Voi ei... (miehistä ja lasten pukeutumisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Mies lähti tänään taaperomme kanssa äitinsä 60-v. synttäreille. Minä en sattuneista syistä "päässyt" mukaan (ts. sotatila kotitantereella :whistle: ).

Arvatkaas mitä vaatteita 2,5-v. pojalla oli päällä lähtiessään... Postimies-Pate -yöpaita ja verkkahousut! :laugh: Sitten kun eteisessä olivat jo lähdössä, huomasin, että äijä oli jättänyt laittamatta pojallemme ulkohousut! Paljaat nilkat vain vilkkuivat raasun housun lahkeiden alapuolella. :headwall: Tuohon yöpaita-asiaan en puuttunut - onpahan anopillakin jotain hauskaa synttäreillään - mutta noihin paljaisiin nilkkoihin oli pakko puuttua ja pistää poikaparalle ulkohousutkin jalkaan... :laugh: Eihän siellä sentään mikään kesä ole vaikka mittari onkin plussalla ja vettä sataa... :)

:laugh: :laugh: :laugh:

Miehet ei tunnetusti ole niin kovin tarkkoja siitä, mitä lapsilla on päällä...Kunhan on jotain :whistle: .

Esimerkkinä isäni, joka oli kerran hoitamassa poikaa.
Itse olimme ukon kanssa töissä.
Kun pappa ja poika palasivat reissuiltaan, mä jäin näin oven rakoon :o , olivat olleet kaupassa.
Pojall oli sukat ja pitkät kalsarit, mutta "housuina" oli farkkucaprit... :whistle:
Pappa ei ollut niin kauheen tarkkaan kattonut minkä mittaiset housut on, vaan poika kulki sitten ihmisten ilmoilla jalassaan farkkucaprit, ja pohkeesta vilkkui raidalliset alushousut... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja söpö:
miehet! meillä mies pukee kans ihania yhdistelmiä jos en ole kotona.. hame ja verkkarit tai body sukkisten päälle tms.

Mäkin puen usein bodyn sukkisten päälle =) Pysyy sukkikset kunnolla ylhäällä =)
Meillä isi tuli esikoisen kanssa (tytöllä ikää vajaa 15 kk) sairaalaan kattomaan pikkuveljeä ja minua ja tytöllä oli helteisenä elokuuna aibvan liian isot topatut ruudulliset housut ja sellainen ribattu aluspaita, missä on pitsiä kaula-aukossa, s4ellainen oikea vanhanaikainen aluspaita, mikä sen nimi nyt oikeasti lienee.
No, jokatapuksessa sairaalan henkilökuntakin oli sitämieltä, että näky oli söpö :heart: Vaippa piti ne housut jotenkuten ylhäällä :D

:laugh: :laugh:

näin se meilläkin :whistle: :ashamed: ... viimeksi 110senttisiä vaatteita käyttävällä tytöllä oli pikkusiskon 80cm mekko, ulkoiluhousut ja mun ( :o ) sukat...
mekko jouduttiin saksilla leikkaamaan pois, kun ei muuten saatu, ihmettelen vain miten mies oli saanut sen tungettua likan päälle...

Juuri jossain vauvalehdessä oli kuukauden ideana leikata askarteluhuovasta "läppä" jossa on yläreunassa reikä. Läpässä sitten lukee viikonpäivä ja reikä pujotetaan henkarin koukun läpi. Henkarissa sitten roikkuu valmiina sille viikonpäivälle varatut vaatteet. Sopivat ainakin yhteen. ;)

Meille kanssa sattuu miehen ollessa muksujen kanssa...

Yksi päivä kun tulin töistä,tuli 7 vuotiaamme juuri kaveriltaan kylästä,otti kengät pois..sillä oli mun viininpunainen sukka toisessa jalassa ja oma musta pieni sukka toisessa :headwall: :headwall: :D

Miehelle sitten sanoin tuosta että kato nyt vähän mitä se jalkaansa vetää ,varsinkin jos se menee kaverille kylään :ashamed:

Mies siihen että oukei,hän kattoo.

Taas kun tulin töistä yksi päivä ,oli samaisella pojalla MIEHEN isot mikkihiirisukat jalassa :headwall: :headwall:

Huh,oikeesti.. :saint:

Joo.. Mies ja esikoinen tulivat katsomaan minua ja vauvaa sairaalaan.. 2-vuotiaalla oli päällä sellaiset virttyneet vaaleat collegehousut, joita on pidetty lähinnä yöhousuina. Housujen _päällä_ oli punainen body. Sitten joku kaapista ekaksi käteen sattunut (vanha) collegepaita. Villasukat jalassa.

Mies pahoittelikin, että kiireessä nappasi ne vaatteet, jotka sattuivat tulemaan vastaan. Seuraavana päivänä sanoi, että nyt laitoin vähän sievemmät vaatteet. Ne olikin sitten joulupukin tuoma punainen pyjamanpaita sekä verkkahousut. :D En puhunut mitään. :) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja söpö:
miehet! meillä mies pukee kans ihania yhdistelmiä jos en ole kotona.. hame ja verkkarit tai body sukkisten päälle tms.

