Voi että mun kävi kenkäkaupan myyjää tänään sääliks, eikö teidän lapsilla oo minkäänlaisia tapoja???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Kävin katsomassa CM:n yhteydessä olevan kenkäkaupan alen ja jessus siel oli meno kun sirkuksessa :O

Yks mamma sovittaa kenkiä toisella puolen kauppaa, kun sen n.1.5v meinaa tipahtaa kärryistä mitkä se jätti edellisten hyllyjen luokse, sen kans muuta lasta kirmaavat ja kiljuvat ympäri kauppaa ja samalla toinen niistä kiipeilee pikin hyllyjä kun apina :O Ja tää mamma vaan tyynenrauhallisena sovittelee tyyliin kaikki kengät läpi!

Sit siinä välissä kävi joltain kassalta joku pyörremyrsky ja veti sileeks koko kaupan näyteikkunan ja juoksi yhtä nopeesti pois kun oli tullutkin.

Ei aikaakaan kun tuli taas kaks lasta kassalta (vanhemmat pakkaamassa ostoksiaan) toinen vetää kaikki lasten vilkkulenkkarit vilkkuun ja toinen mylläyttää koko rivistön maahan. Äiti saa ostoksensa pakattua ja huutaa vaan ovelta "tulkaas sitte" :O eikä pienintäkään anteeksi pyyntöä kuulu vaikka vanhemmat kyllä näki tilanteen.

Siis ei jumalauta, mikä ihme teidän mukuloita vaivaa? Vai ettekö te saa niitä kuriin? Juttelin myyjän kans sit kun olin maksamassa kenkiäni,niin tää tokas et tällästä helvettiä tää on joka päivä.

:O :O :O

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24038747:
Siis miten lapsi "veti kaikki vilkkulenkkarit vilkkuun"?

eihän niitä tarvi kuin kopauttaa ja ne alkaa vilkkua...

Itse olen tuota menoa montakertaa sivusta seurannut niin ruoka kaupoissa, kenkä kaupoissa ym. ym. en ymmärrä miksi niitä kakaroita pitää tähän maailmaan puskea jos niitten perään ei viitsitä yhtään katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24038807:
Ahaa :) Ajattelin, että se on jotain erityisen häiritsevää tai törkeää, mutta siis kenkiä vain kopautettiin.

se mukula pamautti jokaisen kengän siihen hyllyn reunaan. sekö mielestäsi EI ole häiritsevää ja huonoa käytöstä? ja sisko perässä tyhjentää koko rivin sileeks. eipä tietenkään, oikein hellantuuteli kullannuppuja.

[QUOTE="lll";24038876]Jep, samaa kauhistellut ja todellakin säälin kaupan tms työntekijöitä.
Mutta minkäs sille voit kun kaikenmaailman ibesillit pukkaa muksuja maailmaan.[/QUOTE]

tietkö mun teki mieli mennä kysyyn siltä mammalta, että etkö sä todellakaan välitä mitä sun aartees tekee. Sanaakaan se ei sanonut sinä aikana mitä ne oli siellä kaupassa ja yhtäkään kenkää se ei nostanut lastensa jäljiltä. Tuskin olis sitäkään huomannut jos se kärryissä pääpunasena huutava mukula olis tipahtanu, äänikään ei enää olis voinu koventua.

[QUOTE="huhhuh";24038860]se mukula pamautti jokaisen kengän siihen hyllyn reunaan. sekö mielestäsi EI ole häiritsevää ja huonoa käytöstä? ja sisko perässä tyhjentää koko rivin sileeks. eipä tietenkään, oikein hellantuuteli kullannuppuja.[/QUOTE]

No niin, eli nyt pamautettiin? Äsken puhuttiin kopautuksesta. Tätähän juuri tuossa äsken kysyinkin. Siis ihmettelin mitä se vilkkumaan laittaminen tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24038944:
No niin, eli nyt pamautettiin? Äsken puhuttiin kopautuksesta. Tätähän juuri tuossa äsken kysyinkin. Siis ihmettelin mitä se vilkkumaan laittaminen tarkoittaa.

niin, jos et huomannut niin minä ap, en puhunut kopauttamisesta mitään.

