Voi elämä et toi ukko osaa olla ÄRSYTTÄVÄ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suivaantunut akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
mun ukko on kans tällanen "en tiiä".

se ei osaa olla mitään mielt yhtään mistään, kysyy vaikka että onko sulla pyykkiä, pitäiskö mun nyt pestä ne? -en tiiä.
haluatko suklaata vai salmiakkia? -en tiiä.
haluatko vielä joskus lapsia? -en tiedä.
lähettäskö käymäään kaupassa? -en tiedä.

Mä olen ite sellainen, että vastailen jatkuvasti noihin ruoka- ja kauppakäyntikyselyihin ukolle "ei tiiä". :xmas: Hän on kuitenkin tottunut asiaan eikä pahemmin hermostu! :flower: Ukko tuo sitten kaupasta mitä parhaaksi katsoo... :flower:

No onhan toi varmaan rasittavaa.

Mutta kysy mieheltä, että kuka asian tietää ja tietääkö edes aamulla, että lähdetäänkö sillä autolla liikenteeseen vai eikö uskalla ottaa riskiä?

Aika vässykkä on, jos ei osaa mitään sanoa ja odottaa, että joku muu ottaa ohjat käsiin. Jos tosiaan on vastaus "ei tiiä", niin pakkohan sun vaan on otettava ohjat käsiisi. Kysy, että miten auto alkoi reistailmaan, mene katsomaan itse autoa, käynnistä ja katso mikä on jne. JOs tuntuu epävarmalle, niin soita suorilteen vaan vara-auto ja menette sillä.

Mut pakko sanoa, että enpä ihmettele jos ärsyttää, jos kaikkiin on vain "en tiiä". Mitä se klo 7 aikaan aamulla sitten on? Jos on edelleen " en tiedä", niin tuleeko auton kyytiin silti aamulla jos sää päätät, että koitetaan sillä autolla lähtöä?

Asia ei ole niin yksinkertainen että enää tähän aikaan vuorokaudesta voisi autoa alkaa lainailla "appivanhemmilta"- asuvat vajaa 100km meiltä, jos asiaan olisi tarttunut heti iltapäivällä tai alkuillasta niin se olisi ehkä onnistunut, olisivat tuoneet meille autoa tai jotain. Nyt se on jo vähän vaikeaa. Junalla ei onnistu koska junallekin pitäisi jotenkin päästä. Yksin taaperon ja tavaroiden kanssa aika mahdoton juttu, matkasängyt ja kaikki roudattavana.. Ja junaltakin pitäisi päästä sitten vielä eteenpäin tapahtumapaikalle. Taksi olisi ainoa vaihtoehto ja ihan liian kallis. Varsinaista hyötyä lähtemisestä ei ole jos pääsee lähtemään liian myöhään tai jos matka kestää, minun piti nimittäin olla mukana järjestäjänä yhdessä tapahtumassa ja mies ois katellu lasta sillä aikaa... Aika pahaan paikkaan pistän siis muut jo sillä etten paikalle ilmaannukaan mutta minkäs sille nyt voi.
Jos ilmestyn vasta iltapäivällä niin minusta ei ole enää iloa, tietty sunnuntaina ehkä vähän mutta sitten pitää jo melko ajoissa lähteä kotiinpäin. Tapahtuma alkaa siis huomenna jo aamupäivällä.

Ruokakysymyksiin "en tiedä" on huomattavasti lievempi juttu kuin tämä, mun mielestä.
Siinä kun sitten vaan tietää toisen puolesta, mutta sitäkään en voi tässä tapauksessa tehdä. Kai mä voisin auton ottaa ja lähteä, mut sit jos jotain autoon tuleekin niin sit olenkin kusessa, lapsen kanssa yksin jos jäisi tielle.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Mut pakko sanoa, että enpä ihmettele jos ärsyttää, jos kaikkiin on vain "en tiiä". Mitä se klo 7 aikaan aamulla sitten on? Jos on edelleen " en tiedä", niin tuleeko auton kyytiin silti aamulla jos sää päätät, että koitetaan sillä autolla lähtöä?

