voi helvata, onks toi koko synnytyspalsta muuttunu sektiopalstaksi!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
ei kuulkaa ole provo. mielenkiinnolla käyn päivittäin lukemassa tuolla synnytysjuttuja. niinkun valmistautumiseksi, että osaisin vähän suunnitella synnytystäni. ja joka hemmetin kerta kun avaan ton sivun, siellä on vaan sektioituja kyselemässä että miten saa sektion, miltä se tuntuu, mikä on hätäsektio, tahdon sektion, saako eml-sektion... VOI LUOJA!!!! ei se sektio oo niin ihmeellinen asia! omat alotukset hukkuu sinne sektiovyöryn alle! ketä oikeasti kiinnostaa joku keskenkasvunen mamma, joka ei uskalla synnyttää??

älkääkä haukkuko provoksi, olen 40vuotias ensisynnyttäjä, ammatiltani insinööri.
Jassoo. No mistäpä sä sen ensisynnyttäjänä tiedät mikä on ihmeellistä ja mikä ei? Eihän ne inssitkään kaikkea tiedä..??

Alkuperäinen kirjoittaja Sokerihelmi:
Juupa, keskenkasvuisuudestahan se johtuu jos sektioon joutuu... :whistle: Minäkään en ole syntynyt...lapseni sen sijaan ovat...voisiko joku selittää miten se on mahdollista ;) :D

Tuli tässä mieleen että äitinikään ei ole syntynyt! Lapseni eivät ole syntyneet. Minä vain olen. Siis täh?

Pitäsköhän taas selventää että 2 ekaa "syntyi" kiireellisellä sektiolla kun hävis sydän äänet aina supistuksen tullessa (ekana tuli mieleen että pelastakaa lapsi, syntyi sitten miten tahansa) ja kolmas tuli automaattisesti suunitellulla kun oli jo kohtukin niin heikko että ois voinu minunkin henki mennä jos ois revennyt.

Eli lasteni olisi pitänyt SYNTYÄ virallisesti oikein!!

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja Sokerihelmi:
Juupa, keskenkasvuisuudestahan se johtuu jos sektioon joutuu... :whistle: Minäkään en ole syntynyt...lapseni sen sijaan ovat...voisiko joku selittää miten se on mahdollista ;) :D

Tuli tässä mieleen että äitinikään ei ole syntynyt! Lapseni eivät ole syntyneet. Minä vain olen. Siis täh?

Pitäsköhän taas selventää että 2 ekaa "syntyi" kiireellisellä sektiolla kun hävis sydän äänet aina supistuksen tullessa (ekana tuli mieleen että pelastakaa lapsi, syntyi sitten miten tahansa) ja kolmas tuli automaattisesti suunitellulla kun oli jo kohtukin niin heikko että ois voinu minunkin henki mennä jos ois revennyt.

Eli lasteni olisi pitänyt SYNTYÄ virallisesti oikein!!

Minä en ole syntynyt sen takia, että äidillä ei ole sellainen lantio, että edes minä, ruipelovauva, en olisi siitä läpi tullut...kellun siis edelleen kohdussa, kun en ole syntynytkään...on kuulkaas mukavat oltavat, netti ja kaikki...

:xmas: :laugh:

VOI LUOJA!!!! ei se sektio oo niin ihmeellinen asia! omat alotukset hukkuu sinne sektiovyöryn alle! ketä oikeasti kiinnostaa joku keskenkasvunen mamma, joka ei uskalla synnyttää??
.

No jos ne sun "oikeat aloitukset" hukkuu sinne sektioiden sekaan, niin sehän vaan tarkoittaa että kaikkia kiinnostaa enemmän sektio jutut kun sun juttus.

nääs valinta on vapaa!

Mikähän vitun kakara tää alottaja on, kun noi vitun sektiot sitä ihan vitusti vituttaa? :headwall: :whistle:

Itse synnytin alakautta ekan ja tokan ja kolmas jouduttiin leikkaamaan, eli kiireellinen sektio, sektiosynnytys, niinkuin papareissa luki. Olisin vuotanu verestä kuiviin, jos ei vauvaa olis leikattu, että niin vitun huonosti kävi. :headwall: :headwall:

Niin ja ohimennen, lapsi oli terve, ihana nyytti, kalpea tosin. Äiti tokeni myös hyvin. :heart: :D

enhän minä nyt väitä, että sektiojutut olisi jotenkin huonompia! taatusti heillekkin löytyisi oma paikka niiden puimiseen, vaikka tuolta "äitien terveys" osiolta! en vaan jaksa aina, että etusivu on täynnä jotain pelkosektiojuttuja!

no kun tahdon ihan elävän elämän synnytyskokemuksia, äitien suosituksia ja kokemuksia. enkä mitään manuaaleja!!
No mutta hei haloo...etä voi olettaa, että muut kirjoittaa mitä sinä haluat. Synnytystapa se on sektiokin ja heillä on ihan yhtälainen oikeus tuossa osiossa kirjoitella kuin sinullakin. Senkus pukkaat sinne aloituksia. Kyllä ne vastaavat, joita aloituksesi kiinnostaa =)

niin, mielestäni on väärin, että synnytyspalstalla sektiojutut syrjäyttävät ne oikeat synnytyskertomukset. :(

sektiopalsta erikseen, ehdottomasti. minä en tahdo lukea miljoonaa sektioaloitusta, tahdon lukea synnytyksistä.

niin, mielestäni on väärin, että synnytyspalstalla sektiojutut syrjäyttävät ne oikeat synnytyskertomukset. :(

sektiopalsta erikseen, ehdottomasti. minä en tahdo lukea miljoonaa sektioaloitusta, tahdon lukea synnytyksistä.

