Voi helevata, taas ne huulet turpos..

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Eli oli ite tehtyä tuo omena-päärynäsose?
Ainut "puhdas" riisi on kousan riisihiutaleet, muut voi sisältää jäämiä muista viljoista..
Olitko vaihtanu perunajauhomerkkiä?

Perunajauhot on samaa mitä ennenkin.. Ja ei oo kousan riisihiutaleita nuo.. Eli voivat siis olla vääränlaisia...

Kumpa päästäis äkkiä niihin allergiatesteihin niin ois tarkempaa se, mitä pitää ja mitä ei pidä välttää!!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Eli oli ite tehtyä tuo omena-päärynäsose?
Ainut "puhdas" riisi on kousan riisihiutaleet, muut voi sisältää jäämiä muista viljoista..
Olitko vaihtanu perunajauhomerkkiä?

Perunajauhot on samaa mitä ennenkin.. Ja ei oo kousan riisihiutaleita nuo.. Eli voivat siis olla vääränlaisia...

Kumpa päästäis äkkiä niihin allergiatesteihin niin ois tarkempaa se, mitä pitää ja mitä ei pidä välttää!!! :kieh:

Ei salettiin lohduta yhtään, meillä jätkä on läpässy kirkkaasti puhtain paperein testit, kappas, kala ja maito on edelleen täysin kiellettyjä, no maitoo sentään saa muut syödä mut meillä ei voi edes valmistaa kalaa, maissista irtos reppanalla nahkat SIELTÄ, kauraa ja ohraa ei oo keretty viel kokeilla, maitoaltistuksessa käytiin, tippa riitti että alko kukkimaan..
Eli riisihiutaleet vois olla nyt syyllinen..
Voimia ja jaksamista, pistä yytä jos haluut jutella aiheesta joskus lisää!

Sekä omena, päärynä että peruna (perunajauhot) ovat herkästi allergisoivia, meilläkin :headwall: Ja ehdotan, että kannattaa kokeilla ennemin marjoja kuten mustikka, vadelma, joille meidän lääkärimme mukaan ollaan harvemmin allergisia.

Meillä taas isommalla allergiatestit 15. päivä, metsäretkien jälkeen oireilee pahasti ja mulla meinaa jo itku tulla.. 9 kk ikäisestä on joku allergia vaivannut, kuten isäänsäkin, eikä loppua näy. Isänsä on lapsena saanut syödä vain riistalihaa ja perunoita, kaupungissa ei ole voinut asua kun saasteille allerginen :headwall:

Mitens tuo mustaherukka? Mä oon ite aikoinaan ollu allerginen mustaherukalle ja mulle sai antaa sitä vasta 2-vuotiaana. Nyt meillä on vanhempi poika myös allerginen mustaherukalle, pelkkä mehukin tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Nuusku:
Mitens tuo mustaherukka? Mä oon ite aikoinaan ollu allerginen mustaherukalle ja mulle sai antaa sitä vasta 2-vuotiaana. Nyt meillä on vanhempi poika myös allerginen mustaherukalle, pelkkä mehukin tekee.

^^ meillä myös.

Vaikka lapsesi on syönyt omenoita/mustaherukoita tyyliin joka päivä,ei se tarkoita etteikö se allergia voisi yhtäkkiä puhjeta..
Meillä pojalle tuli maitoallergia 1v2kk kuin salama kirkkaalta taivaalta,siihen asti juonut reilusti maitoa.

Omena ja päärynä on aika allergisoivia, varsinkin raakana.

Omena ja porkkana reagoi myös ristiin, eli jos on allerginen porkkanalle, kannattaa olla varovainen myös omenan kanssa. Elimistö erehtyy ja sekoittaa nämä aineet keskenään.

Allergiasairaalasta saamani ohjeen mukaan kypsennys tuhoaa niistä sen allergian aiheuttajan. Eli olitko keittänyt ne vai vain muussanut "tuoreesta" omenasta/päärynästä?

Sama juttu koskee myös perunaa, porkkanaa ja lanttua. Raakana aiheuttaa allergiaa, mutta keitettynä voi syödä. Selleri ja palsternakka on allergisoiva myös keitettynä.

Mä en voi keväällä syödä mitään tuoretta (ompua, porkkanaa jne) kun niistä tulee oireita vaikka ei muuten tulisikaan
Keitettynä tai siis kypsennettynä voi syyä

Ei ole allergisella mikään tae, että jos on voinut ennen syödä, voi syödä koko ajan. On lapsia, jotka allergisoituvat jopa riisille. Päärynä ja omena ovat hirmu allergisoivia, niitä en anna lapsilleni ollenkaan.

Kokeilin taas sitä mustaherukkakiisseliä. Poitsu otti lusikallisen ja sitten puisteli kovasti päätään. Uskompa, että tuossa kiisselissä nyt on se "vika".. Ja nyt kun katsoin tarkkaan, niin huuletkin turposivat vähän taas..

Voihan tuo olla muukin kuin ruoka. Joku pesuaine, äidin hajuvesi/deodorantti/käsirasva...? ? ? En osaa arvailla kun en tiedä minkälaisia allergianaiheuttajia teillä voi olla. Minä kokeilin tänään uutta deodoranttia, ihan kainaloihin laitoin ja nyt on naama turvoksissa... :o Ei tähän herkistelyyn totu varmaan ikinä. Aina saa jostain ihottumaa tai kutinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Voihan tuo olla muukin kuin ruoka. Joku pesuaine, äidin hajuvesi/deodorantti/käsirasva...? ? ? En osaa arvailla kun en tiedä minkälaisia allergianaiheuttajia teillä voi olla. Minä kokeilin tänään uutta deodoranttia, ihan kainaloihin laitoin ja nyt on naama turvoksissa... :o Ei tähän herkistelyyn totu varmaan ikinä. Aina saa jostain ihottumaa tai kutinaa.

Varmasti voi olla muutakin, mutta ei kai ne yleisesti aiheuta kauheesti suolisto-oireita, jotka meillä pojalla suurin vaiva...?!

Pesuaineessa käytetään Omo sensitiveä, hajuvesiä en todellakaan käytä kun erityistilanteissa jne.. Ja käsirasvaa en käytä myöskään..Mahdollisimman vähän tommosia mömmöjä, kun oon ite atoopikko..Perusvoide on ihan parasta rasvaa ihan mihin tahansa "vaivaan"...

Yhteistyössä