Voi ei!!!! Keksikääs mulle äkkiä joku kaunis tapa kieltäytyä ostosteni maksamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
ja hehe! Kärpäsestä härkänen! Maksa omat lihasi ja kutsu faija syömään! Voe elämän kevät, kauhea ongelma! Meillä faija tuo joulukinkusta lähtien lihat meille ja ei kokaan Cittarista edes tilattuna, yök!
Mitä e rikas faija sun luulee syövän? Sikanautaa vai?
Ihana olet kaikesta huolimatta :=
Naura vaan :/ Mulle tää on ihan oikeasti ongelma. Koska isäni haluaa maksaa ostokseni, jos hänen seurakseen kauppareissulle lähden. MUtta en mä tällaista lihalönttiä voi laittaa isäni maksettavaksi, vaikka sillä onkin enemmän fyrkkaa kuin mulla. Ei anna Keittiksen omatunto periksi :D

No kun olet päätöksen tehnyt, mitä vielä täällä vingut? Halusitko vaan kertoa lihan hinnan?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tiiäkkö, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Kyllä mulla oli tosi vaikeeta esim anopin kanssa vaunukaupoilla, kun hän on halunnut välttämättä ostaa tälle tulevalle pienelle uudet kunnon menopelit. Minä siinä oikeesti kiertelin ja kaartelin kaikkia halpismalleja ja alennuksia ja anoppi se marssii reippaasti heti parhaimpien luo ja suoraan käski niistä valita mieleisen. :snotty:
Se oli mun mielestäni noloa, mieskin koitti selittää että ihan ok juttu ja että vauvallehan ne on. :snotty:

Jos toinen on varautunut maksamaan, niin pitää vaan nauttia ja olla kiitollinen, muuten pilaa antamisen ilon.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Joo, se olisi kaunis tapa. (BTW paljonko enemmän maksaa satasen läski ku satasen porkkanat...)
Ei yhtään sen enempää, mutta mihin hemmettiin mä tarvitsisin vähän toistasataa kiloa porkkanoita? En muuten kehtais ostaa toista sataa kiloa porkkanoitakaan isäni piikkiin :p

Alkuperäinen kirjoittaja outolintu:
No kun olet päätöksen tehnyt, mitä vielä täällä vingut? Halusitko vaan kertoa lihan hinnan?
No päätöksenihän kerroin jo tossa avauksessani. Kunhan vaan kyselin, millä ihmeellä saan loukkaamatta isääni sanottua asian isälleni.

No tää on tällanen periaattellinen kysymys varmaan kummallekin teistä :) Mulla on äidin kanssa yleensä sama tilanne kaupassa. kassalla vahvempi voittaa, ja äiti loukkaantuu verisesti, jos ei saa maksaa. Mä tosin olen "vasta" reilu kolmkymppinen, mutta äiti on eläkkeellä ja eläke on pieni. varallisuutta sillä kuitenkin on kanssa enemmän kuin ehtisi kuluttaa.

Yleensä olen tehnyt kuten sinä. Mutta me monesti ollaan miehen kanssa molemmat samalla reissulla, joten toinen vaan menee osan ostosten kanssa eri kassalle - mummo kun ei vo jakautua kahtaalle. Joten ehdotan, että sinäkin otat junnun mukaan kauppaan ja lähetät hänet lihan ja rahan kera toiselle kassalle.

mitä sä oikein haet tällä alotuksella? mun isä on niiin kiva et se ostaa mulle ruokaa ja mä olen vielä ihanampi kun en annakaan sen maksaa niitä???
herää, etkö sinäkin ole jo ihan aikuisen iässä oleva nainen?

Alkuperäinen kirjoittaja höpölöpölööppi:
mitä sä oikein haet tällä alotuksella? mun isä on niiin kiva et se ostaa mulle ruokaa ja mä olen vielä ihanampi kun en annakaan sen maksaa niitä???
herää, etkö sinäkin ole jo ihan aikuisen iässä oleva nainen?
Mä haen tällä sitä, että mikä olisi kaunis ja kohtelias tapa sanoa omalle isälleen, joka kovin mieluusti haluaisi maksaa ostokseni, että kiitos ei. Mä voin antaa faijan maksaa mulle sen 400 g luomujauhelihan, joka maksa aabout kympin, mutta en tosiaankaan tätä filemötikkää.

