Voi hemmetti likan tulevan eskarin kanssa!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Likan eskari on päiväkodissa ja samalla likka siirtyisi sinne hoitoon. No päiväkoti aukiaa vasta seittemältä! Exän pitää silloin jo olla 30km päässä töissä ja jos mulla opiskelut jatkuu niin linja-auto lähtee joko 7.00 tai 6.15.

Likan nykyisestä hoitopaikasta on matkaa eskariin 2,8 ja raja taksikyytille on 3km. :snotty: :kieh: Vatun vatun vattu.

Miksi hitossa ei voi päiväkoti aueta vaikka 6.30. :headwall: |O On taas jotkut fiksut olleet päättämässä asioista. Ehkä ollaan ajateltu asiaa vain kunnan työntekijöitten kannalta, että heidän töihinmenoonsa tuo aika sopii. :whistle: :kieh:

Pitääkö meidän siirtää joko pph:n taloa 200 metriä vai päiväkotia. :xmas: ;)

Vedäs nyt henkeä ja rauhoitu :) Soita päiväkotiin, selitä teidän tilanne ja kysy onko mahdollista että avaavat aiemmin. Voihan olla, että on useampikin lapsi, joiden pitäisi olla paikalla jo ennen seitsemää.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eikö muita paikkoja ole tarjolla? Mulla lapset olivat vuorohoitopäiväkodissa opiskelujeni ajan.

Sitten matka sieltä paikasta on vieläkin lyhyempi sinne päiväkotiin...En mä halua laittaa joulukuussa 6v. täyttävää lasta kävelemään lähes 3km:n matkan yksin.

Oletteko hakeneet esikouluhoitopaikkaa oman aikataulunne mukaan vai antaneet kunnan päättää asiat? Minä olen eskarilaisen kanssa ilmoittanut, että hänelle on oltava hoitopaikka klo 6.45 alkaen, klo 7.00 ei käy. Sain tuon mukaan hoitopaikan. Ja meillä eskari on aina koululla eikä siellä ollut tuolloin hoitoa lainkaan. Niinpä saattoivat päiväkodista eskarilaisen aina eskariin ja hakivat iltapäiväksi päiväkotiin, sillä siihen sekasotkuun en suostunut, että lapsi olisi ollut päivän aikana kolmessa eri hoitopaikassa (pk-eskari-iltapäiväkerho).

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Vedäs nyt henkeä ja rauhoitu :) Soita päiväkotiin, selitä teidän tilanne ja kysy onko mahdollista että avaavat aiemmin. Voihan olla, että on useampikin lapsi, joiden pitäisi olla paikalla jo ennen seitsemää.

Joskus on ollut varahoidontarvetta ja päiväkoti kuulemma voi aueta tarvittaessa silloin tällöin vähän aikaisemmin...Pitävät auki viiteen asti, mielummin aukaisisivat ennemmin. Aika monen pitää töihin seittemäksi.

Oletko ihan varma tuon päiväkodin aukeamisesta? Siis, että ei edes pyynnöstä aukea puoli seitsemältä?
Meidän kunnassa nimittäin aukeavat puoli seitsemältä, mutta vanhempien töiden takia voivat aueta jo puolta tuntia aikaisemmin.

Pienillä paikkakunnilla voi toki olla eri juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko hakeneet esikouluhoitopaikkaa oman aikataulunne mukaan vai antaneet kunnan päättää asiat? Minä olen eskarilaisen kanssa ilmoittanut, että hänelle on oltava hoitopaikka klo 6.45 alkaen, klo 7.00 ei käy. Sain tuon mukaan hoitopaikan. Ja meillä eskari on aina koululla eikä siellä ollut tuolloin hoitoa lainkaan. Niinpä saattoivat päiväkodista eskarilaisen aina eskariin ja hakivat iltapäiväksi päiväkotiin, sillä siihen sekasotkuun en suostunut, että lapsi olisi ollut päivän aikana kolmessa eri hoitopaikassa (pk-eskari-iltapäiväkerho).

