voi että mä en jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aappa-apina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aappa-apina

Jäsen
01.04.2011
115
0
16
Enkä todella tiedä mitä teen.

Meillä suhteessa miehen kanssa tavallaan asiat ok mutta kuitenkin musta tuntuu koko ajan, että jotain puuttuu.
Mies ei kamalasti osaa puhua ja muutenkin viettää paljon aikaa pois kotoa työn puolesta ja vapaallakin.
Aiemmin mua ei ole tämä asua häirinnyt mutta nykyää en aina haluaisi olla lasten kanssa yksin, olisi mukava jos isäkin osallistuisi meidän juttuihin.

Ole sanonut asiasta miehelle monet kerrat mutta mikään ei muutu.
Mä olen niin täynnä tätä meidän kuviota, että olisin valmis eroamaan...

Kuitenkin, mä olen pettynyt itseeni..miksi mä aina sotkena asiani? Miksi mä en osaa elää normaalia elämää vaai aina on jotain ylimääräsitä säätöä??

En ole ihan varma, onko parempi hajoittaa perhe, kuin elää miehen kanssa, jonka indressit on eri. Voisiko opetella olemaan tyytyväinen tilanteeseen ja mennä sen mukaan. Tietenkin olisi kiva, jos toinenkin tekisi kompromisseja ja tekisitte välillä jotain yhdessä, mutta pakottamalla se ei onnistu. Omaa aikaa sen sijaan voit ottaa, kunhan vain otat, sanot miehelle, että nyt on mun vuoro tehdä omiani ja sinun vuorosi olla lasten kanssa.

Tätä mäkin olen miettinyt kumpi parempi, sopeutua tähän vai hajottaa perhe?
Lasten kannalta tietenkin olisi paras jatkaa näin mutta toisaalta mulla on vain tämä elämä, miksi mun täytyisi tyytyä tähän kun mies saa tehdä elämästään juuri sellasen kun haluaa..Nää on vaikeita asiota ja isoja päätöksiä.

Parisuhdeviikonloppu näin alkuun? Olimme vuosi sitten Kataja ry:n Rikasta Minua viikonloppu kurssilla. Siellä oppi lisää puhumaan ja huomaamaan toisen puoliskon hyviä puolia. Siellä ei keskitytty haukkumaan puolisoa vaan rikastamaan suhdetta. Toisella Katajan kurssilla olimme syksyllä joka oli Vuorovaikutustaidot parisuhteessa jossa opeteltiin sitä kommunikointia sitä myös suosittelen. Aluksi kurssit tuntui kalliilta ja olivat niiin kaukana. Silti vähävaraisina halusimme panostaa suhteeseemme. Kesällä menemme taas johonkin Katajan parisuhdeviikonloppuun.

Voin suositella.

Katajalla on myös Solmuja parisuhteessa kurssi, joka on muutaman viikonlopun mittainen. Siinä taas keskitytään siihen, että jatketaanko vai ei. Näin meille kerrottiin viime kurssilla. Sille kurssille me ei aiota mennä. Koska olemme päättäneet yrittää tätä yhteistä elämää.

Tätä mäkin olen miettinyt kumpi parempi, sopeutua tähän vai hajottaa perhe?
Lasten kannalta tietenkin olisi paras jatkaa näin mutta toisaalta mulla on vain tämä elämä, miksi mun täytyisi tyytyä tähän kun mies saa tehdä elämästään juuri sellasen kun haluaa..Nää on vaikeita asiota ja isoja päätöksiä.

Joo, ei kynnysmatoksikaan pidä alkaa eli jonkunlainen itsekunnioituskin on oltava. Jos et itse saa tehtyä itsellesi tilaa, niin nykyinen hajoittaa sinut, joten silloin ero on lapsillekin parempi vaihtoehto.

Joku tuollainen parisuhde juttu voisi olla hyvä mutta miten saada mies sellaiseen suostumaan? Ei varmaan mitenkään tuota omaani...

Mä myönnän, että olen tavallaan jo luovuttanut, että päättänyt että tämä suhde ei tule toimimaan enää. Silti kuitenkin tuntuu, että luovutan liian helpolla. Toisaalta, miksi mun pitää panostaa tähän avioliittoon kun toinen vaan elää omaa elämää?

Jos meille ero tulee mun elämä ei juurikaan muutu, nytkin olen suurimman osan aikaa lasten kanssa yksin. Miehen elämä sen sijaan heittäs häränpyllyä kun ei olisikaan kotona puhtaat vaatteet ja valmiit ruuat odottamassa.

Joku tuollainen parisuhde juttu voisi olla hyvä mutta miten saada mies sellaiseen suostumaan? Ei varmaan mitenkään tuota omaani...

Mä myönnän, että olen tavallaan jo luovuttanut, että päättänyt että tämä suhde ei tule toimimaan enää. Silti kuitenkin tuntuu, että luovutan liian helpolla. Toisaalta, miksi mun pitää panostaa tähän avioliittoon kun toinen vaan elää omaa elämää?

Jos meille ero tulee mun elämä ei juurikaan muutu, nytkin olen suurimman osan aikaa lasten kanssa yksin. Miehen elämä sen sijaan heittäs häränpyllyä kun ei olisikaan kotona puhtaat vaatteet ja valmiit ruuat odottamassa.

Kato ite vaikka ensin Katajan sivuilta ja luke läpi sieltä kursseja yms. Ja meilläkin mies oli ensin että ei kiinnsotunut. Näytin miehelle sivuston ja luki eri kurssi jutut läpi. Keskusteltiin ja siitä lähti.

Mutta voithan sanoa, että saatte kahden keskeistä aikaa yhden viikonlopun ja hengähdystauon normaaliin arkeen.

Yhteistyössä