on nyt tilanne tasaantunut työttömyyskorvausten ollessa päällä pidemmän aikaa ja pitkästä aikaa tuntuu, että voi ostaa muutakin kuin ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Saman kokenut:
Meillä oli tässä kolme vuotta sama tilanne, että aina muutama kuukausi miehellä töitä ja sitten taas työtön ja taas uusi työpaikka. Meidän tilanne vaihtui yleensä kolmen kuukauden välein ja rahatilanne ei kerennyt ikinä tasaantumaan, kun aina odoteltiin uudestaan ensimmäistä palkkaa tai työttömyyskorvauksia. Aina meilläkin meni nuo kaikki syntymäpäivälahjat ja muut laskuihin ja ruokaan. Jospa teillä tällä kertaa tuo tilanne olis pysyvä sen jälkeen kun tuosta taas selviätte. Meillä on nyt tilanne tasaantunut työttömyyskorvausten ollessa päällä pidemmän aikaa ja pitkästä aikaa tuntuu, että voi ostaa muutakin kuin ruokaa.

Ei tässä nyt nälkää olla nähty ei muutakaan, lainat on saatu maksettua ja laskutkin sovittua. Mutta kun taas on niin pitkään selvitty ja selvitty niin olisi ollut kiva kun tämä olisi jo loppunut ja tilanne saatu haltuun. Kun tälläinen sitten kun-elämä on oikeasti tosi rankkaa ja yöunia vievää.

Mulla meni nyt jotain ohi. Siis jos tän kuun lopussa miehesi saadessa palkan olisitte saaneet raha-asiat kuntoon, niin eikös miehesi saa lopputilin lähtiessään?

Lisään vielä, että eikö miehesi voi olla kuun loppuun asti nykyisessä paikassa ja aloittaa marraskuun alussa uudessa?

Mikä estää sua työskentelemästä vaikka kotoa käsin lapsenkin kanssa? Niin mäkin aikanaan tein...

Ymmärrän kyllä sinuakin, että harmittaa kun mies tekee tuollaisia päätöksiä, mutta toisaalta: kyllähän se päätös ON yksin miehen. Hänhän siellä töissä käy ja hän sen suurimman stressin varmasti kantaa perheen pääasiallisena elättäjänä ja hänen siellä työssä olisi myös jaksettava ja viihdyttävä... Toki sitä toivoisi että näistä asioista edes keskusteltaisiin etukäteen,mutta kaikissa suhteissa näemmä ei...

Ei kun nyt pitää vapaat pois ennen uutta työtä kun sitten ei voi. Ja sitten kestää kunnes hommat käynnistyy taas normaaliksi uudessa paikassa.
Mieheni ei ole ihan tavallisella alalla.

Päätös on tietenkin miehen ja tuen häntä parhaani mukaan. Siksi minä nyt tänne huoltani puran kun en viitsi enempäänsä miehelle itkeä joka itsekin on tietty huolissaan.
Ja aloituksen tarkoitus ei ollut nyt etsiä ratkaisua tai minulle töitä, tilanteemme on erinomainen normaalisti, nyt vaan kun on ollut tämä työpaikkasekoilu niin on vähän huonoa.
Ja minua vaan ahdisti kun kaikki alkaa taas alusta.

Ei kun nyt pitää vapaat pois ennen uutta työtä kun sitten ei voi. Ja sitten kestää kunnes hommat käynnistyy taas normaaliksi uudessa paikassa.
Mieheni ei ole ihan tavallisella alalla.
Siis miehesi ei ole palkansaajana. Se selittää. Itsekin aikoinaan yrittäjäksi ryhtyessäni piti aluksi elää säästöillä ennenkuin rahaa alkoi tulemaan. Palkansaajana ollessani ei työpaikan vaihdos ole koskaan aiheuttanut tulojen alenemista, sillä mulla on palkansaajana ollut vuosilomat ja ylityövapaat aina palkallisia, vaikka olenkin pitänyt ne työsuhteen lopussa.

Millä alalla miehesi on? Miksi on pakko pitää ne vapaat pois? Vai onko joku ala missä säännöstellään paljon saat olla töissä, ja jos menee yli, niin tulee jotain sanktioita? Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin, tsemppiä..

Ja aloituksen tarkoitus ei ollut nyt etsiä ratkaisua tai minulle töitä, tilanteemme on erinomainen normaalisti, nyt vaan kun on ollut tämä työpaikkasekoilu niin on vähän huonoa.

Mutta jos sinä hankkisit vaikka 200 euroa kuussa ekstraa, niin tällainen häslinki ei tuntuisi niin kovin ja normaalioloissa se olisi kaikki plussaa ;)

Yhteistyössä