Voi hemmetti, siis voiko maidontulo lakata noin vaan? :0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meitä on moneksi ja onneksi saat useempia vastauksia. =) VOit sitte ite pohtia mikä on teillä oikein! Miulla ois varmaan loppunu tuo maidon tulo jos olisin yöllä pumpannu ja mies syöttäny, mut teillä se kärppänä heinälatoon on ollut oikea ratkaisu.

Tsemppiä jatkoon, kyllä se onnistuu!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meitä on moneksi ja onneksi saat useempia vastauksia. =) VOit sitte ite pohtia mikä on teillä oikein! Miulla ois varmaan loppunu tuo maidon tulo jos olisin yöllä pumpannu ja mies syöttäny, mut teillä se kärppänä heinälatoon on ollut oikea ratkaisu.

No meillä likan ekat kaksi viikkoa tehtiin myös niin, et mä pumppasin kaikki paitsi yhden syötön päivässä ja silloin sitä maitoa tuli yli äyräiden.
Ei se välttämättä lopu siihen jos pumppaa pulloon.

Finttu: joutuiko teidän vauva oleen osastolla? :( Siis tuo aika ´minkä pumppasit?

Ei kun kotona oltiin. Typsy oli sammakkolastassa ja mun mielestä imettäminen oli niin pirun vaikeeta sen kanssa (kun sitä ei olis saanu ottaa pois). Oli kaikille helpompaa pumpata pulloon ja syöttää siitä.
Sit olin tosi tuhma ja otin sen lastan kuitenkin kerran päivässä pois ja annoin tissistä, ettei imuote katoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

No meillä likan ekat kaksi viikkoa tehtiin myös niin, et mä pumppasin kaikki paitsi yhden syötön päivässä ja silloin sitä maitoa tuli yli äyräiden.
Ei se välttämättä lopu siihen jos pumppaa pulloon.

Juu ja siis jos nyt oikein käsitin, niin pakko vielä sanoa sekin, et mähän olen pumpannut (vain ja ainoastaan pumpannut) siitä lähtien, kun tyttö on ollut 2 kk (ja refluksi todettu).

Ja hyvin tulee edelleen. Nyt on neidin kulutus kasvanut niin, että ollaan aloiteltu kiinteitä, mutta edelleen päivässä menee 1000-1200 ml tissimaitoa. Kaikki pumpattuna. :)

Pointtina siis se, että pelkällä pumpullakin pystyy ylläpitämään maidontuotantoa (ja nostamaan määrää. Olen joutunut nostattamaan tuota monet kerrat vastaamaan neidin kulutusta).

Oi pientä. Siulla oliki hyvä maidontuotanto. Hienoa että sait imetyksen onnistumaan! Itsellä on se alku aina ollut työntakana, mut sitten onki maitoa riittänyt ja on pumpatakin kestäny ilman että tuotanto vähenee. =)

Oi pientä. Siulla oliki hyvä maidontuotanto. Hienoa että sait imetyksen onnistumaan! Itsellä on se alku aina ollut työntakana, mut sitten onki maitoa riittänyt ja on pumpatakin kestäny ilman että tuotanto vähenee. =)

Juu, mulla alkoi tulla maitoa jo ennen synnytystä ja silloin päätin, et onnistun imetyksessä. Ja koska meillä oli "vain" löysä lonkka, niin uskalsin ottaa sen riskin, et otin sen lastan kerran päivässä pois. Ja juurikin se imuotteen säilyttämisen vuoksi. Ja pesun. Ja olihan se niin ihanaa pitää sitä pientä sylissä ilman sitä kidutusvälinettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Kiitos kaikille vastauksista =) Käyn lukemassa tuota imetystukilistaa, niin ehkä mäkin viisastun. En tosiaan tiennyt että pumpulla ei saa niin hyvin maitoa tulemaan.. :ashamed:

No tähän mun on sanottava, et pumpulla voi saada ihan hyvin. Mut tekniikkalaji jne. :D Moni juttu vaikuttaa. Ei nämä jutut aina niin suoraviivaisia ole.

Tähän minun on taas todettava, että huolimatta tekniikoista ja välineistä, läheskään kaikkien rinnoista ei heru maitoa pullolle, vaikka vauva saisi sitä imemällä miten paljon vain. Faktatieto naisen rinnan rakenteesta ja maidon muodostumisesta, sekä siitä mikä maidontuloon ja sen muodostumiseen vaikuttaa, kertoo meille paljon ;)

Mun rinsessa on tasan viikon vanha ja tähän asti pärjätty hyvin rintamaidolla. Muutamana iltana oon vähän pumppaillut kun nuo olleet niin räjähdyspisteessä. Eilen illalla pumppasin kahteen pulloon 50ml molempiin että saisin vähän nukuttuakin kun kamala väsy.. Tyttö ollut välillä tississä kiinni kokoajan. Tänään sit rinnat tuntunut tosi tyhjiltä, mut tyttö vaikuttanut ihan tyytyväiseltä, paitsi nyt illalla paljon hereillä ja tissillä kokoajan. Päätinpä sit ihan kokeeksikin testata pumppausta (ja ajattelin et saisin yhden syötön levähtää ) niin molemmista tuli yhteensä 30ml! :o :( Siis ei kai se voi noin hetkessä hyytyä? Oon koittanut syödä monipuolisesti ja terveellisesti sekä juonut paljon. Haaveena ois imettää edes vähän pidempään kuin esikoista jota onnistuin joten kuten imettää vähän vajaa 5kk. Mutta sen kanssa oli alusta asti korvike lisämaitona mukana.. Huh nyt kaikki vinkit kehiin!

Ei se kyllä ykskaks lopu, vaan se on prosessi. Eli se mitä poistuu, myös erittyy :)
Pumpulla tosiaan ei kannata mittailla maidonmäärää, kun ei sitä kerro.
Pikkuvauvoille tosi tyypillistä "roikkua" rinnalla, tilaa lisää maitoa, hakee lohtua ym. Itselle tietty voi olla raskasta,mutta asenne ratkaisee.
Mulla jo vuodenvanha tyttö, jota imetän edelleen ja muistan kaikki alkukauheudet. Tuntu, että ei tästä tule hevonpyllyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pumpatun maidon määrä kerro totuutta, pumpulle EI heru yhtä hyvin kuin vauvalle! Mulla kolme täysimetetty 6kk enkä oo koskaan saanut pumpattua tippaakaan.

Ihanko tosi? Tuo lohduttaa jo vähäsen..

tää on ihan totta!

Ja kun alux rinnat turpoo mutta kun se laskee niin saattaa tuntua että rinnat on tyhjät pussit vaikka siellä maitoa onkin ja sitten toisaalta sitä maitoa alkaa herumaan kun vauva imee!

Huoli pois ja imetät vaan! jos vauva on tyytyväinen niin ole huoleti

Uusimmat

Yhteistyössä