voi ei

  • Viestiketjun aloittaja tolloontunutko
  • Ensimmäinen viesti
tolloontunutko
heräsin yöllä siihen kun mies herätti minut kun olin huutanut unissani.Näin unta että en päässyt sängystä millään liikenteeseen ja yritin huutaa mutta kukaan ei kuullut.
Sen jälkeen oli tosi kauhea olo.kädet oli ihan vetelät ja maha meni sekaisin kun tuntui että tulen hulluksi!?!?!?!?!?!
mitä helvettiä tämäkin on???????????????
 
mää
Joo, unihalvaus se vaan, nou hätä. :) Se on sellanen että ikäänkuin puoliksi herää ja puoliksi on unessa, siksi ei pysty liikkumaankaan, kun ei ole kunnolla hereillä. Se on kyllä aika pelottavaa!
 
meiju
kävin lukemassa tuon jutskan....pelottavahan tuo on.muistan että olen joskus nähnyt jonku valohärvelin samantapaisessa tilassa ja myös tosi kovaa ääntää korvissa.meinaa korvat jumittua.loppuu vasta kun saa väkisin itsensä herälleen!
onko tämä sitten samaa?
 
Mulla tulee melko usein tollanen, varsinkin jos oon jännittyneenä mennyt nukkumaan, tai on kova stressi. Koita rentoutua ennen nukkumaan menoa hetki, kuuntelet vaikka rauhottavaa musaa tai selaat kirjaa tai lehteä.. Ota joku nukkumaanmeno rituaali. Esim. mä luen aina edes minuutin lehteä tai kirjaa, kuuntelen edes yhden kappaleen tai katson edes 5 minuuttia telkkarista jotain hömppää ennen nukkumaan menoa. Lukeminen rauhoittaa parhaiten.
 
Kävin lukemassa tuon jutskan ja tuohan saattaa selittää joitakin yliluonnollisia kokemuksia (kummitukset, enkelit). Jos siihen liittyy siis hallusionaatioita, jotka tyypillisesti valoharhoja tai varjoja liikkumassa huoneessa sekä pelon tunnetta.
No en ole skeptikko, voihan kummituksia ollakin, mutta tämä vain tuli tässä mieleen.
 

Yhteistyössä