Voi ei! Leikkasin ensimmäisen kerran koiran kynnestä liikaa. :( Kuinka vaarallista se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen aina yrittänyt olla todella varovainen kynsien leikkuussa ja leikannut vähän ja usein. Nyt menin leikkaamaan liikaa,koira vetäisi tassun pois ja leikkasin liikaa. :(
Verta tuli aika paljon.
Mitä nyt kannattaisi tehdä?
Jatkoin vielä leikkaamisen loppuun ja yritin olla normaalisti ettei koira pelästy enemmän.

Koira ei välitä tällä hetkellä kynnestä vaan pureksii innolla luutaan, kynnestä tulee vielä välillä muutama tippa verta ja sitä koira haistelee ihmeissään.
Painoin aluksi talouspaperilla kynttä jonkin aikaa jotta tyrehtyisi.

Ei ole vaarallista, mutta sattuu tietysti koiraan. Jos itse reagoit siihen niin että se on tosi kaamea juttu, koirakin vaistoaa sen.
Et välitä yhtään koko hommasta. Jos koira näyttää aristelevan kynnenleikkuuta seuraavalla kerralla, annat sille makupaloja kun leikkaatte kynsiä ja kehut sitä paljon, koira unohtaa tollaiset jutut hyvin pian.

Ei ole vaarallista. Verta tulee usein aika reippaanlaisesti, mutta ei meillä koirat ole aina edes reagoineet millään tavalla, tärkeintähän olisi itse olla reagoimatta ja olla säikäyttämättä koira omalla panikoinnilla.

Kaikesta päätellen olet leikannut TOSI vähän liikaa, jos verta vain muutama tippa, itse olen nimittäin leikannut muutamaan otteeseen yli, vaikka olen tosi varovainen, ja verta on tullut mielestäni paljon olosuhteisiin nähden (koiratkin tosin suuria).

Jos ei vuoto tyrehdy, voit kokeilla perunajauhoja. Sain muistaakseni kasvattajalta kerran sellaisen vinkin ja testattukin on, minkäin olen kerran leikannut.. Ulahti vähän ja vuosi aika reilusti, mutta mitään traumoja ei jäänyt.

Käytä illalla vain lyhyellä lenkillä ja pehmeällä lumialustalla (jos mahdollista), asfaltti ja jää rikkoo kynsitupen ruven ja voi ruveta uudestaan vuotamaan.

Yhteistyössä