voi helvata, onks toi koko synnytyspalsta muuttunu sektiopalstaksi!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
joo, tiedän että voin joutua kiireelliseen/hätäsektioon, mutten kaipaa aina muistutuksia siitä! olen ollut monessa vatsaleikkauksessa elämässäni, missä annettiin jopa kunnon kipulääkkeet (mitä ei sektioidut saa, koska siirtyy äidinmaitoon), ja aina se on ollut yhtä kamalaa! ehkä olen vähän herkkä ja typerä, mutten aina jaksaisi lukea noita sektiojuttuja. ei ole pelkosektiota haluavilla oikeasti hajuakaan mihin joutuu!

en tahdo muistutuksia, tahdon tietoa synnytyksistä!

Mitä kunnon kipulääkkeitä tarkoitat??????
Ite sain niitä suoneen pistettäviä kipulääkkeitä mistä tuntui kuin olisi pilvessä. Ja kunnon kipupiikkejä ja panacodia.

ja imetit nuo myrkyt vauvaasi???? voi kamala, vastasyntyneelle huumeita! ei kai ole totta?

SIIS NOI MÖMMÖT ON IHAN SELLASIA ETTÄ NIIDEN KANSSA VOI IMETTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ota selvää ennenkuin pädet täällä!!!!!

Eli sua pelottaa synnytys ja luulet lukemalla saavasi varmuuden siihen, että osaat toimia oikein ja näin "välttää" sektion? Synnytykset ei koskaan mene suunnitelmien mukaan. Oletko nainen , jos et muistakaan hengittää oikein? Tai jos et teekään niinkuin kirjoissa tai kaksplussan palstalla lukee? Kyllä mä naiseksi itseni tunnen, vaikka lapset ovatkin sektiolla syntyneet.
Siis provohan tämä tietysti on, mutta mulla niiiiiiiiin ärsyttää tuo ainainen sektioäitien väheksyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
SIIS NOI MÖMMÖT ON IHAN SELLASIA ETTÄ NIIDEN KANSSA VOI IMETTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ota selvää ennenkuin pädet täällä!!!!!
Eiköhän tuo ap ole sama tyyppi, joka on koko viikon vouhkannut sektiosta. Koska oikeasti EDES insinööri ei ole noin....no , enpäs sanokaan mikä.

joo tiedän ihan hyvin että voin joutua leikkaukseen! muttakun lähes kaikki synnyttävät itse lapsensa, niin eiköhän pääpaino synnytyspalstalla pitäis olla ihan siinä SYNNYTTÄMISESSÄ. ponnistusvaihe, puudutteet, avautuminen, amme... niinkun synnyttämisessä, eikä siinä kuka saa sektion milläkin verukkeella!

Voin kertoa että kaikista edellä mainitsemistasi vaiheista minulla on kokemusta mutta niin myös sektioista, jopa useammasta.

Annatko mieluummin lapsesi kuolla kohtuun hapenpuutteeseen synnytettyäsi häntä "oikein"17h mutta kun ei vain paikat aukea ja homma etene??? mInä en ja siksi kiireellinen sektio kakkosesta.

ei kuulkaa ole provo. mielenkiinnolla käyn päivittäin lukemassa tuolla synnytysjuttuja. niinkun valmistautumiseksi, että osaisin vähän suunnitella synnytystäni. ja joka hemmetin kerta kun avaan ton sivun, siellä on vaan sektioituja kyselemässä että miten saa sektion, miltä se tuntuu, mikä on hätäsektio, tahdon sektion, saako eml-sektion... VOI LUOJA!!!! ei se sektio oo niin ihmeellinen asia! omat alotukset hukkuu sinne sektiovyöryn alle! ketä oikeasti kiinnostaa joku keskenkasvunen mamma, joka ei uskalla synnyttää??

älkääkä haukkuko provoksi, olen 40vuotias ensisynnyttäjä, ammatiltani insinööri.

