voi h*lvetti mihin p*skaan oonkaan nenäni työntäny..

Muurahaisista pääset eroon sirottelemalla valkopippuria kulkureiteilleen. Myrkytys ei auta jos niitä on naapureillakin.
Sokeritoukista sen sijaan informoisin vuokraisäntää. Teillä voi olla kosteusvaurio ja jos on niin HOME on laillinen syy purkaa vuokrasopimus ennenaikaisesti.

PS. Onnea raskaudesta. Itse sain esikoiseni vuosikymmeniä sitten 17-vuotiaana ja monia asioita olen elämässäni katunut, mutta häntä en koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinteistönhoitaja;28118572:
Sokeritoukkia et saa pois kuin myrkyttämällä KAIKKI kytköksissä olevat asunnot, toisin sanoen koko rivitalon asunnot.

Sokeritoukat ovat jotakuinkin aina kytköksissä kosteusvaurioihin. Niitä ei siis pidä yrittääkään myrkyttää vaan löytää niiden lähde ja fiksata se enenn kuin hom eleviää kaikkialle.

[QUOTE="VIeras";28118574]Sokeritoukat ovat jotakuinkin aina kytköksissä kosteusvaurioihin. Niitä ei siis pidä yrittääkään myrkyttää vaan löytää niiden lähde ja fiksata se enenn kuin hom eleviää kaikkialle.[/QUOTE]

Vain siinä tapauksessa voi olla kyse jostain muusta jos sokeritoukkia tapaa muualta kuin märkätiloista. Sokeritoukka ei välttämättä ole todellakaan merkki mistään homeesta.

Eikä ole mitenkään ihmiselle kovin vaarallinen otus kuin esteettisesti.

Kaipa sen sopimuksen voi purkaa, eikös siitä vaan mene sitten sakko, jos ennen aikojaan sen tekee? Kyllä mulle olis muurahaiset ja sokeritoukat aika iso ongelma, eli en asuisi. Mutta ehkä pystyisin heinäkuuhun asti pinnistelemään just ja just.

Luulis, että ötökät on koko talon ongelma, ei vaan teillä tai naapurissa. Eli mitä auttaa jos ne poistetaan yhdestä asunnosta, koko rivari pitäis puhdistaa mun käsityksen mukaan. En oo koskaa asunnu rivarissa, mutta eiks siellä ole joku taloyhtiö/isännöitsijä johon vois ottaa yhteyttä ja kysyä asiasta, ovatko aikoneet tehdä ongelmalle mitään.

[QUOTE="vieras";28118661]Kaipa sen sopimuksen voi purkaa, eikös siitä vaan mene sitten sakko, jos ennen aikojaan sen tekee? Kyllä mulle olis muurahaiset ja sokeritoukat aika iso ongelma, eli en asuisi. Mutta ehkä pystyisin heinäkuuhun asti pinnistelemään just ja just.

Luulis, että ötökät on koko talon ongelma, ei vaan teillä tai naapurissa. Eli mitä auttaa jos ne poistetaan yhdestä asunnosta, koko rivari pitäis puhdistaa mun käsityksen mukaan. En oo koskaa asunnu rivarissa, mutta eiks siellä ole joku taloyhtiö/isännöitsijä johon vois ottaa yhteyttä ja kysyä asiasta, ovatko aikoneet tehdä ongelmalle mitään.[/QUOTE]ei niitä välttämättä jokaisessa asunnossa ole. riippuu missä se pesä on. tuo baari on hyvä ja auttaa helposti ongelmaan. ainakin kaveri pääsi ongelmasta eroon helposti ja oli taloyhtiönsä ainut jolla kyseinen ongelma oli. ja varmasti yhtiön ötökkäkammoisin vielä:D

saa sellaisia muurahaisrasioita (muurahaisbaari). Kahden kappaleen pakkauksessa. Sellaisia kun laittaa muutaman sinne tänne, niin murkut katoaa. Ne siis myrkyttää oman pesänsä viemällä myrkyn jaloissaan pesään. Itse olen myös "baarin" lisäksi päivän ajaksi laittanut lautaselle vettä, hunajaa ja tipan astianpesuainetta. Murkut hukkuu siihen.

Onko ne sellaisia vihreitä rasioita? Meillä oli joskus sellainen. Tuntui, että murkut vaan lisääntyi.

Nyt meillä lisäksi vauva, että ei oikein voi myrkyttää.

Me käytettiin sitä Baygon muurahaissirotetta. Sitä lattialistojen viereen, niin murkut hävis parissa päivässä. Meillä oli päätyhuoneisto, niin samaa ainetta siroteltiin ulos kivijalan viereen (kesällä meinaan).

Sokeritoukat ei mua häiritse. Ei ne mitään kivan näköisiä ole, mutta harmittomia.
Meillä kulki myös valeskorpioneja, ja niidenkin annoin olla rauhassa =) ne syö muuten muurahaisia...

häviä minnekään jos ovat pesänsä tehneet talon alle rakenteisiin. Oma kokemus laattapohjaisesta omakotitalosta josta sitten paljastui, että pohjahiekan tilalla oli hieno santa; siitä pystyi puristelemaan palloja kun oli niin läpimärkää. Muurahaiset olivat erittäin tyytyväisiä asuntoonsa...

