voi helvetti mä myin 3kk sitte auton ja

  • Viestiketjun aloittaja hitto
  • Ensimmäinen viesti
jj
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Muuten, jos auto ollut seisonnassa, millä uusi omistaja sen on saanut vietyä pois?
Jos siirtokilvet on hakenu, ne on henkilökohtaiset, ja varmasti löytyy AKE:n tietokannasta myös kyseisen henkilön nimi. Kun kattovat mihin autoon on haettu?
Trailerilla se vietiin vaan.
Ja vaiks auto olis seisonnassa ja sulla on luovarit mukana, ni on oikeus ajaa 7 päivää sillä autolla.
Jos auto on seisonnassa, siinä ei ole liikennevakuutusta, eli ei saa ajaa.
Jos sulla on luovarit, että olet sen ostanut juuri, niin kyllä saa ajaa 7 päivää.
ILMAN liikennevakuutusta ei saa ajaa päivääkään. Ja jos auto on poistettu liikennekäytöstä niin siinähän sitä vakuutusta ei ole =) ?
Edelleen, sulla on se 7 päivää aikaa siirtää auto nimiisi ja tehdä siihen vakuutus. Sen ajan sä saat ajaa sillä. Näin sanottiin mun vakuutusyhtiössäni.
Mä olen just ennen joulua ostanut auton ja uuden vuoden aattona myynyt auton.
Liikennekäytöstä poistetun auton?
Minä myin oman seisonnassa olleen auton n. 6kk sitten :p
 
plm
Mä oon tosi tietämätön kun oon aina tehnyt kaupat autoliikkeen kanssa mutta jos uudella omistajalla on eri vakuutusyhtiö, mistä sinne omaan vakuutusyhtiöön menee tieto jos myy auton pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
SE edellinen omistaja ei ookkaa pistäny sitä nimiinsä ja mä en nyt löydä mistään sitä hiton kauppakopiota.Mitähän tässä nyt käy.Huomasin vaan ku vakuutuslasku pukkas voi perkele!
tollasessa tapauksessa voi vaikka ilmottaa auton varastetuksi B)
alkaa paperihommat selviämään aika äkkiä :wave:
 
no nii
Vahinkoja sattuu ja joskus paperit hukkuu. Turha kai tuosta toista on haukkua. Mutta jos muuten asia ei ala selviämään, niin mä neuvoisin kans ilmottamaan auton varastetuksi.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja manb:
Tämän takia tehdään aina vanhanajan luovari että myyjällä mustaa valkoisella kaupasta.
Tehtiin se mutta sitä ei löydy ei siten mistään sepä se
Ap, oisko mahdollista, että se kauppakirja/luovari on jäänyt isällesi, jos hän kerran kaupankin teki?
 
jj
AP, kysy AKEsta lappua nimeltänsä yksipuolinen omistajanvaihdos. Tähän lappuun täytetään kaikki tiedot mitä ostajasta muistetaan, sun selitys asiasta + todistaja =) Tällä lähtee homma etenemään.
Älä ainakaan varastetuksi missään nimessä ilmoita, jos ostajalla on tallessa ilmoitusosa, voit saada hyvällä säkällä vielä jonkun petos syytteen.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mä oon tosi tietämätön kun oon aina tehnyt kaupat autoliikkeen kanssa mutta jos uudella omistajalla on eri vakuutusyhtiö, mistä sinne omaan vakuutusyhtiöön menee tieto jos myy auton pois?
Tekee ostajan kanssa sen vanhanajan luovarin ja laittaa siitä kopsun omaan vakuutusyhtiöön - näin se menee nopeimmin ja varmimmin.

Toinen epävarma ja hitaampi tapa on se, että kun uusi omistaja tekee vakuutuksen eri yhtiöön, samalla aken kautta tieto omistajanvaihdoksesta menee myyjän vakuutusyhtiöön.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mä oon tosi tietämätön kun oon aina tehnyt kaupat autoliikkeen kanssa mutta jos uudella omistajalla on eri vakuutusyhtiö, mistä sinne omaan vakuutusyhtiöön menee tieto jos myy auton pois?
Tekee ostajan kanssa sen vanhanajan luovarin ja laittaa siitä kopsun omaan vakuutusyhtiöön - näin se menee nopeimmin ja varmimmin.

