vieras
Mä kohtelin romaneja kuten muitakin, kunnes 400e:n edestä tuli takkiin. Sukulaiseni taas oli sokeutua romanin iskusta, syynä lyöntiin oli kun tätini ei tanssinut romanipikkupojan kanssa
siis mikä vois olla törkeempää, ku kaupoissa vartijat seuraa kaikkia mustalaisia! onhan se totta että jotku sieltä varastaa, mutta ei todellakaan kaikki. Jos mä olisin mustalainen ja huomaisin että joku vartija mua seuraa, niin mä varmaan tekisin ostokseni juosten. Saapa nähdä juoksisko se vartija perässä... =)Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Tuohan on kyllä rasismia. Ei saa mennä kauppaan kaverin kanssa. mun tuntemat romanit ei varasta. Tiedän kyllä, että jotkut varastelee, mutta edes nää kunnolliset romanit ei puhu koko asiasta. Romaneiden kulttuuri on pahasti rappeutumassa, jäljellä on enää vanhemmille pokkurointi, erikoiset puvut ja tiukat puhtaussäännöt.Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:Täällä lukee yhden kaupan ilmoitustaululla "kansallispukuiset naiset ovat tervetulleita vain yksi kerrallaan".
Harmi, että nämä kunnolliset ja sydämelliset ihmiset kärsivät siinä sivussa vartijoiden kyyläämisistä ja kielloista liikkua kaupassa pareittain.
Minua se lähinnä huvittaa, jos saadaan vartija perään Tätä ei kyllä ole tapahtunut kuin muutamia kertoja silloin jos on ollut hameita käyttävä romani nainen mukana matkassa. Viimeksi Seppälän euron kampanjan aikaan, meni myyjätäti ihan sekaisin, kun käytiin miehen anopin ja lasten kanssa euron ostoksilla. En sitten tiedä miltä tuntuisi jos olisi ihan joka päiväistä.Alkuperäinen kirjoittaja strawberry:siis mikä vois olla törkeempää, ku kaupoissa vartijat seuraa kaikkia mustalaisia! onhan se totta että jotku sieltä varastaa, mutta ei todellakaan kaikki. Jos mä olisin mustalainen ja huomaisin että joku vartija mua seuraa, niin mä varmaan tekisin ostokseni juosten. Saapa nähdä juoksisko se vartija perässä... =)Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Tuohan on kyllä rasismia. Ei saa mennä kauppaan kaverin kanssa. mun tuntemat romanit ei varasta. Tiedän kyllä, että jotkut varastelee, mutta edes nää kunnolliset romanit ei puhu koko asiasta. Romaneiden kulttuuri on pahasti rappeutumassa, jäljellä on enää vanhemmille pokkurointi, erikoiset puvut ja tiukat puhtaussäännöt.Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:Täällä lukee yhden kaupan ilmoitustaululla "kansallispukuiset naiset ovat tervetulleita vain yksi kerrallaan".
Harmi, että nämä kunnolliset ja sydämelliset ihmiset kärsivät siinä sivussa vartijoiden kyyläämisistä ja kielloista liikkua kaupassa pareittain.
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:Minusta on surullista, että kun on ihan kunnollisia romaneja ja sitten juuri näitä vihattuja varastelevia ja öykkäröiviä romaneja, jotka toiminnallaan pilaavat koko vähemmistön maineen. Minulla on ollut ilo tutustua muutamaan ihan kunnolliseen romaniin, mutta muuten on melkein pakko sanoa, että yleensä en heistä kauheasti pidä. Johtuen juuri käyttäytymisestä. Mikäs siinä, jos on kova ääni, mutta valehtelu ja varastelu ei mielstäni ole semmoinen asia, mitä voi painaa villaisella.
Eihän se minustakaan ole kiva seurata ja kyylätä asiakkaita kokoajan.Alkuperäinen kirjoittaja jaana:mä oon kans monesti huomannu et jotkut myyjät seuraa. vähän tulee outo olo että tuo nyt luulee että mä varastan ja tulee sellanen olo et kävelenköhän mä nyt edes oikein kun toinen tuos tarkkailee koko aika. mut täälä missä asun niin useat myyjät on jo kaupois tottunu et oon ihan tavallinen ihminen kaupassa ostoksilla. en kyllä pidä mitään "isoja" hameita vaan ihan normaali musta hame on mun päälläni. en sit tiiä miltähän sitten tuntus jos pitäisin niitä romanihameita
Asutko kenties Lapualla ?Alkuperäinen kirjoittaja quattromam:Olin kerran kirpparilla ja siel oli "työharjoittelus" romanityttö.Ja kun oli hylly mis oli kirjoja ja siinä luki ROMAANIT ja tää tyttö järkkäs just sitä hyllyä...
Ja mua vähän niinku nauratti....
Meidän kylän romanit on hulluja,just haulikon kans riehuivat,yks sai osuman.Mä ainaki pelkään niitä...
No juu... =)Alkuperäinen kirjoittaja possu:Asutko kenties Lapualla ?Alkuperäinen kirjoittaja quattromam:Olin kerran kirpparilla ja siel oli "työharjoittelus" romanityttö.Ja kun oli hylly mis oli kirjoja ja siinä luki ROMAANIT ja tää tyttö järkkäs just sitä hyllyä...
Meidän kylän romanit on hulluja,just haulikon kans riehuivat,yks sai osuman.Mä ainaki pelkään niitä...
näimpä,ja vain nämä "huonosti käyttäytyvät" jäävät mieleen :/Alkuperäinen kirjoittaja jaana:mä olen romani, ja itse tunnustan romanina että kyllähän aika useat romanit varastelevat. itse en kuulu näihin, vaan osaan käyttäytyä todella hyvin. jotkut ovat poikkeuksia
Onko sulla tilastotietoa, vai hatustako vedit prosentit esille?Alkuperäinen kirjoittaja jep:Onhan se joo tosi kurjaa kun 95% romaneista pilaa koko heimon maineen...
Heh... Kuinkas arvasinkaa !? Mut kyllä ne valkolaisetki osaa heiluu pyssyn kaa. Olin koirankaa yks aamu lenkillä (klo:5.30) Ku huomasin ekan mustanmaijan. Hetken käveltyä näin 4 maijaa lisää ja poliisin koiran kaa. Pian kuului ULOS SIELTÄ... TULE ULOS.. MAAHAN.. Tai jotain sinne päin. Heräs ainakin kunnolla. Oli ollu piiritys tilanne jostain aamu kahdesta asti. Oli ukko heilunu pyssyn kaa ja uhannut kai tappaa ittensä tai vaimonsa ? Heillä oli neljä lasta , mut lapset oli onneksi pois sillä hetkellä. (Siiriläs)Alkuperäinen kirjoittaja quattromam:No juu... =)Alkuperäinen kirjoittaja possu:Asutko kenties Lapualla ?Alkuperäinen kirjoittaja quattromam:Olin kerran kirpparilla ja siel oli "työharjoittelus" romanityttö.Ja kun oli hylly mis oli kirjoja ja siinä luki ROMAANIT ja tää tyttö järkkäs just sitä hyllyä...