voi itku ja hammasten kiristys :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marjuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marjuska"

Vieras
Eli siis mulla on pco todettu ultrassa syksyllä -09 jonka jälkeen menkat välillä toimii ja välillä ei. Nyt menossa neljäs virallinen yrityskierros ja menkat on tullu ihan itestään ja kierron pituus 29-35. Eilen sitte kokeilin ihan tuurilla tikuttaa ekaa kertaa ovulaatiota ja n.klo 16 tuli vähän kontrolli viivaa haaleempi plussa,klo.20 tosi haalea plussa ja nytte sitte kontrolliviivaa tummempi plussa ja kp 19 on tänään.
Noh muutenhan hirmu kiva ja hyvä tuuri mutta sitte aloin eilisiltaisen haaleemman plussan takia vähän tutkimaan nettiä ja joo että pco:ta sairastavilla voi sitte vissiin olla tuo LH-taso vähä omanlaisensa. Että sinne meni seki riemu.
Ja ihan niinku ei ois tarpeeksi tuossa niin eilen sitte yks kaveri ilmotti olevansa raskaana...joo oon iloinen sen puolesta mutta tuntuu että raskausuutisia tullee joka tuutista ja kaikkien puolesta pitäs olla niin saamarin ilonen. Noh ei ennää ku 2 yrityskierrosta niin pitäs päästä tutkimuksiin/hoitoihin..tai noin mulle ainaki sillon sanottiin ku pco todettiin..tiijä sitte siitä miten se käytännössä toimii..Pitänee piristyä ennenku mies tullee töistä kottiin :(

Joo, ei ne ovulaatiotestit oo luotettavia jos on pco. Itsellä näyttäny selvää plussaa vaikka lääkärin mukaan ovulaatiota ei tapahtunut. Voisit muuten aika pian pyytää lääkäriltä clomifen-reseptin, se auttaa pco-potilaita todella tehokkaasti. Toinen tehokas keino pco:n hoitoon on karppaus (mutta vain tiukasta ketoosilinjasta taitaa olla apua)

Ja ainahan voit pidentää tuota yritysaikaa, tai siis sanoa lääkärissä hieman pidemmän ajan kuin se todellisuudessa on. Mulla on toimineet noi clomit aika tehokkaasti ja silloin kyllä pystyin tikuttamaan oviksen ihan jopa aamuyön tunneille ja piti myös kutinsa.

Karppausta mietin että sais painon alemmas (vaikka ei sitä vielä älyttömästi ole) mutta päädyin ihan liikuntaan ja vähä syömisien tarkkailuun. Sokerit mulla on aina ollu hyvät mutta nuo munasarjat oli ainaki -09 ihan helminauhaa molemmat. Yritin syksyllä päästä ultraan uuvestaan ku menkat alako toimimaan mutta eivät täälä niin helpolla päästäkkään, että en sitte tiijä että onko tapahtunu mittään niissä. Varmaankaan ei. Sovittiin miehen kanssa että jos täälä ei saa aikaa lääkärille niin sitte lähetään yksityiselle ekana ultraan ja sitte katotaan jatko. 22-vuotiaalle on niin helppo lääkäreitten sanua,että kyllä se vauva sieltä tullee ja et sitte saa lihua yhtään. Paras oli ku gynellä kävin syksyllä ja koitin kysellä lähetettä ultraan niin se teki perustutkimukset ja koitti painella alavatsan päältä noita munasarjoja. Noh ainaki tiijän kelle lekurille en ennää mene.

Mulla on pco eikä lainkaan kuukautisia. Tai no oli mulla kerran 15v ja kerran 17vuotiaana. ;)
Silti mulla on ihana 2,5v tyttö ja masussa 22+2 viikolla potkiva pieni ihminen! :heart:
Nämä on kyllä koeputkilapsia, mutta haluan kannustaa, että älä ota vielä luovutusasennetta, koska sulla on kaikki kevyetkin hoidot käyttämättä! Odottavan aika on pitkä, mutta sullahan voi vaikka jo clomit auttaa.

Ymmärrän harmisi, mutta älä turhaan kiusaa itseäsi suremalla vielä sitäkin että joku tuttava tai monikin tulee raskaaksi. Heillähän on jo ennen sinua pieni vauva jonka hoitoon pääset osallistumaan.

Yhteistyössä