Voi että raivostuttaa tuo ipana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Käytiin eilen prismassa ja ostin irtokarkkeja, sekaan otin myös pari kaulanauhaa. Isä otti pussista pari karkkia matkalla autolle ja tyttö kohta 3v sai valita yhden. Otti kaulanauhan enkä viitsinyt kaupassa alkaa huudattamaan ja ottamaan sitä pois kun olin ne tarkoittanut sunnuntain karkkipäivälle. Illalla nukkumaan mennessä otin nauhan pois kaulasta, eikä se ollut syönyt siitä montaakaan. Nyt aamulla muisti sen ja alkoi mankumaan. Kieltäydyin antamasta ja sanoin että huomenna saa. Nyt on tunnin vinkunu ja itkeny sitä ja arvatkaa alkaako mun päässä kiehua!!!! Muuten voisin antaakin, koska tiedän että saattaisi unohtaa sen kaulaan eikä muutenkaan söisi siitä kun muutaman, mutta enää en ihan periaatteesta anna.

Muutenkin on mieli maassa ja masentaa ja ärsyttää kaikki, nää ipanat ja tuo ukkokin on niin raivostuttavan itsekäs:(

Sori purkaus....

aapee sympatiat sulle! täällä myös yksi äiti jolla hermoja kiristää ja ipanat vain tappelee. Ukko meni tallille tekemään remonttia ja jätti mut taas tänne näiden huutajien kanssa. Eilen illalla jo itkin kun tuli vain sellainen ahdistava kohtaus että seinät kaatuu päälle....................

Joskus myös kannattaa miettiä missä asioissa pienen lapsen kanssa kannattaa kinata "ihan vain periaatteen vuoksi" ja milloin voi joustaa tai etsiä kompromisseja. Tuo on pikkulapsen kannalta aika ristiriitaista, että ensin annetaan ja sitten otetaan pois. Aikuiset olisivat voineet hoitaa tilanteen toisin eikä kiusta pikkulasta tahallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Haloo! Lapsi on 3v. Miksi ihmeessä ne karkit pitää ostaa jo perjantaina ja antaa sitten vasta sunnuntaina.

Ostettiin karkit itselle, sekaan nauhat lapsille. Lapsi sai muita karkkeja eilen samalla kun me syötiin mutta tänään en halunnut heti aamusta antaa lapselle karkkia, yleensä ymmärtää jos sanoo että huomenna saa, on vaan nyt normaalia kiukkuisemmalla päällä, kun vaan tietäis mistä kiikastaa. Ja uskon että karkkia hänellä ei edes tee mieli, kunhan vaan pitää saada vinkua. Nyt nukahti viereen, ehkä oli vaan väsynyt.

Eiks se ole väärää kasvatusta, että ensin saa VALITA yhden, mutta yön aikana "omistusoikeus" on otettu pois ja siirretty sunnuntaille???? En ymmärrä, jos kerran sai valita itse, miksei saa sitä pitää??? Tää on taas näitä valta-äitejä, jotka ei periksi anna oman egonsa takia. Siskoni sattuu olemaan samanlainen ja ai että tekis mieli välillä ravistaa sitä. Sen lapset tykkää olla enemmän meillä kun kotonaan. Ja meillä on säännöt kyllä myös.

Pysy päätöksessäsi äläkä anna karkkia! Itkemällä ja huutamalla ei saa saada tahtoaan läpi. Olet sanonut että huomenna saa, joten sen täytyy pitää. Lähtekää vaikka ulos, tai mitä tahansa, jotta saat lapsen mielenkiinnon käännettyä kiukuttelusta ja mankumisesta muualle. Jos nyt annat periksi, niin ensi kerralla on taas kahta pahempi marina.

Alkuperäinen kirjoittaja good to be me:
aapee sympatiat sulle! täällä myös yksi äiti jolla hermoja kiristää ja ipanat vain tappelee. Ukko meni tallille tekemään remonttia ja jätti mut taas tänne näiden huutajien kanssa. Eilen illalla jo itkin kun tuli vain sellainen ahdistava kohtaus että seinät kaatuu päälle....................