No kun täällä on yksi päiväkoti ja siellä pidetään eskari kylällä asuville lapsille, päiväkoti aukiaa seittemältä. Pph on toinen vaihtoehto, mutta nykyisen hoitajan luota matkaa 2,8km eli liian vähän taksia varten.

Niin ja meillä tuolloin pk:hon piti kirjallisesti antaa lupa keväällä lapsen harjoitella itsenäistä kulkemista eskarista pk:hon. Matkaa oli linnuntietä 200 m ja kävelyteitä pitkin 300-350 m. Lapsi on kuitenkin kunnan vastuulla siitä alkaen, kun hänet jätetään hoitopaikkaan siihen asti kun hänet haetaan.

Sellainenkin tuli mieleen, että mihin aikaan eskari alkaa? Voisko pph kuljettaa lapsesi eskariin? Onhan toi pitkä matka pienten kanssa, mutta jos kaikki antaisivat luvan kuljettaa lapsiaan autossa jos pph:lla on sellainen käytettävissä.

Jos ei ole mahdollista, niin soitat taksikyydeistä päättävälle taholle, selität ongelman ja tiedustelet sitä taksikyytiä. Sellainen ainakin on mahdollista, että sen kustantaa itse, mutta kuinkahan kalliiksi se sitten tulisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Sellainenkin tuli mieleen, että mihin aikaan eskari alkaa? Voisko pph kuljettaa lapsesi eskariin? Onhan toi pitkä matka pienten kanssa, mutta jos kaikki antaisivat luvan kuljettaa lapsiaan autossa jos pph:lla on sellainen käytettävissä.

Jos ei ole mahdollista, niin soitat taksikyydeistä päättävälle taholle, selität ongelman ja tiedustelet sitä taksikyytiä. Sellainen ainakin on mahdollista, että sen kustantaa itse, mutta kuinkahan kalliiksi se sitten tulisi?

No pph:lla on muitakin lapsia, että aikamoinen rehaaminen joka päivä. Sitten vielä lisäksi joillakin lapsilla voi olla seurakunnan kerho kerran viikossa.

Ei mulla ole varaa itte maksaa taksia.

soita kuljetuksesta päättävälle taholle ja kerro tilanteestanne.Meillä käskettiin soittaa,ja tiedustella kuinka pilkun kikkimistä tämä matka asia on...Ja samoin onko teillä mahdollista maksaa itse taksikuljetusta?meillä maksaa 60e/kk taksikuljetus kouluun ja takasin...

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
soita kuljetuksesta päättävälle taholle ja kerro tilanteestanne.Meillä käskettiin soittaa,ja tiedustella kuinka pilkun kikkimistä tämä matka asia on...Ja samoin onko teillä mahdollista maksaa itse taksikuljetusta?meillä maksaa 60e/kk taksikuljetus kouluun ja takasin...

Jos mä olen syksyllä opiskelija, niin miten mä muka maksan sen taksin? :snotty: Yritin soittaa tuohon yhteen numeroon, mutta tuuttas varattua.

Eskari ei oo pakollinen.,

Joo ei olekaan, mutta kyllä mä likan sinne laitan. Kun oikiastaan kaikki lapset laitetaan nykyään eskariin, niin ei sitten likka ole jäljessä muita. Ja likka niin odottaa eskariin pääsyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Joo ei olekaan, mutta kyllä mä likan sinne laitan. Kun oikiastaan kaikki lapset laitetaan nykyään eskariin, niin ei sitten likka ole jäljessä muita. Ja likka niin odottaa eskariin pääsyä.

Sit ei kannata valittaa. Vaan koittaa keksiä ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Sit ei kannata valittaa. Vaan koittaa keksiä ratkaisu.

Mä arvasin, että joku vetää tuon "ei kannata valittaa"-kortin esille. :laugh: :laugh: Mähän valitan just siitä mistä mä tahdon. Esimerkiksi siitä, että miksi vatussa päiväkoti aukaistaan vasta seittemältä. :kieh:

Yhteistyössä