Mutta kun synnytys se on sekin niin ei siitä omaa palstaa voi tehdä.
tästä on ainainen kiista, lapsi syntyy molemmissa siltikin.
Sektio pelottaa ja siitä halutaan puhua, alatiesynnytys pelottaa myös mutta kai se koetaan jotenkin erilailla kun se on luonnollisempi tapa syntyä?

Ehkä kannattais lukea niistä sektioistakin. Katsos kun sehän voi olla sinunkin synnytystapasi =)

en kyllä kokisi synnyttäneeni, jos yllättäen sektioon joutuisin. olisi suuri pettymys minulle. se veisi jotain naiseudestani..:( ja sen takia en tahdo siitä pelottelua. tahdon asiallista faktatietoa synnytyksistä, kokemuksia, ehdotuksia.

ja joo, ehkä jo huomaattekin etten tahdo ikinä leikkaukseen. tottakai jos on ihan pakko, mutta en muuten. en menisi sektioon perätilan tai lantion ahtauden takia.

en kyllä kokisi synnyttäneeni, jos yllättäen sektioon joutuisin. olisi suuri pettymys minulle. se veisi jotain naiseudestani..:( ja sen takia en tahdo siitä pelottelua. tahdon asiallista faktatietoa synnytyksistä, kokemuksia, ehdotuksia.

ja joo, ehkä jo huomaattekin etten tahdo ikinä leikkaukseen. tottakai jos on ihan pakko, mutta en muuten. en menisi sektioon perätilan tai lantion ahtauden takia.
Noh, tervetuloa sitten meidän vammaisten lasten äitien joukkoon. Meillä on ihan oma Erityislapset-osio tuolla =)

Et sä voi suunnitella synnytystäs mitenkään vaikka oletkin insinööri. Se lapsi syntyy siten kun syntyy luomusti jos tilanne on semmoinen ja jos tulee hätä sektio ni sillóin niin. ja jos on perätilassa ni on varmasti suurimpia syitä siihen että SYNTYY sektiolla! Mut toivottavasti tää on provo eikä noi "sairaita ajatusmaailmaltaan oo ketään oikeesti olemassa"?

Eiköhän niitäkin löydy jotka ovat kokeneet kivuliaat supistukset, avautumisvaiheen ja ponnistusvaiheen ja kuitenkin loppujen lopuksi synnytys on päätynyt sektioon. Ei kai kaikki sektiot ole etukäteen suunniteltuja, joissa supituksia ja ponnistuksia ole ollut. Synnytystapahan se sekin on.

Ja itse olen aina pelännyt joutuvani sektioon pelkästään sen leikkauksen takia ja molemmat olen saanut synnyttää alateitse, mutta kun koskaan ei voi tietää miten ne hommat etenee.

joo, tiedän että voin joutua kiireelliseen/hätäsektioon, mutten kaipaa aina muistutuksia siitä! olen ollut monessa vatsaleikkauksessa elämässäni, missä annettiin jopa kunnon kipulääkkeet (mitä ei sektioidut saa, koska siirtyy äidinmaitoon), ja aina se on ollut yhtä kamalaa! ehkä olen vähän herkkä ja typerä, mutten aina jaksaisi lukea noita sektiojuttuja. ei ole pelkosektiota haluavilla oikeasti hajuakaan mihin joutuu!

en tahdo muistutuksia, tahdon tietoa synnytyksistä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä nyt olla niin kriittisiä. Kyllä nekin on ihan oikeita synnytysjuttuja ja suosittelisin lukemaan välillä niitäkin. Ethän voi ikinä tietää miten käy, pääsetkö OIKEASTI synnyttämään vai joudutaanko turvautumaan puukkoon.

Juu, se on muuten sellanen samuraimiekka, millä ne leikkaa =)

Tee sinne synnytysosioon sitten avauksia aiheesta =) Niin se sujuu muillakin osioilla, että jos jostain asiasta haluaa tietää, siitä pitää kysyä. Ja jos ei ketään aihe kiinnosta, niin siihenkin on tyytyminen tai pitää vaan ahkerasti nostella omaa aloitustaan.

joo, tiedän että voin joutua kiireelliseen/hätäsektioon, mutten kaipaa aina muistutuksia siitä! olen ollut monessa vatsaleikkauksessa elämässäni, missä annettiin jopa kunnon kipulääkkeet (mitä ei sektioidut saa, koska siirtyy äidinmaitoon), ja aina se on ollut yhtä kamalaa! ehkä olen vähän herkkä ja typerä, mutten aina jaksaisi lukea noita sektiojuttuja. ei ole pelkosektiota haluavilla oikeasti hajuakaan mihin joutuu!

Mitä kunnon kipulääkkeitä tarkoitat??????
Ite sain niitä suoneen pistettäviä kipulääkkeitä mistä tuntui kuin olisi pilvessä. Ja kunnon kipupiikkejä ja panacodia.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Mitä kunnon kipulääkkeitä tarkoitat??????
Ite sain niitä suoneen pistettäviä kipulääkkeitä mistä tuntui kuin olisi pilvessä. Ja kunnon kipupiikkejä ja panacodia.

ja imetit nuo myrkyt vauvaasi???? voi kamala, vastasyntyneelle huumeita! ei kai ole totta?

Yhteistyössä