Voi elämä, että olen kyllästynyt laittaan ruokaa

huoh
Joo-o, tuttua on! Mä olen kans niin lopen kyllästynyt ainaiseen tekemiseen! Kumpa joku muu laittais sen välillä! En itse edes syö lämmintä ruokaa, ts. ruokaa, jota miehelle ja lapsille tarjoan, koska heille pitää olla perunaa, riisiä tai pastaa...
 
andrus
Mulla sama, ruuanlaitto on välttämätön paha....ei nappaa sit yhtään, mutta pakko se vaan on. Ajattelin vääntää ison padan kaalipöperöä huomenna, sitä sitten syödään hamaan loppuun asti. Ei auta mukinat :D
 
nii määki! jos vaan joku sanois mitä tehään, niin kyllähän sitä sitte... oon välillä koittanu tehä viikon ruokalistan valmiiks, mut aina sitä vaan tulee tehtyä sitä samaa sapuskaa, vaikka edullista arkiruokaahan sen yleensäkin täytyy viikolla mielestäni olla.
 
helppoa
Tee niinkuin minä (laiska ja raskaana), heitä uunin vuokaan jotain lihaa suikaleina paketista, riisiä, pakastevihanneksia ja päälle suolaa ja vettä/ruokakermaa ja paista 175 pari tuntia. Nestettä voi tarvittaessa lisätä. Hyvää, helppoa ja ei tarvii kamalasti panostaa tekemiseen. Silti terveellistä. Meidän perheen ruokahuolto pelastui tuolla lailla!:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Joo-o, tuttua on! Mä olen kans niin lopen kyllästynyt ainaiseen tekemiseen! Kumpa joku muu laittais sen välillä! En itse edes syö lämmintä ruokaa, ts. ruokaa, jota miehelle ja lapsille tarjoan, koska heille pitää olla perunaa, riisiä tai pastaa...
Etkö syö itse ollenkaan lämmintä ruokaa?
Saanko kysyä että mitä sitten syöt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taratello:
nii määki! jos vaan joku sanois mitä tehään, niin kyllähän sitä sitte... oon välillä koittanu tehä viikon ruokalistan valmiiks, mut aina sitä vaan tulee tehtyä sitä samaa sapuskaa, vaikka edullista arkiruokaahan sen yleensäkin täytyy viikolla mielestäni olla.
Tota ruokalistaa ja sen tekoa on vissii suunniteltu vuosia :whistle: :LOL:
 
helppoa
Lisään siis, vaihtelua saa laittamalla eri lihaa, erilaisia pakastevihanneksia, riisin tilalle perunapakastesuikaleita jne.
Mut tuo tekoprosessi ei vaadi kamalasti rasvaa, eli on ihan terveellistä, eikä ole kuorimista, pilkkomista tai hämmentämistä, joten siihen ei mene niin paljoa aikaa eikä energiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:
Lisään siis, vaihtelua saa laittamalla eri lihaa, erilaisia pakastevihanneksia, riisin tilalle perunapakastesuikaleita jne.
Mut tuo tekoprosessi ei vaadi kamalasti rasvaa, eli on ihan terveellistä, eikä ole kuorimista, pilkkomista tai hämmentämistä, joten siihen ei mene niin paljoa aikaa eikä energiaa.
Aina on luksusta, kun välttyy kuorimiselta ja pilkkomiselta =) :flower:
 
vieras
Minäkin inhoan. Ja meillä on tapana laatia viikon ruokalista ja käydä kerran viikossa kaupassa ja toisinaan tehdään ihan eineksiäkin. Ja silti olis niiiiin ihanaa joskus olla vaikka viikko niin, että ei tarvis keittiössä tehdä muuta kuin kahvit keittää. Työpäivänä syön lounaan töissä, ja sit pitäisi olla vielä intoa ja ruokahalua väsätä lapsille päivällinen.
 
vieras
Sama täällä. Tänään pääsin helpolla, Lidlin kebablihaa ja perunasipulisuikaleita sekaisin, pussi hemapaa, päälle purkki ruokakermaa ja uuniin kannelliseen vuokaan 175 astetta 2,5 tuntia. Lapset tykkää.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
JA voi hitto, kun joka kerta sama ongelma:mitä syödään??? Kyllä sitä nyt ehkä vielä laittaiskin kun joku laatis vaikka listan tai jotain...
Minä kyllästyin kans miettimään ruokia ja huomasin että alko olla melkeinpä yhtä ja sanaa päivästä toiseen. Yks ilta sitten printtasin kuokablogeista noin 30 erilaista ruokaohjetta, ja teen suoraan niistä. Lsitat mukana kaupassa että on ainekset mistä tehdä, ja on tosi mukavaa ku ei ole enää koskaan kahta samanlaista ruokaa. Eipä tartte enää miettiä! :D
 

Yhteistyössä