Voi että teidän kanssa...

• Viestiketjun aloittaja aisiis
  • Ensimmäinen viesti
aisiis
Tässä jo jonkin aikaa taas tätä palstaa seuranneena, aloin miettimään meitä kaikkia äitejä tai tulevia sellaisia tai naisia yleensä. Mikä ihme siinä on, ettei ole kuin se, juuri oma ainoa oikea lapsenhoitotapa jota muidenkin pitäisi ehdottomasti noudattaa tai olet huono äiti, tai jos olet väsynyt tms. olet laiska, tai jos lapsesi on hoidossa itse kotona vauvan kanssa tai ihan yksin, olet todella laiska ja mukavuuden haluinen akka.
Tukea tältä palstalta on turha hakea saatikka; älkää hyvät ihmset tulko täältä ainakaan neuvoja, mielipiteitä kyselemään edellä mainituista asioista.
Hirveän helppo tuomita toisia kun ei tiedä perheiden taustoista yhtään mitään. Toinen tapa käy toiselle mutta toiselle taas ei...
Tämäkin palsta edesauttaa käsitystäni naisista, ollaan pahimmat viholliset toisillemme. Uskomatonta.... mutta niin totta.

Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Tässä jo jonkin aikaa taas tätä palstaa seuranneena, aloin miettimään meitä kaikkia äitejä tai tulevia sellaisia tai naisia yleensä. Mikä ihme siinä on, ettei ole kuin se, juuri oma ainoa oikea lapsenhoitotapa jota muidenkin pitäisi ehdottomasti noudattaa tai olet huono äiti, tai jos olet väsynyt tms. olet laiska, tai jos lapsesi on hoidossa itse kotona vauvan kanssa tai ihan yksin, olet todella laiska ja mukavuuden haluinen akka.
Tukea tältä palstalta on turha hakea saatikka; älkää hyvät ihmset tulko täältä ainakaan neuvoja, mielipiteitä kyselemään edellä mainituista asioista.
Hirveän helppo tuomita toisia kun ei tiedä perheiden taustoista yhtään mitään. Toinen tapa käy toiselle mutta toiselle taas ei...
Tämäkin palsta edesauttaa käsitystäni naisista, ollaan pahimmat viholliset toisillemme. Uskomatonta.... mutta niin totta.
Olen huomannut ihan saman.

Matilda
Ai. Kyllä minä ainakin olen täältä tukea, neuvoja ja apua saanut hyvinkin usein. Samanlaista se on ihan oikeassakin maailmassa, kaikki ei ole kaikesta samaa mieltä ja joka asian kritisoijia löytyy sieltäkin. Hyvä niin!

Vieras kanssa
Niin, kyllähän tämän palstan lukeminen murtaa osaltaan käsitystä suomalaisista sivistyneenä kansana.

Vaikka osa teksteistä onkin provoja, kaikkia kommentteja ei voi laittaa tahallisen ärsytyksen tiliin.

Musta-valkoisuus varmaan helpottaa elämää tässä alati moninaisemmaksi käyvässä maailmassa? Mitä pienemmään oman maailmansa saa pienennettyä ja mitä pienempiä "ongelmat" ovat, sitäkö helpompaa se arkielämä? Onhan se ahdistavaa ajatella, että maailmankaikkeus on ääretön ja sen kanssasiskon aivan omituiset mielipiteetkin pitäisi ottaa huomioon yhtä arvokkaina kuin omansa.

Ja se aina kanssa jaksaa ällistyttää, että istutaan netin ääressä, eikä vaivauduta käyttämään sitä tiedonhakukanavana. Esim. tuossa alati purskahtelevassa lapset päiväkotiin vai kotiin-keskustelusarjassa. Kun vähän googlaisi sopivilla sanoilla, löytäisi vaikka kuinka monta tutkimusta asian tiimoilta (sekä vastaan, että puolesta molemmilta kanteilta). Mutta ei..

Kiitos ap:lle että minäkin pääsin helpottamaan paineitani ;D

aisiis
Kuinka moni on oman mielipiteensä tuonut esille positiivisella asenteella? Kuinka moni voi tunnustaa, ettei ole ns. hyökännyt tai tuominnut toisen toiminta tapaa?
Kuinka moni on mielipiteensä jälkeen todennut, että jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee ja kokee? Asenne on ollut esim. noissa lapsen hoitoonvienti asioissa hyökkäävä, negatiivinen ja oma tapa paras tapa tyylisiä. Siis ei pelkästään kerrota miten tehdään.... Taitaa olla se hyökkäys paras puolustuskeino.

Pastori
Alkuperäinen kirjoittaja titinalle:
Olen huomannut ihan saman. [/quote]

Juu, on aika ikävää. Toisaalta ymmärrän, olen saanut kimppuuni pari nais ihmistä (ovat ilmeisesti myös äiti ihmisiä ) jotka aina jaksavat vääntää ja päteä, nimitellään jne. Eivät vaan ymmärrä, että oikeasti ei edes kiinnosta. Ja taas saa hävetä sitä, että on nainen. Mä en löydä käytökselle muuta syytä kuin huonon itsetunnon ja huomion tarpeen. Jälkikäteen kehtaa toinen vielä puida mitätöntä asiaa ottaen itselleen kunnian siitä, että asialle tehtiin jotakin vaikka todellisuudessa asia ei liity häneen mitenkään. Tällaisia ihmisiä tapaa joskus livenäkin, yleensä he ovat hyvin riidanhakuisia ja mitään mitä sanoo ei riitä, ei edes se kun poistuu paikalta.

jaa, kyllä mulla on myös positiivisia ajtuksia mutta jotkut jutut vaan pistää sitten kirjoittamaan negatiivisella painolla. Mä olen omassa elämässäni tottunut siihen että asioista voidaan olla erimieltä ja saada kunnon kiihkeä "keskustelu" aikaiseksi kun kaikki puolustavt omia näkökantojaan. Tuloksena loppuunkäyty keskustelu aiheesta ja useasti minäkin otan onkeeni niistä muiden mielipiteistä ja toistepäin. en näe eriäviä mielipiteitä, vahvojakin sellaisia huonona asiana vaan ihan kasvattavana meille jokaiselle. Jos nää jutut alkavat vaivaamaan mieltä niin se on asia erikseen ja silloin pitää varmaan miettiä että miksi se suututtaa niin paljon että joku on erimieltä.

Enkä usko että tosielämässä kenelläkään ole niin mustavalkoista asennetta esim. päiväkotiin viemisestä.

narsku
se on sitä kuuluisaa Pätemisen tarvetta :)
naiset, jotka ovat kotonaan miehen "tossun alla" pätevät täällä sitten kaikesta mahdolisesta.
Täytyyhän niitä höyryjä johonkin purkaa, muttei sille miehelle uskalla, koska sehän voi kerätä kamansa ja lähtee toisen akan luokse.

no joo.. vitsi vitsinä :)

Jokaisella on omat kasvatusperiaatteensa ja kaikki varmast parhaansa mukaan yrittävät toimia ja olla paras mahdollinen äiti omalle lapselleen.
Mua ainakin lähinnä säälittää nämä naiset, jotka täällä toisiaan lynkkaavat, eivätkä ymmärrä toisen näkökulmaa asiaan.

Mutta säälikin on sairautta :)

Yhteistyössä