Myrkyttämällä sai hetkeksi niitä vähenemään, mutta auta armias jos murunenkaan ruokaa oli jäänyt pöydälle tai tasolle tai roskapussi avonaiseksi. Välittömästi valtavat armeijat liikenteessä.

edellisessä asunnossa murkut heräsi talviunilta aina tammikuussa, AINA. ostin sit sellasen myrkkyansan minkä läpi ne kulkee ja vievät pesäänsä samalla sitä myrkkyä. kyllä ne sillä väheni mutta tullakseen taas vuoden päästä uudelleen.

ulkona voi muurahaisten reittiä muuttaa kun sirottelee suolaa niiden kulkereiteille ja esim. maamuurahaisten pesäkolon päällee yms.

sama toimii, eli Baygonin sirote. Ja nimenomaan ulos kivijalkaan myös sirotetta, sisällä lattialistojen viereen, viemärinaukkonen lähettyville ym. mistä murkut nousee. Ja toistuu joka kevät, kun sää menee ekan kerran plussalle, saa myrkyttää kevään mittaan pari kertaa mutta sitten ongelma poistuu. Minusta tuo kuuluu ihan normaaliin rivitaloasumiseen! Me ollaan keskellä taloa, siis rivari, ja mun lapsuudenkodissa rivitalossa oli ihan samalla lailla. Ei ne murkut mitään tappajia ole. Lapsikin on oppinut, että keväisin niille murkuille "opetetaan", ettei tulla sisälle sieltä pihalta. :D

Sokeritoukkia meillä on samoin aina välillä, mut en mä niitä pahemmin ole myrkytellyt. Nekin on minusta ihan normaaleja asukkeja 30 vuotta vanhassa talossa. Nehän elää siis esim. viemäriin menevästä kuonasta, eikä kerro mitään mistään kosteusvauriosta! Kodin putkimiestä viemäreihin, se voi auttaa jos tuntuu että tulevat sieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinteistönhoitaja;28118577:
Vain siinä tapauksessa voi olla kyse jostain muusta jos sokeritoukkia tapaa muualta kuin märkätiloista. Sokeritoukka ei välttämättä ole todellakaan merkki mistään homeesta.

Just näin. Sokeritoukille riittää kylppärin normaali kosteus, mutta vankka muurahaispopulaatio voi olla merkki lahoista rakenteista. Tosin ne myös liikkuvat vuodenajan mukaan ja voivat reissuillaan yrittää majoittua ihan kuivaankin keittiöön.

[QUOTE="VIeras";28118574]Sokeritoukat ovat jotakuinkin aina kytköksissä kosteusvaurioihin. Niitä ei siis pidä yrittääkään myrkyttää vaan löytää niiden lähde ja fiksata se enenn kuin hom eleviää kaikkialle.[/QUOTE]

No ei nyt sentään. Kyllä ne viihtyvät pienissä määrin ihan hyväkuntoisissakin kämpissä. Jos niitä on vain pari, pääsee eroon ihan vain tehostetulla siivoamisella. Jos niitä on paljon, koko rakennus pitää myrkyttää kerralla. Sama juttu muurahaisten kanssa.

muumi_kiinnosti.png

Onko teillä kukkapenkki suoraan seinustaa vasten?

Meillä päästiin muurahaisista kerralla eroon kun poistettiin takapihalta suoraan seinustaa vasten olleet kukkapenkit kun laitettiin laattaa koko alueelle.

En tiennyt silloin että auttaisi, kuulin vasta myöhemmin puutarhurilta että muurahaiset rakastavat niitä penkkejä, tekevät pesiä ja kaivavat käytäviä. Sieltä on sitten helppo livahtaa raoista sisälle taloon.

[QUOTE="Vieras";28118806]Me käytettiin sitä Baygon muurahaissirotetta. Sitä lattialistojen viereen, niin murkut hävis parissa päivässä. Meillä oli päätyhuoneisto, niin samaa ainetta siroteltiin ulos kivijalan viereen (kesällä meinaan).

Sokeritoukat ei mua häiritse. Ei ne mitään kivan näköisiä ole, mutta harmittomia.
Meillä kulki myös valeskorpioneja, ja niidenkin annoin olla rauhassa =) ne syö muuten muurahaisia...[/QUOTE]

Mitä hittoja on valeskorpionit??

Baygon-muurahaissirotetta minäkin kannatan, noista muurahaisansoista tai valkopippureista ei ole mihinkään

Meil oli paha sokeritoukkaongelma KOKO rivitalossa, niitä oli ihan kaikkialla.

Myrkytettiin jokainen asunto ja ne hävisivät.

Toisissa asunnoissa oli pahempi ongelma kuin toisissa, mut jokaisella niitä oli joka huoneessa. Ei kosteusvaurioita

Yhteistyössä