Juu ja toi kans on yks mielenkiintoinen näkemys että oikein suunnittelee synnytyksensä :laugh: :laugh: :laugh:

Jokainen joka on synnyttänyt tavalla tahi toisella ees yhden lapsen tietää miten tavattoman paljon sitä sitten kannattaa suunnitella :laugh:

Minä en suunnitellu että tulee 20 tikkiä värkkiin, en että valvon 3vrk enkä suunnitellu välttämättä haluavani imukuppia sisukseeni. en suunnitellu että paskon lavitsalle enkä sitäkään että pyörryn kun lapsi tulee maailmaan niin etten muista kumpaa sukupuolta hän on.

En suunnitellut myöskään että lapseni olisi sininen ja hengittämätön, että hänen sykkeensä romahtavat, että ilokaasusta tulee huono olo ja että epiduraalipuudutus epäonnistuu.

En suunnitellut että kätilö ei osannutkaan katetroida enkä suunnitellut saavani ankaran verenhukan ja verensiirron.

Että se niistä fuckin suunnitelmista.

Ps.Tämä oli se mun kokemus alatiesynnytyksestä, jonka muuten suunnittelin kauniiksi luomusynnytykseksi, esikoista kun punkasin nääs ;)

Jos ton aloittajan ajatukset on oikeesti totta, niin en voi muuta kuin kauhulla ajatella miten hän suhtautuu jos hänen lapsensa ei olekaan "täydellinen". Varmaan kuvittelee lapsen olevan kuin kone, joka toimii kuten hän haluaa.

en kyllä kokisi synnyttäneeni, jos yllättäen sektioon joutuisin. olisi suuri pettymys minulle. se veisi jotain naiseudestani..:( ja sen takia en tahdo siitä pelottelua. tahdon asiallista faktatietoa synnytyksistä, kokemuksia, ehdotuksia.

ja joo, ehkä jo huomaattekin etten tahdo ikinä leikkaukseen. tottakai jos on ihan pakko, mutta en muuten. en menisi sektioon perätilan tai lantion ahtauden takia.

Tämä kertoikin viimeistään millaisesta provosta tässä on kysymys... :whistle:

Mutta siltikin vastailen vähän. Jos itse koet että sektio olisi sinulle pettymys, veisi jopa jotain naiseudestasi, etkö tuolla taustalla voi ymmärtää että sektio on joillekin sen läpikäyneille kova paikka? Niin kova että haluavat käydä sitä läpi vielä jälkeenpäinkin? Tai että ajatus sektiosta pelottaa niin että sen uhatessa (esim. tieto lapsen perätilasta, isosta koosta suhteessa lantioon jne) haluavat kuulla rohkaisevia kokemuksia sektion läpikäyneiltä. Ja toisaalta taas joitain alatiesynnytys pelottaa niin että sektio tuntuu ainoalta vaihtoehdolta saada lapsi maailmaan, myös näitä ajatuksia haluavat vaihtaa.

Mutta siis kaiken kaikkiaan, keskustelupalstalla kai keskustelua syntyy niistä aiheista mistä ollaan kiinnostuneita ja haluataan vaihtaa mielipiteitä ja näkemyksiä. Jos kus vaan ne keskustelua herättävät aiheet ovat sellaisia mistä emme itse ole kiinnostuneita ja saatamme saada huomata ettei vastaajia riitä niihin aloituksiin jotka meitä itseä kiinostaisivat kovasti. Tämä nyt on vaan tällaista, ei ketään voi pakottaa vastaamaan aloituksiin mihin ei itse halua. Kyllä olen joskus itsekin harmitellut kun keskustelu ei ota syntyäkseen vaikka jokin asia minua kovasti kiinnostaisi, ei voi mitään. En ole viimeaikoina synnytyspalstalla käynyt, mutta uskoisin että aina siellä tulee riittämään myös aloituksia alatiesynnytyksiin liittyen. Jos vaan suosiolla ohitat kaikki aloitukset missä sektio mainitaan? Varmasti löytyy niitäkin missä käydään läpi normaalisynnytystä. =)

Yhteistyössä