Voi ei mitä sanoin lapsille:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha olla

Vieras
että tapan itseni, etten jaksa tätä elämää. Kauhea riita miehen kanssa aamusta, mies haukkui mut ja mun vanhemmat ja sisaret. Haukuin kyllä itsekin häntä. Uhkaili lyödä ym. Heitteli tavaroita. Sanoin lapsille että katsokaa nyt miten isänne mua kohtelee, etten jaksa enää elää. Esikoinen 5v kävi itkemään. Nyt itken täällä yksin kun pilasin varmasti lasten psyykeen. Mulla niin paha olla henkisesti, olen masentunut ja raskaana, yksinäinen. Hirveesti rahahuolia ja kaikkea paskaa.
Lähtivät isänsä kanssa mummolaan pois kotoa. Luulevat raukat että minä kuolen kun jään tänne yksin. Vaikka mieli tekiskin itseni tappaa niin sitä en tekis. Miksi menin sanomaan noin tyhmästi. Miksi koko parisuhde on pelkkää tappelua, miksei mistään tuu mitään.

Ihan akuutti vastaus. Soita nyt heti lapisilles ja sano, että äiti ei tarkoittanut mitä sanoi eikä aio tappaa itseään. pienet miettii sielä ja heidän pitää saada tietää että et ole itseäs tappamassa.

selvitätte sitten myöhemmin jotenkin syvemmin asian.

ehdottomasti neuvolassa asiat pöydälle että saat apua. voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
[Mä kyllä suosittelisin selvittämään asioita, eikä käyttämään eroa ainoana mahdollisuutena.

Jokainen tehköön niiku itse parhaaksi näkee, mutta jos mies edes uhkaa lyödä raskaana olevaa naistaan, on mun mielestä parasta vaihtaa osoitetta. Kyllä se jossain vaiheessa kuitenkin lyö eikä pelkästään uhkaile.

Alkuperäinen kirjoittaja paha olla:
että tapan itseni, etten jaksa tätä elämää. Kauhea riita miehen kanssa aamusta, mies haukkui mut ja mun vanhemmat ja sisaret. Haukuin kyllä itsekin häntä. Uhkaili lyödä ym. Heitteli tavaroita. Sanoin lapsille että katsokaa nyt miten isänne mua kohtelee, etten jaksa enää elää. Esikoinen 5v kävi itkemään. Nyt itken täällä yksin kun pilasin varmasti lasten psyykeen. Mulla niin paha olla henkisesti, olen masentunut ja raskaana, yksinäinen. Hirveesti rahahuolia ja kaikkea paskaa.
Lähtivät isänsä kanssa mummolaan pois kotoa. Luulevat raukat että minä kuolen kun jään tänne yksin. Vaikka mieli tekiskin itseni tappaa niin sitä en tekis. Miksi menin sanomaan noin tyhmästi. Miksi koko parisuhde on pelkkää tappelua, miksei mistään tuu mitään.

Todella ikävä tilanne teillä siellä :( voimia koko perheelle.

Kannattaa varmaan soittaa lapsille ja sanoa jotain, ja ehkäpä sanoa pari sanaa miehellekkin siitä ettei ollut tarkoitus käyttää lapsia lyömäaseena häntä kohtaan.

Varmaan hänkin siitä sitten pyytää anteeksi omaa käytöstään.

Jaska

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
[Mä kyllä suosittelisin selvittämään asioita, eikä käyttämään eroa ainoana mahdollisuutena.

Jokainen tehköön niiku itse parhaaksi näkee, mutta jos mies edes uhkaa lyödä raskaana olevaa naistaan, on mun mielestä parasta vaihtaa osoitetta. Kyllä se jossain vaiheessa kuitenkin lyö eikä pelkästään uhkaile.

Tämmöiset kommentit kannattaa jättää huomiotta AP.

Näistä emotionaalisesti latautuneista kommenteista kuten " jos edes ajattelee lyödä raskaana olevaa naistaan " ei ole mitään hyötyä.

Siinä vaiheessa kun päreet palaa ihmisillä niin ei ole merkitystä varsinaisesti mikä on toisen fyysinen tila.

Ei se fyysinen tila, katsos, estänyt AP:tä provosoimasta omalta puoleltaan, niin ei se ole este sitten miehellekkään.

Harmittavaa jos yhteiskunnassa on liikuttu siihen suuntaan että perinteinen "herrasmies ei naista lyö" ei riitä enää vaan nyt se on "lyömisen ajatteleminenkin on kielletty", ehkäpä pitäisi keksiä joku uusi sanonta joka vastaisi nykyistä yhteiskuntaa paremmin.

En ole väkivallan kannattaja missään tapauksessa, mutta kyllä naiset osaa joskus provosoida ja painella oikeita nappeja. Tietysti sellaiseen ei saisi vastata fyysisellä väkivallalla, mutta käytännössä niin vaan käy.

se miehen kommentti " minä lyön sinua" tai " kohta kolisee ! "
on vinkki lähinnä sinulle, ja sille yritetään kertoa seuravaa.

Tämä keskustelu ei edisty, sillä ei ole mahdollisuuksia onnistua. On parempi jättää tämä keskustelu tähän ja käydä se myöhemmin läpi.

Mutta joka tapauksessa tuollaisessa tilanteessa keskustelun jatkaminen on kuin ampuisi itseään haulikolla jalkaan, se ei ole pelkästään tyhmää vaan se on myös tarpeetonta.

mikä absurdi tilanne :(. Joka ei palvele ketään

Jaska

Yhteistyössä