Joo. Hyi helkkari! Mietin usein millaisia nuo on kotonansa. Onko kotona sotilaallinen kuri ja ovat oppineet riehumaan vaan kylässä, kaupoissa ym. vai onko kotona sama meno päällä ja mamma huutaa punaisena mutta ottaa ihan levon kannalta sitten paikoissa, joissa kuvittelee, että hän laistaa siivousvelvollisuuden, vai onko kotona sama meno ja sotkua ja paskaa riittää.

Lähiympäristöä tarkkailleena luulen vähän että huuto on kotona kova ja lapset ovat oppineet riehumaa vaan naapurissa./kaupassa/koulussa/päiväkodissa/...

Huh! Enpä haluais moisessa kaupassa asioida.. saati olla töissä.. niin paljon kun lapsista pidänkin.. Omat muksut olis kyllä kerännyt kengät takasi hyllyyn ja tienny seuraavalla kerralla, että jos moista tehdään, niin itse korjataan jäljet.. Ja jos mun lapset olis apinoinu ympäri kauppaa niin mä olisin lähteny lapsineni veke.. jos ei käyttäydy ei saa uusia kenkiä tmv.. Mietityttää muutenkin ajatus tästä nykymaailman lapsen kasvatuksesta.. Ei mitään rotia:kiroillaan, kinutaan, huudetaan, riekutaan, sikaillaan ja haistatellaan vanhemmille.. sit jos ääneen ihmettelee miksi lapsi käyttäytyy noin huonosti niin saa vastauksen:"meillä on käytössä kaverikasvatus".. Mä en ole tietääkseni mitenkään tiukka mutsi, mutta on asioita mistä pidän kiinni ja lapset tietää, että jos mä sanon tai uhkailen jotain niin se kans pitää.. Toki onhan jotkut lapset vaan kertakaikkiaan niin ylivilkkaita, että niitä on paha "pitää aisoissa", mutta kyllä siihenkin on omat keinot.. kandeis varmaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä vinkkejä..
Kauhistuttaa ajatus tulevaisuudesta jossa ihmiset on väliinpitämättömiä toisen ihmisen omaisuudesta tai toisista ihmisistä.. käyttäytyy miten sattuu ja on töykeitä.. Toivotaan, että nuo "huligaanilapset" saadaan edes kouluaikana jollain lailla kuriin jos vanhemmat ei osaa asettaa rajoja ja laatia yhteisiä pelisääntöjä tai olla roolimalleja...

No ne äidit meinaa, ettei se kaupassa ole niin väliä. Kyllä myyjät siivoo, siksihän ne siellä on. Mun sisko on vähän sellainen. Kotona ja kylässä komentaa muksuja, mutta kaupassa lapset saa mellastaa aika vapaasti. Hävetti aikoinaan kulkea sen matkassa missään. Itsekin se jätti jonkin tavaran hyllyyn väärään paikkaan, kun ei sitten kiinnostanutkaan ostaa. Ei ollut siskon tekosia, mutta kerran kiikutin makkarapaketin myyjälle, kun se löytyi sukkahyllystä!!!! Älytöntä toimintaa. Kaikki asiakkaat kuitenkin maksaa nuo hävikit ja tuhotut tuotteet kallliimpina hintoina.

Ja ei tarvitse miettiä miksi yläkoulujen pulpetit, seinät ym. on sitten sotkettu ja vuoltu. Kato ku eihän ne oo omia, niin ei se haittaa ja ku ollaan alaikäsiä ja niin pois päin. Ja jos kersat jää jostain kiinni, niin aletaan etsiä syyllistä muista. Joko se opettaja on niin törppö kun antaa niiden hillua tai naapurissa ne ois pitänyt vahtia paremmin...

mutta vanhemmathan eivät koskaan ole syyllisiä. ei. kun eihän ne kato ollut paikalla niin eihän ne voi mitään.

Ettei sitten tällä pikkulapsi-iän kasvattamatta jättämisellä ole niin kuin yhtään mitään vaikutusta.

No ne äidit meinaa, ettei se kaupassa ole niin väliä. Kyllä myyjät siivoo, siksihän ne siellä on. Mun sisko on vähän sellainen. Kotona ja kylässä komentaa muksuja, mutta kaupassa lapset saa mellastaa aika vapaasti. Hävetti aikoinaan kulkea sen matkassa missään. Itsekin se jätti jonkin tavaran hyllyyn väärään paikkaan, kun ei sitten kiinnostanutkaan ostaa.

