Voi että mun kävi kenkäkaupan myyjää tänään sääliks, eikö teidän lapsilla oo minkäänlaisia tapoja???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huhhuh";24039282]Ja missä mä sanoin että johtaja sen oli hyväksynyt? Käsittääkseni tuo on ihan vuokralla tuossa samoin kun koko CM, ei se CM:n johtaja sitä kiinteistöä omista. Eli omia kauppojansa pyörittävät. Eipä varmaan ollut tuo mamma tuota tienny.

Että pidä sinäkin ne kullannuppus aisoissa.[/QUOTE]

Niin pidänkin, mutta ei heidän tarvitse istua hiljaa paikoillaan. Tuo kuvailemasi on normaalia lapsiperheen eloa ja kaupoissa on varmasti siihen totuttu. En aio tukahduttaa heidän luovuuttaan niin että esimerkiksi kaupassa eivät saisi leikkiä kaloilla yms. Ei siitä oikeasti mitään haittaa ole.

Joo tollasta se on, nykyään ei lapsia tunnuta kasvattavan ollenkaan, jopa aika monissa perheissä näkee tätä. Hei sääli mua, olen ollut kahtena vuotena lapsimessuilla töissä. YÖK! Ne ovat kaikkein kamalimmat messut niistä kaikista lukemattomista missä olen ollut töissä. Viimeisistä kieltäydyin. :D

voin tunnustaa..mä komennan tarvittaessa töissä toisten lapsia :saint: se on ihan kaupan että vanhempien hyväksi tehty ele..enkä siis mitenkään ilkeästi sano,vaan jämäkästi,niin että lapsikin ymmärtää,ettei kaupassakaan sovi riehua,jos ei omat vanhemmat ymmärrä kieltää..

• Tykkää
Reactions: tiiru
Olen myös kaupassa töissä ja lopen kyllästynyt näihin lellipentuihin. Mun mielestä kauppaan ei tarttis tulla, jos siellä ei osata käyttäytyä niin kuin ihmisten ilmoilla käyttäydytään. Ja kaupan työntekijän on ihan turha koittaa komentaa näitä kakaroita, koska yleensä äideiltä saa tappavia katseita tai sitten vaan äidit hymistelee siinä lapsen vieressä päätä paijaten.

[QUOTE="vieras";24039319]Niin pidänkin, mutta ei heidän tarvitse istua hiljaa paikoillaan. Tuo kuvailemasi on normaalia lapsiperheen eloa ja kaupoissa on varmasti siihen totuttu. En aio tukahduttaa heidän luovuuttaan niin että esimerkiksi kaupassa eivät saisi leikkiä kaloilla yms. Ei siitä oikeasti mitään haittaa ole.[/QUOTE]

Leikkiä kaloilla? En ymmärrä?

Alkuperäinen kirjoittaja mitä;24039413:
Leikkiä kaloilla? En ymmärrä?

Niillä lohilla missä päät on mukana. Siinä ne viihtyvät hyvin niin saa rauhassa valita ostokset eivätkä edes juokse ympäriinsä olevinaan häiritsemässä muita. Ostoskärrirallia kyllä suitsen jos on vanhuksia lähellä, etteivät he jää alle ja kaadu.

Olin ennen kaupassa töissä ja huomasin kyllä että jotkut vanhemmat ajattelee esim. leluosaston olevan joku ilmainen leikkipaikka (sillä aikaa kun vanhemmat tekee ostoksia). Ei sillä, yleensä nämä vanhemmat on yhtä pahoja kuin lapsensa, kaikki jätetään kuin p*ska perseestä.

Kerran about 3 vee pomppi vessapaperipakettien päällä kuin pomppulinnassa. Äiti vieressä katteli jotain pesuaineita. Aikani siinä kattelin sitä touhua ja kun äiti ei saanut sanaa suustaan niin menin lapsen viereen ja sanoin ystävällisesti että siellä ei saakkaan hyppiä. Lapsi tuli ihan nätisti pois. Johan tuli äitiin vipinää, se syöksi kärryineen mua kohti, kaappas mukulan ja tiuskasi mulle että ei tartte muiden komentaa, kyllä minä komennan! ... noh, en voinu kuin virnuilla :)

Nykyään olenkin lastenhoitaja ja komennan työkseni muiden lapsia. Kyllä on moni vanhempi ihan hukassa! Onneksi ne tuodaan nykyään jo pienenä päiväkotiin niin joku muu saa niihin rotia etteivät ainakaan päiväkodissa/ koulussa käyttäydy kuin apinat, vaan opitaan kunnioittamaan muita ihmisiä ja muiden omaisuutta. Ja hyvin oppivatkin, ei ne tarvii kuin selvät rajat niin ihania kultanuppusia ovat.

[QUOTE="vieras";24039450]Niillä lohilla missä päät on mukana. Siinä ne viihtyvät hyvin niin saa rauhassa valita ostokset eivätkä edes juokse ympäriinsä olevinaan häiritsemässä muita. Ostoskärrirallia kyllä suitsen jos on vanhuksia lähellä, etteivät he jää alle ja kaadu.[/QUOTE]

Ai niillä myytävillä? haloo, joku ostaa ne. Ne on kaupan omaisuutta, ei ne ole tökittäväksi.

Yks äiti ja isä kerran aatteli ettei siitä nyt kovin haittaa ole jos mukulansa leikkivät kaupassa kaupan leluilla.... eihän ne muita häiritse! Pomo sitten haki kärryt, kokosi siihen jokaisen lelun jolla lapset oli leikkineet (rikkoneet pakkauksen, levitellyt lattialle, IMENYT... ym) ja pisti vanhemmat maksamaan. Nätisti maksoivat kun muuta mahista ei annettu (noh, poliisin kutsuminen)

• Tykkää
Reactions: nöppäri
Mun mielestä olisi kohtuullista, että kauppaan mennessä osattaisiin käyttäytyä, ja ellei osattaisi, niin vanhemmat ainakin sitten ohjaisivat oikeaan. Kenkäkaupan myyjä on myymässä ja neuvomassa, sekä esittelemässä kenkiä, ei siivoamassa. Vaikka toki järjestelykin myyjän tehtäviin kuuluu. Tahallisesti aiheutettujen sotkujen siivoaminen ei kumminkaan.

Täällä toinen kenkäkaupan myyjä, menneenä viikonloppuna tokaisin lapselle että "elä viitti paukuttaa" täysin neutraalilla äänellä(kassapöydän kulma on taivutettua muovia, vain rimoilla kiinni). Vieressä seisova nainen olikin kullannupun äiti joka toteaa hyytävästi että käytökseni on täysin asiatonta =O , selitin sitten että kun lapsi voi mennä muovista läpi ja loisteputkiin niin mamma jatkaa vittumaisella äänellä että "Anna kuule olla!"
Seuraavalla kerralla pyydän poistumaan myymälästä, nyt jäätiin vain monttu auki kollegan kanssa ihmettelemään että mikä sitä oikein vaivasi...

Yhteistyössä