Mäkin puen usein bodyn sukkisten päälle =) Pysyy sukkikset kunnolla ylhäällä =)
Meillä isi tuli esikoisen kanssa (tytöllä ikää vajaa 15 kk) sairaalaan kattomaan pikkuveljeä ja minua ja tytöllä oli helteisenä elokuuna aibvan liian isot topatut ruudulliset housut ja sellainen ribattu aluspaita, missä on pitsiä kaula-aukossa, s4ellainen oikea vanhanaikainen aluspaita, mikä sen nimi nyt oikeasti lienee.
No, jokatapuksessa sairaalan henkilökuntakin oli sitämieltä, että näky oli söpö :heart: Vaippa piti ne housut jotenkuten ylhäällä :D

Minä kun menin kakkosta saamaan niin laitoin hoitopöydän kulmalle shortsihaalarin ja t-paidan ja sanoin miehelle, että laita nämä pojalle kun tuutte sairaalaan. Työkaverini katseli myöhemmin sairaalassa otettuja kuvia ja alkoi nauraa ja sanoi, että on tainnut äiti valita valmiiksi lapselle vaatteet. :DD Miten pystyi arvaamaan.

Oikeasti mieheni osaa kyllä pukea lapset ja osaisi katsoa mitä pistetään ja mikä sopii yhteen, mutta ei kertakaikkiaan viitsi.

Itse olen niin turhamainen, että nyt kun menen kolmosta saamaan niin jotain osviittaa laitan kyllä valmiiksi ettei lapset kulje miten sattuu.

Ulos ei ole koskaan vaatettanut omituisesti, aina on asiallinen varustus.

Mahtaa siellä synttäreillä, tai ainakin jälkeen päin sukulaisten kesken, olla puheita, että millainen äiti sä oikein olet, kun et pue lapsellesi juhlavaatteita.
"taisi äiti olla niin krapulassa tai ties vaikka kännissä, kun ei välittänyt lastaan pukea..."
Vai luuletko, että mies kertoo, että hänen pukemansa poika, kun sun kanssa oli riitaa...

Ihania :D Ihan samaa sarjaa on kyllä meilläkin nähty ja koettu, vaikka nyt jo kolme lasta ja yli kuusi vuotta yhteensä on lapsia pitänyt vaatettaa. Eskarilainen on mennyt päiväkotiin pelkässä paidassa ja sukkiksissa ainakin kerran, vauvalla ollut 6-vuotiaan sukat jalassa, isoilla on ollut pari numeroa liian pieniä vaatteita päällä.... Mutta on niillä sentään ollut vaatteet, etteivät ihan alasti ole olleet :D

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Oho! Mun miehellä on kyllä ihmeen tyyli,osaa vaatettaa ihan kivasti tenavat tilanteen mukaan ;) Harvinaista,vai??

mun mies osaa myös laittaa ihan siistit vaatteet, kaupoillekkin mennessä sanoo lapsille että laitetaas siistimmät kengät ja takki... :heart:

Esikoinen oli just torstaina tarhassa silleen että sillä oli sukkikset ja siinä päällä vielä pitkät kalsarit.. ;) Kun olin maininnu miehelle, että patterin päällä on sukkiksia ja kalsareita kuivumassa, paa siitä puhtaat pojan jalkaan ku viet tarhaan :D Sehän tietty tajus että ne kaikki pitää laittaa kerralla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri jossain vauvalehdessä oli kuukauden ideana leikata askarteluhuovasta "läppä" jossa on yläreunassa reikä. Läpässä sitten lukee viikonpäivä ja reikä pujotetaan henkarin koukun läpi. Henkarissa sitten roikkuu valmiina sille viikonpäivälle varatut vaatteet. Sopivat ainakin yhteen. ;)

Joskus ennen omia lapsia olin yhdessä perheessä hoitamassa lasta, joka oli viikon isän kanssa kun äiti oli koulutuksessa. Hiukan ihmettelin kun tytön huoneessa oli vaatepinoja, joiden päällä oli lappuja, missä luki viikonpäivät |O

Lapsi oli kuitenkin jo 6v, ja tyttö, luulisi että sen ikäinen osaa vaikka itse ottaa ne vaatteet jos isä ei osaa.

No tämä tapaus jäi jotenkin niin mieleen että oman miehen olen kyllä antanut valita lapsille vaatteet ja opastanut asiassa. Hallitseekin sen, noin suurin piirtein. Jos lähden reissuun, en laita lapsille vaatteita valmiiksi. Mutta seuraavan päivän vaatteet varaan kyllä aina valmiiksi, se on itsellekin aamulla helpompaa ettei tarttee alkaa kiireessä vaatteita etsimään. Eikä jännittää mitä mies on kiireessä napannu, jos itse lähden aiemmin töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noin pukevat miehet, jotka eivät lapsia juuri hoida. Muuta kuin pakon edessä...

Mieheni on sitten itsensäkin pukenut aina pakon edessä, koska ei osaa sitäkään :whistle:
Mielenkiinnon puutteesta siinä enemmän taitaa olla kyse ja siitä että miesten mielestä se on oikeasti aivan sama mitä lapselle laittaa päälle.

Yhteistyössä