voi elämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Mulla piti menkat alkaa yli viikon päästä ja on ollut raskausoireita ja eilen tein testin kun en jaksanut oottaa,tuli tosi haalee viiva. Aamulla alko ihana mahakipi ja kuukautiset alkoivat,tosin niukat ko mitkät mut niin ne on aina. No sit aattelin et teen huvikseni ovulaatiotestin ja sen mukaan mulla ois nyt ovulaatio.

siis mitä???

miksei voi olla säännölliset kuukautiset ja jos yrittää lasta niin vaikka 15 päivä ois se paras päivä? Elämä ois paljon helpompaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ne väitä et ovistestillä näkis myös raskauden? Eli jos oletkin pieniin päin? Testaisin uudestaan vielä raskaustestillä.

no sitä mäkin mietein mut eiks sillo pitäis tulla ovis testiin se toinen viiva paljon tummempana kuin se "oikee" viiva?

ja kyllä on taas sellaset mahasäryt etten oikeen jaksa uskoo et oilisinki raskaana

ja kait mun pitäis ainakin viikonlopu yli odottaa et tekisin testin :/

HUOOOHHHH!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis tarkottaako tää nyt sitä että tänään pitäis touhuta äijän kanssa jotain???

Miksei tää asia vois olla paljon yksinkertaisempaa :)

Ei tarvi, erittäin epätodennäköstä että ois ovis. Menkkojen aikanen hormonitoiminta vaan näkyy siinä testissä.

Ovistesti reagoi myös raskaushormoniin. Raskaushormoni ja ovulaation aikaan erittyvä hormoni ovat hyvin samanlaisia, ovistestit reagoi siksi molempiin. Raskaustesti vain raskaushormoniin, joten jos olet plussan saanut, sulla on raskaus ainakin alkanut. Sitä en tiedä, jatkuuko yhä, munasolu voi siinä alussa vielä helposti ja usein irrota, jolloin raskaus päättyy (vaikka testi hetkellisesti näyttikin positiivista).

Ei auta kuin odottaa eli tee uusi testi esim. viikon päästä tai pyydä neuvolasta päästä verikokeeseen (kahteen), joka otetaan joka toinen päivä. Eli siis kaksi koetta päivän välein, josta näkee, nouseeko raskaushormoni vai laskeeko.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis tarkottaako tää nyt sitä että tänään pitäis touhuta äijän kanssa jotain???

Miksei tää asia vois olla paljon yksinkertaisempaa :)

Ei tarvi, erittäin epätodennäköstä että ois ovis. Menkkojen aikanen hormonitoiminta vaan näkyy siinä testissä.

no niin,nyt mä ymmärsin :)
Kiitos kun selvensit!

Yhteistyössä