Kiitso sulle ja jaksamisia myös!! Tutulta kuulostaa, että ukko häipyy tunteettomasti ja jättää ipanat huutamaan jalkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Outo ajattelutyyli:
Eiks se ole väärää kasvatusta, että ensin saa VALITA yhden, mutta yön aikana "omistusoikeus" on otettu pois ja siirretty sunnuntaille???? En ymmärrä, jos kerran sai valita itse, miksei saa sitä pitää??? Tää on taas näitä valta-äitejä, jotka ei periksi anna oman egonsa takia. Siskoni sattuu olemaan samanlainen ja ai että tekis mieli välillä ravistaa sitä. Sen lapset tykkää olla enemmän meillä kun kotonaan. Ja meillä on säännöt kyllä myös.

Minä en olisi antanut valita kaulanauhaa eilen, isänsä antoi hänelle sen ja minä en viitsinyt prisman käytävällä alkaa huudattamaan mukulaa. Tänään en halua antaa karkkia vaan annan vasta huomenna kun toinenkin lapsi saa. Jos tuo nyt syö tuon nauhansa ja toinen tulee illalla kotiin ja saa huomenna omansa niin sit tämä toinen on huomenna ilman, eikä sekään minusta oikein ole. Okei, olin paska äiti taas... Nytkö mä annan periksi kun on tunnin vinkunu? Sekö olisi oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minä en olisi antanut valita kaulanauhaa eilen, isänsä antoi hänelle sen ja minä en viitsinyt prisman käytävällä alkaa huudattamaan mukulaa. Tänään en halua antaa karkkia vaan annan vasta huomenna kun toinenkin lapsi saa. Jos tuo nyt syö tuon nauhansa ja toinen tulee illalla kotiin ja saa huomenna omansa niin sit tämä toinen on huomenna ilman, eikä sekään minusta oikein ole. Okei, olin paska äiti taas... Nytkö mä annan periksi kun on tunnin vinkunu? Sekö olisi oikein?

Niin ja isänsä ei tiennyt että ajattelin sen sunnuntaille vasta.

Kyllä lasten kiukuttelu välillä väsyttää, mutta kannattaa miettiä myös omia tapojaan toimia tilanteissa. Välillä aikuiset ihan oikeasti käyttäytyvät epäloogisesti tai epäreilusti ja oikein provosoivat lasta kiukkuamaan ja itkemään. Aikuisen on tietysti hyvä vetäytyä vain sen taakse, että hän sanoo ja lapsi tottelee ja sulkea silmänsä siltä, että on itse edesauttanut tilanteen kehittymisessä ja ollut epäreilu lapselle.

Oikea tapa toimia olisi ollut se, että lapselle olisi sanottu heti prismassa että hän saa valita jonkun muun kuin kaulanauhan - silläkin uhalla että lapsi olisi sitten kiukutellut kaupassa. Nyt annettiin ensin ottaa, otettiin sitten pois ja sen jälkeen ei meinata kestää lapsen kiukkua tästä epäreilusta käytöksestä. Jos kaulanauhaa ei saa ottaa ennen kuin sunnuntaina, siitä sanotaan heti.

Jojs karkkipäivä on sunnuntai,niin kai isäkin sen tietää,ja silloin EI anneta karkkia ennen sunnuntaita,juttele miehesi kanssa asia selväksi!Lapsi kiukuttelee,koska teillä "heivataan" säännöistä,ja hän tietää sen!

ihmettelen ylipäätään ihmisten ajatusmallia siitä että pitää olla karkkipäivä.

meillä karkki on samassa asemassa muidenkin "herkkujen" kanssa, välillä on kiva syödä niitä. eivät ole mikään herkku eikä lapsi kinua joka kauppareissulla että otetaan karkkia tai että automaationa lauantaisin saa sitten karkkia. meidän perheessä ollaan tosi onnellisia huolimatta siitä että joka viikko ei karkkia puputeta. niin joo, pirpana on 5 vee että tajuu jo miten muilla on ja mitä muut saa ja osais vaatia mut kun ei tartte. systeemi toimii? uujea. miettikääs sitäkin vaihtoehtoo.

