Voi hemmetti! Miten te muut teette/teitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
7 kk vanhat kaksoset ja etenkin poika on erittäin hankala nukutettava. Pitää ensin imettää uneen tai puoliuneen ja sitten taputtaa vielä pyllyäkin ja ei välttämättä vieläkään nukahda. Miten te laitatte vauvan nukkumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
7 kk vanhat kaksoset ja etenkin poika on erittäin hankala nukutettava. Pitää ensin imettää uneen tai puoliuneen ja sitten taputtaa vielä pyllyäkin ja ei välttämättä vieläkään nukahda. Miten te laitatte vauvan nukkumaan?

Mulla ei kaksosia, mutta muuten tyttö ja poika ja täytyy myöntää, että poika on tosiaankin vaativampi pakkaus kaikin tavoin, myös nukuttamisen suhteen. Olen alentunut (!) toimimaan niin,miten nopeiten nukahtaa, eli imetän uneen tai sit keinutan sylissä ja kannan sänkyyn tai sit meen ja otan viereeni ja nukahdan itse samalla...

Pitäis kyllä kaiketi opettaa nukahtamaan itsekseen, mut en ole jaksanut, vaikka siten kuulemma helpoimmalla pääsiskin.

Just tuolla tavalla :ashamed:

Tai sitten nukutan vatsani päällä :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
"Viskaan" vaan sänkyyn tuon tytön. Juo maidon sitterissä ja sit sängyssä "juttelee" aikansa, välillä jopa huuteleekin, mut sammuu omiin juttuihinsa. Ikää 9kk.

Meillä ihan samalla tavalla ja pojalla ikää tänään tasan 7 kuukautta. :)

Ei taida kaksosten kanssa toimia, mutta menen viereen, lyön tissin suuhun ja täysi arvoitus on, kumpi nukahtaa ensin, vauva vai äiti. Mies väittää, että yleensä äiti :D Sisko taas on kieltäny sanomasta 2-vuotiasta vauvaksi :D

Kuopuksen kääräisin (kapalon tyylisesti) ohueen peittoon ja ruokailua aloitettaessa. Joko nukutin sylissä 20 min ja siirsin peiton kanssa sänkyyn tai laitoin sänkyyn ja annoin vähän maitoa tai vettä pullosta ja sitten tyrkkäsin tutin suuhun ja aina kun tutti tipahti, laitoin sen takaisin.

Meil ei toimi tuo "viskaa vain sänkyyn". :D Hirvee huuto alkaa etenkin pojalla samantien. Tyttö pistää sormet suuhun välillä ja nukahtaa niin. Poika taas täytyy oikein kunnolla "tainnuttaa" soseilla, tissillä ja sylillä.

Tyttö, "kiltti" kuin mikä:
73b7fc5.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ei taida kaksosten kanssa toimia, mutta menen viereen, lyön tissin suuhun ja täysi arvoitus on, kumpi nukahtaa ensin, vauva vai äiti. Mies väittää, että yleensä äiti :D Sisko taas on kieltäny sanomasta 2-vuotiasta vauvaksi :D

Mieki imetin kahta ekaa niin, että nukuin ite samalla. =) Kaksosten kanssa ei ole enää onnistunut. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:

Kuopuksen kääräisin (kapalon tyylisesti) ohueen peittoon ja ruokailua aloitettaessa. Joko nukutin sylissä 20 min ja siirsin peiton kanssa sänkyyn tai laitoin sänkyyn ja annoin vähän maitoa tai vettä pullosta ja sitten tyrkkäsin tutin suuhun ja aina kun tutti tipahti, laitoin sen takaisin.

Meillä poika potkii peiton päältään, en usko että kapalointi onnistuisi, voihan sitä kokeilla... Pulloa eivät saa kuin harvoin, ei oikein uppoa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Olitko yritänyt laitta lasta vatsalle nukkumaan ja joku rauhallinen musikki ja unirätti,meillä tämä yhtälö toimi aika hyvin :D

Vatsallaan nukkuvat. Musiikki ei auta, eikä unirätit kiinnosta. :/ Olen miettiny jo tuolle pojalle että laittaisin yhdistelmiin yöksi. Tyttö nukkuu nyt. Poika ei...

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Just tuolla tavalla :ashamed:

Tai sitten nukutan vatsani päällä :ashamed: :ashamed:

"Hyvä" tietää etten ole ainoa.

Meillä poika potkii peiton päältään, en usko että kapalointi onnistuisi, voihan sitä kokeilla... Pulloa eivät saa kuin harvoin, ei oikein uppoa. :/

"kapalon" avulla lapsi ei niin paljon huomannut siirtynistä sylistä sänkyyn, avasin paketin sitten myöhemmin. Sängyssä (siis makuuasennossa) juottaminen ei ole nykyään suositeltavaa, siksi annoinkin juotavaa vain sen verran, että lapsen nukahtaminen ei häiriintynyt siirron takia.

"kapalon" avulla lapsi ei niin paljon huomannut siirtynistä sylistä sänkyyn, avasin paketin sitten myöhemmin. Sängyssä (siis makuuasennossa) juottaminen ei ole nykyään suositeltavaa, siksi annoinkin juotavaa vain sen verran, että lapsen nukahtaminen ei häiriintynyt siirron takia.

Miksei? Mie oon jokaista imettäny makuuasennossa.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Olitko yritänyt laitta lasta vatsalle nukkumaan ja joku rauhallinen musikki ja unirätti,meillä tämä yhtälö toimi aika hyvin :D

Vatsallaan nukkuvat. Musiikki ei auta, eikä unirätit kiinnosta. :/ Olen miettiny jo tuolle pojalle että laittaisin yhdistelmiin yöksi. Tyttö nukkuu nyt. Poika ei...
Kokeilee ehkä hän sitten saa parempi uni ja sitten oppi pikkuhilja nukahtamaan ilman syyliä!Onko hänellä kolikkia/vatsavaivoja?Meijän esikoisella oli ja hän ei ikinä nukahtanut itse sängyssä ilman tissiä.Mutta tokalla ei ole mitään ja hänet mä en ole otanut kertakaan syyliin rauhoitamaan

Jotenkin se liittyi korviin ja korvatulehduksiin, mutta jos teillä ei niitä ole ollut, älä vaivaa päätäsi. Suosituksia tulee ja menee, pääasia että äiti ja lapset voivat hyvin.

Olen miettiny jo tuolle pojalle että laittaisin yhdistelmiin yöksi. ..

Pian se kiipeää kuitenkin vaunuista pois.

Joidenkin mielestä lapsi nukkuu paremmin hattu/myssy päässä.
pitäis laita lasta kinni aina,kyllä myssykin auta,pitäis vaan laita sen myssy myös silmille,sitten laps nukku aika hyvin kun hän lulee että hän on turvassa

Esikoinen nukahti tuttipullon kanssa tuon ikäisenä. Lämmin iltamaitopullo ja nukahti. Kuopus nukahti tissille (ja heräsi taas parin tunnin päästä syömään tissiä).

Jotenkin se liittyi korviin ja korvatulehduksiin, mutta jos teillä ei niitä ole ollut, älä vaivaa päätäsi. Suosituksia tulee ja menee, pääasia että äiti ja lapset voivat hyvin.

Jaa toi olikin uusi tieto mulle. :D Meillä ei ole ollut koskaan korvatulehduksia kenelläkään. :)