Toinen epävarma ja hitaampi tapa on se, että kun uusi omistaja tekee vakuutuksen eri yhtiöön, samalla aken kautta tieto omistajanvaihdoksesta menee myyjän vakuutusyhtiöön.
Niin no sitä mä tässä ajoinkin takaa että miksei ap ilmoittanut itse vakuutusyhtiöön mutta eipä se mulle kuulu. Itselle vaan ei tulisi mieleenkään olla ilmoittamatta vakuutusyhtiöön heti kun tulee jotain muutoksia.
 
ltm
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mä oon tosi tietämätön kun oon aina tehnyt kaupat autoliikkeen kanssa mutta jos uudella omistajalla on eri vakuutusyhtiö, mistä sinne omaan vakuutusyhtiöön menee tieto jos myy auton pois?
Tekee ostajan kanssa sen vanhanajan luovarin ja laittaa siitä kopsun omaan vakuutusyhtiöön - näin se menee nopeimmin ja varmimmin.

Toinen epävarma ja hitaampi tapa on se, että kun uusi omistaja tekee vakuutuksen eri yhtiöön, samalla aken kautta tieto omistajanvaihdoksesta menee myyjän vakuutusyhtiöön.
Niin no sitä mä tässä ajoinkin takaa että miksei ap ilmoittanut itse vakuutusyhtiöön mutta eipä se mulle kuulu. Itselle vaan ei tulisi mieleenkään olla ilmoittamatta vakuutusyhtiöön heti kun tulee jotain muutoksia.
Samaa mä mietin :whistle:

Mieluummin varman päälle näissä asioissa.
 
Kysyn
Ap kysyisin siis soititko vakuutusyhtiöön kun olit myynyt auton? sorry jos jankaan ja olen vastanut.
Mä myin kanssa autoni käteisellä ja menikö kolme päivää kun soitin vakutusyhtiöön peruakseni vakuutuksen. Vakuutusvirkailija tarkisti koneelta ja sanoi että auton omistaja on vaihtunut eli autolla oli tietokannassa uusi omistaja. Sain silloin vakuutuksen loppumaan.
 
jj
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Pakko puuttua tähäm seisonta-asiaan.
Onko tosiaan niin, että uusi omistaja saa ajaa autolla sen 7vrk, vaikka auto olisikin seisonnassa?
Olen aina luullut, että ei.
Ei saa ajaa. Liikennekäytöstä poistetulla autolla ajaminen on tosiaankin kiellettyä. Siirtokilvillä sitä saa ajaa, kun siirtokilvet ottaa, tulee ottaa vielä niiksi päiviksi liikennevakuutus.
Sakko 1000e ->jos tuollaista autoa ajaa ilman siirtokilpiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Pakko puuttua tähäm seisonta-asiaan.
Onko tosiaan niin, että uusi omistaja saa ajaa autolla sen 7vrk, vaikka auto olisikin seisonnassa?
Olen aina luullut, että ei.
Ei saa ajaa. Liikennekäytöstä poistetulla autolla ajaminen on tosiaankin kiellettyä. Siirtokilvillä sitä saa ajaa, kun siirtokilvet ottaa, tulee ottaa vielä niiksi päiviksi liikennevakuutus.
Sakko 1000e ->jos tuollaista autoa ajaa ilman siirtokilpiä.
No näin mäkin olen asian ymmärtänyt.
 
jj
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Pakko puuttua tähäm seisonta-asiaan.
Onko tosiaan niin, että uusi omistaja saa ajaa autolla sen 7vrk, vaikka auto olisikin seisonnassa?
Olen aina luullut, että ei.
Ei saa ajaa. Liikennekäytöstä poistetulla autolla ajaminen on tosiaankin kiellettyä. Siirtokilvillä sitä saa ajaa, kun siirtokilvet ottaa, tulee ottaa vielä niiksi päiviksi liikennevakuutus.
Sakko 1000e ->jos tuollaista autoa ajaa ilman siirtokilpiä.
No näin mäkin olen asian ymmärtänyt.
Toi 7vrk koskee kyllä ihan liikennekäytössä olevia ja katsastettuja autoja :)
 
No kiva! Mä möin aikoinaan oman katsastuksesta pompanneen autoni "varaosiksi" ja yhtäkkiä alkoi tulla kameraan ajettuja sakkoja yms... Kyllä oli selvittäminen, mutta selvisin myös ilman maksuja.
Ens kerralla osataan kyllä auto myydä, eikö vaan :D
 

Yhteistyössä