Voi hitto noita naapurin lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoivoiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoivoiv

Vieras
TAAS oli käyty hiekkalaatikollamme ja kaadettu hiekkaa pitkin terassia. Ja raja-aidan yli yritetty tulla niin, että verkko on melkein maassa kahden tolpan välistä. Huoh. Ymmärrän kyllä, että 2- ja 4-vuotiaita on hankala vahtia ja ne kerkiävät moneen paikkaan, mutta SILTI...

Jos kyseessä olisi omat muksuni, niin ainakin vähintä mitä voisin tehdä JOS he olisivat livahtaneet naapurin pihalle levittelemään hiekkaa terassille ja jos kaataisivat aitaa, niin korjaisin jäljet. Mutta kun ei...

Ja asutaan omakotitalossa ja on sanottu asiasta. Kahistuttaa jo valmiiksi, millaista tulee olemaan kun meille tulee pieni koiranpentu kuukauden päästä. Naapurin muksut pyrkivät varmaan pihalle jatkuvasti ja sitten on se koira vielä siinä iloisena näykkimässä....

[QUOTE="vieras";27059316]Mikset käy juttelemassa aikuisten kanssa? Lasten vanhempien siis.[/QUOTE]

lue aloitus. Onhan niille sanottu ja ap on tehnyt ennenkin tästä aloituksen. muistaakseni naapurin rouva veti herneen nekkuun kun oli sanottu, että hiekkalaatikolle ei ole asiaa.

Voisiko ihan oikeasti sitten miettiä lastensuojelu- tai poliisille kotirauhan rikkomisesta ilmoitus. Itse en suvaitsisi ollenkaan tuollaista tunkeutumista ja lapsethan on ilman valvontaa.

lue aloitus. Onhan niille sanottu ja ap on tehnyt ennenkin tästä aloituksen. muistaakseni naapurin rouva veti herneen nekkuun kun oli sanottu, että hiekkalaatikolle ei ole asiaa.

Kyllä siis olen sanonut ja naapurin rouva tosiaan veti palkokasvin nenäänsä eikä enää tervehtinyt. Mutta eihän kaikki päivystä tällä palstalla eikä voi tietää kaikkia juonenkäänteitä :)

Eniten minua ehkä korpeaa se, ettei jälkiä siivota. Saan itse harjata hiekat ja korjata aidat. Meillä siis oli jo yksi koira tässä kesällä (pennulla oli yllättäen vaikea sydänvika ja se kuoli :,( ) ja nyt kuukauden päästä tulee uusi pentu. Silloinkin lapset tulivat aidan yli/päältä kaataen sen, jolloin pennun vapaana pito oli tosi hankalaa. Aita on siis "vain" kanaverkkoa, mutta pitelee pienen koiran ihan hyvin - aidan tarkoituksena on lähinnä opettaa tontin rajat. Mutta lapset saavat kyllä aidan kaatumaan jos rynnivät sen päältä.

Kannattaa varmaan muuttaa, kun teille tulee koiranpentu ne lapset on jatkuvasti sen kimpussa. Tiedän kokemuksesta, ei saa hetken rauhaa. Jos menet sisälle, rimputetaan ovikelloa. Jos ei avata, hakataan ja potkitaan ovea, koputellaan ikkunoihin jne.

[QUOTE="vieras";27059584]Kannattaa varmaan muuttaa, kun teille tulee koiranpentu ne lapset on jatkuvasti sen kimpussa. Tiedän kokemuksesta, ei saa hetken rauhaa. Jos menet sisälle, rimputetaan ovikelloa. Jos ei avata, hakataan ja potkitaan ovea, koputellaan ikkunoihin jne.[/QUOTE]

:D No ei kai nyt sentäs ihan muuttamaan ruveta :)

siis häh, mä en ymmärrä vanhempia jotka jättää 2 v:n hetkeksikään valvomatta omalla pihallaan. Olkoon heistä vaikka kuinka turvallinen piha tahansa niin silti en jättäisi tuon ikäistä yksin valvomatta. Itsellä kohta 3 täyttävä ja 1,5 v ja kumpikaan heistä ei ulkoile ilman että vanhempi on valvomassa.
Ihme naapureita sulla tosiaan.

Meillä kävi naapurinpojat katkomassa kukkapenkit ja pari muut pihakasvit, sanoin kerran vanhemmille, ei vaikutusta. Seuraavalla kerralla mieheni nosti pojat niskasta ylös ja piti pienen puhuttelun. Ei huutanut, mutta oli tiukka ja napakka ja t eki selväksi että seuraavaa kertaa ei saa tulla. Johan uskoivat. Ja meillä asutaan ihan rivitalotyyppisesti..

Yhteistyössä