Niinpä... Todennäköisesti se ei edes vaivaudu heräämään aamulla, veikkaisin. Elettäkään ei ole tehnyt pakkaamisen suhteen että ei varmaan edes ehtisi mukaan jos päätän lapsen kanssa lähteä.
Luultavasti lähtisi mukaan jos mä päätän lähteä ajamaan mutta olisi hapan koko matkan ihan vaan siksi että on mököttänyt jo illalla + siitä että pelkäisi auton hajoavan lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Niinpä... Todennäköisesti se ei edes vaivaudu heräämään aamulla, veikkaisin. Elettäkään ei ole tehnyt pakkaamisen suhteen että ei varmaan edes ehtisi mukaan jos päätän lapsen kanssa lähteä.
Luultavasti lähtisi mukaan jos mä päätän lähteä ajamaan mutta olisi hapan koko matkan ihan vaan siksi että on mököttänyt jo illalla + siitä että pelkäisi auton hajoavan lisää.

No oletko kysynyt, että mistä epäili, että autoon on tullut jotain vikaa?

Ymmärrän täysin jos tuollainen nahjus olisi ukkona. Tilanne siis että ukko tulee kotiin, autossa ilmeisesti jotain vikaa, siitä ei tarkempaa tietoa ja ukko jankaa ''en tiijä'' koko ajan. Voisiko esim. näyttää mikä varoitusvalo palaa ja vaikka katsoa käsiohjeesta mitä se tarkoittaa!? Kun tuli kotiin (monetla?) niin olisi voinut vaikka soittaa läheiseen korjaamaan ja kysyä onko mahdollista pikahuoltoon/-tarkistukseen tai voisiko mahdollista konsultoida puhelimen kautta (meillä tällainen onnistuisi) maksua vastaan.

Ja/tai soittaa vanhemmilleen ja kysyä autoa lainaksi. Näiden toimien jälkeen sitten tietäisi sata varmasti lähdemmekö vai emmekö. Sinä voisit soittaa niille vanhemmille.

Minua ärsyttäisi jos ukko olisi tuollainen saamaton, kärttyisä nahjake, onneksi omani on ns. toiminnan mies eikä minullekaan jää sormi usein suuhun!

Käske miehesi hankkia pallit ja lakata olemasta tuollainen akkamainen vätys.

Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Siis ei ''akkamainen vätys'' vaan akkamainen ja vätys. Me naiset emme ole vätyksiä (haluan uskoa tähän, pliis älkää puhkaisko kuplaani!)

Mä voin olla sulle mies. :xmas: Onko kupla vielä ehjä? :xmas:

Voi hertsilei mikä äijä! En tajua että täältä löytyy ihmisiä jotka jollain lailla miestä puolustelevat. Siis tuohan on kuin jostain parodiasta. Toinen kyselee toiselta järkevästi ja toinen on saanut jonkin kehitysvammakohtauksen.

Kuule miksi et vain lähde lapsen kanssa yksin. Jos mies sitten aamulla herää ja kysyy mihin lähdette niin sano vain; "en tiedä" ja läimäiset oven perässäsi.

I feel you ap!

Jos autoon tulee joku vika niin miksei sitä voi yrittää selvittää, varsinkin jos on aamulla tarvetta autolle, TAI yrittää hommaa jostain muu kyyti.

Kuvitteleekohan hän et se ihmettelemällä korjaantuu ja itsekseen.

Mä tekisin niin et soittaisin sinne mist ehkä auton sais ja "ennakkovaraisin" auton. Jos ei vikaa saada kuntoon tai ei voi ajaa niin on kuitenkin kulkuväline.

Muaki rassais tollainen saamattomuus, varsinkin asiassa jota tarvitaan.

Mä nyt jäin ihmettelee miksi se ukko ei voinu ottaa selvää mikä se valo on joka alko palaa.. Sehän voi olla pelkkä öljyvalo, ja ongelma jonka korjaa ajamalla huoltoasemalle ja lisäämällä öljyä. Taikka joku muu vastaava pikku juttu.
Ja toiseks, miksi ap ei voinu ottaa selvää mikä se valo on, kun mies alkaa kiukuttelee ku pahanen mukula? Kyllä naisillakin huoltokirja pysyy kädessä ja normaalisti lukutaitokin parempi ku miehillä..
Toivottavasti kuitenkin pääsitte reissuun!

Alkuperäinen kirjoittaja suivaantunut akka:
Tässä huushollissa ukko on akkamaisen hapan ja kärttyisä, pms-oireinen ja vaihdevuotinen ihan selkeesti.

niin on meilläkin! ihan uskomaton mäkättäjä millon mistäkin asiasta. ja jos en ole muistanu antaa suukkoa tai halata tai sanoa että rakastan niin "sä et varmasti välitä musta enää! :'( " ARGH!

Yhteistyössä