:$

Lapset on lapsia, ei ne tarvitse sotilaallista kuria. Kyllä myyjät ovat tottuneet tuollaiseen, jos kerta mitään ei mennyt rikki. Ne myyjät kyllä sanovat jos lapset tekevät kiellettyä. Kun sallii tuollaisen käytöksen, niin saa enemmän asiakkaita ja rahaa.

[QUOTE="huhhuh";24038972]niin, jos et huomannut niin minä ap, en puhunut kopauttamisesta mitään.[/QUOTE]

Niin ja jos et huomannut, minä en sanonut, että kuvailemasi käytös olisi hyväksyttävää. Minä vain kysyin miten ne kengät laitetaan vilkkumaan, kun en tiennyt, millä tavalla se on häiritsevää. :)

Mun serkku teki jo kolmannen kauhukakaran tähän maailmaan, toivottavasti toi oli viimeinen. Niillä penskoilla ei oo mitään kuria! Olen jo antanut porttikiellon meille, ihan jumalaton sirkus kun tämä perhe käy kylässä. Äiti ei kiellä eikä komenna ollenkaan, katsoo vaan. Kaikki mikä irti lähtee, viskotaan pitkin huonetta ja sotketaan. En jaksa edes luetella kaikkea pikkupirujen tekosia.

[QUOTE="vieras";24039174]Lapset on lapsia, ei ne tarvitse sotilaallista kuria. Kyllä myyjät ovat tottuneet tuollaiseen, jos kerta mitään ei mennyt rikki. Ne myyjät kyllä sanovat jos lapset tekevät kiellettyä. Kun sallii tuollaisen käytöksen, niin saa enemmän asiakkaita ja rahaa.[/QUOTE]

jaa sunko pyörremyrsky siellä kävikin?

Myyjä sanoi ettei viitti alkaa muitten lapsia komentelemaan, kun omistajastakin oli joskus valitettu CM:n johtajalle, kaupan omistaja oli sanonut jollekin ikkunaa tyhjentävälle tenavalle että lopetappas nyt, niin mamma oli suivaantunu siitä ja tehny valituksen et kenkäkaupan myyjä kävi hänen lapseensa käsiks. Vaikkei ollut edes seissy kahta metriä lähempänä. Komenna ny siinä sitte! : /

[QUOTE="huhhuh";24039228]jaa sunko pyörremyrsky siellä kävikin?

Myyjä sanoi ettei viitti alkaa muitten lapsia komentelemaan, kun omistajastakin oli joskus valitettu CM:n johtajalle, kaupan omistaja oli sanonut jollekin ikkunaa tyhjentävälle tenavalle että lopetappas nyt, niin mamma oli suivaantunu siitä ja tehny valituksen et kenkäkaupan myyjä kävi hänen lapseensa käsiks. Vaikkei ollut edes seissy kahta metriä lähempänä. Komenna ny siinä sitte! : /[/QUOTE]

Mikä vika siinä sitten on, jos CM:n johtaja hyväksyy käytöksen. Hänen se tila on, ei teidän.

[QUOTE="vieras";24039248]Mikä vika siinä sitten on, jos CM:n johtaja hyväksyy käytöksen. Hänen se tila on, ei teidän.[/QUOTE]

Ja missä mä sanoin että johtaja sen oli hyväksynyt? Käsittääkseni tuo on ihan vuokralla tuossa samoin kun koko CM, ei se CM:n johtaja sitä kiinteistöä omista. Eli omia kauppojansa pyörittävät. Eipä varmaan ollut tuo mamma tuota tienny.

Että pidä sinäkin ne kullannuppus aisoissa.

Ja tätä tapahtuu myös muissa kaupoissa kun tuossa yhdessä kenkäkaupassa.. ai saakeli ku ottaa pannuun lähinnä noi vanhemmat jotka ei välitä/huomaa mitään.. Grrrr!

[QUOTE="vieras";24039300]Ja sitkun ojennat muksuasi kaupassa, niin mummut tuklee päivittelemään mikä natsi mutsi täällä lapsia kiusaa! Teeppä niin tai näin, niin aina joku valittaa..[/QUOTE]

Mä vähä luulen ettei ykskään mummu tule päivittelemään mitään jos sun nicopetteris lappaa tomaatteja maahan ja sä komennat sitä... Tarviihan sitä alkeelliset käytöstavat olla - LAPSILLAKIN!

Yhteistyössä