tohon varsinaiseen asiaan. kyllä se lapsi tokenee siitä että kerran äiti tai isä toimi epäjohdonmukaisesti tai että ei saanut nyt sitä karkkia. turhaan mollaatte äitiä "huonoksi kasvattajaksi" kun otti annetun karkin pois. oli lienee perusteltua ja se riittäköön meille muille. kirjoittaja kaipasi omaan jaksamiseen tukea lähinnä.

että jaksamista kaikille noiden vinkujien kanssa. kaikkia meitä koetellaan. ei auta kuin purra huulta. =D

Lapsi sai muuta karkkia mutta mies ei tiennyt että juuri nämä kaulanauhat oli tarkoitettu sunnuntaiksi. Kyllä menee vaikeaksi selittää, lopetan tähän, osa ymmärsi, osa ei ja saatoin jopa olla epäoikeudenmukainen... Mutta nyt tein näin ja hermot meni kun tuo vinku. Ja yritin tyynesti selittää lapselle ja olla näyttämättä raivostumista. Kiitos teille!

Jos isänsä vahingossa antoi tytön ottaa sen kaulanauhan, ei se ole tytön vika. Hänen olisi siis pitänyt saada myös pitää se kaulanauha. Oli sinulta hyvin epäjohdonmukaista toimintaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hghf:
Oikea tapa toimia olisi ollut se, että lapselle olisi sanottu heti prismassa että hän saa valita jonkun muun kuin kaulanauhan - silläkin uhalla että lapsi olisi sitten kiukutellut kaupassa. Nyt annettiin ensin ottaa, otettiin sitten pois ja sen jälkeen ei meinata kestää lapsen kiukkua tästä epäreilusta käytöksestä. Jos kaulanauhaa ei saa ottaa ennen kuin sunnuntaina, siitä sanotaan heti.

Juuri näin. Missä on ap:n johdonmukaisuus? Pieni lapsi ei pysy tuollaisessa aikuisen soutamisessa ja huopaamisessa ollenkaan mukana. Epäloogista kasvatusta on myös se, että toinen vanhempi antaa jotain ja toinen hetken päästä pyörtää toisen päätöksen. Lapset kiukuttelevat, koska pelisäännöt ovat sekaisin eikä kukaan tiedä missä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja mimy:
Jos isänsä vahingossa antoi tytön ottaa sen kaulanauhan, ei se ole tytön vika. Hänen olisi siis pitänyt saada myös pitää se kaulanauha. Oli sinulta hyvin epäjohdonmukaista toimintaa!

Hän saikin eilis illan pitää kaulanauhaa mutta nukkumaan mennessä otin pois ja laitoin piiloon ja ilmoitin että sunnuntaina lisää.

Hän saikin eilis illan pitää kaulanauhaa mutta nukkumaan mennessä otin pois ja laitoin piiloon ja ilmoitin että sunnuntaina lisää.

Just =D =D

Kerroitko tytölle etukäteen että kaulanauhaa saa pitää vain iltaan saakka?

Muuten voisin antaakin, koska tiedän että saattaisi unohtaa sen kaulaan eikä muutenkaan söisi siitä kun muutaman, mutta enää en ihan periaatteesta anna.
Tänään en halua antaa karkkia vaan annan vasta huomenna kun toinenkin lapsi saa. Jos tuo nyt syö tuon nauhansa ja toinen tulee illalla kotiin ja saa huomenna omansa niin sit tämä toinen on huomenna ilman, eikä sekään minusta oikein ole.
Ei se oikeasti saa lasta ajattelemaan, että kaiken saa periksi, jos joskus muuttaa mielensä vaikka huomatessaan, että on saattanut toimia hieman epäjohdonmukaisesti.

Kun lapsi kerran on rauhoittunut, niin voisin itse harkita keskustelua ja kaulanauhan palautusta, kun ei se elämä niin ole karkin päälle. Ja saataisiin hyvä mieli kaikille.

Yhteistyössä