Alkuperäinen kirjoittaja kummastelija:
Onpa outo "sattuma" et isäs haluaa väkisin juuri nyt maksaa sun ostokset kun olet varannut tollasen lihapalan, onko hiukan läpinäkyvää?
No se haluaa väkisin maksaa joka kerta, kun yhdessä kauppaan mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja kummastelija:
Onpa outo "sattuma" et isäs haluaa väkisin juuri nyt maksaa sun ostokset kun olet varannut tollasen lihapalan, onko hiukan läpinäkyvää?

Hohhoijaa. Vähänpä ootte palstaa seuranneet, kun tämmöinen harmaakin tietää, että Keittis kannatta luomulihaa ja on ennenkin sen kallista kilohintaa täällä esitellyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sano , että haet sitä kaverin puolesta sille kaverille, joten sulla on kaverin rahat joilla maksat sen
Toi on kyllä aika hyvä keino, mutta mahtaako faija uskoa, Olen aika läpinäkyvä ihminen :D

No, jos se on tarpeeksi kiltti ja kohtelias, se haluaa uskoa :-D
Kyllä se siitä, sanot vaan niin, ja annat olla, pääset helpoimmalla.

Hyvin voit sanoa isälles et tänään maksan ihan itse omat ostokset, mutta kyydissä pääsee kyllä kauppaan ja käydään vaikka samalla kahvilla niin saa tarjota sen sulle!

Junnu tais tuossa keksiä sen neutraaleimman vaihtoehdon. Sanoi, että käy ukin kanssa Cittarissa. Kun tuut takaisin, heitä ostokset ovelle ja mene bussilla takaisin Cittariin hakemaan se liha.

Junnu tais tuossa keksiä sen neutraaleimman vaihtoehdon. Sanoi, että käy ukin kanssa Cittarissa. Kun tuut takaisin, heitä ostokset ovelle ja mene bussilla takaisin Cittariin hakemaan se liha.

Höh, anna vaan isäs maksaa, vai onko sulla semmonen olo, että sun pitää aina pärjätä?

Eihän sitä pysty mitenkään sanomaan ;)

Asioi uudelleen yksin, tai sitten tosiaan jo palattuanne autolle sano et "voihan vitsi, unohdin sen tilaamani lihan, et käyn hakemassa sen"

Kerros muuten mulle mikä luomulihassa on sellaista että se käy sulle? Onko muillakin reumaa sairastavilla havaittu että luomuliha on parempaa? Luomumaidon tiedän sopivan osalle joille tavallinen maito ei käy, mutta mitä eroa siis on tuossa lumolihassa ja tavallisessa lihassa?(siis tiedän että eläin syö erilaista ruokaa jne.)

Käytätkö muutenkin tuotteissa luomua?

Anna maksaa, hänelle tulee varmasti hyvä mieli. Minäkin haluan tulevaisuudessa maksaa aikuisille lapsilleni ihan muuten vaan vaikka kauppareissuja että käyttäkööt rahat muuhun. Vaikka olisivat itsekin rahoissaan.

Sinä sitten puolestasi vaikka kutasut isukin syömään luoksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Höh, anna vaan isäs maksaa, vai onko sulla semmonen olo, että sun pitää aina pärjätä?
Musta pärjäämiseen ei kuulu luomunaudan sisäfileet :D Mutta oikeesti... jos isäni sen hintanikotteluidensa jälkeen kuitenkin maksaisi, mä pillahtaisin siinä kassajonossa itkuun. SE olisi noloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Musta pärjäämiseen ei kuulu luomunaudan sisäfileet :D Mutta oikeesti... jos isäni sen hintanikotteluidensa jälkeen kuitenkin maksaisi, mä pillahtaisin siinä kassajonossa itkuun. SE olisi noloa.

No sano sille sitten, että se on niin kallis, että ostat sen itse. Jos se sit ostaa sen sulle, niin oma syynsä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Eihän sitä pysty mitenkään sanomaan ;)

Asioi uudelleen yksin, tai sitten tosiaan jo palattuanne autolle sano et "voihan vitsi, unohdin sen tilaamani lihan, et käyn hakemassa sen"

Kerros muuten mulle mikä luomulihassa on sellaista että se käy sulle? Onko muillakin reumaa sairastavilla havaittu että luomuliha on parempaa? Luomumaidon tiedän sopivan osalle joille tavallinen maito ei käy, mutta mitä eroa siis on tuossa lumolihassa ja tavallisessa lihassa?(siis tiedän että eläin syö erilaista ruokaa jne.)

Käytätkö muutenkin tuotteissa luomua?
Käytän mahdollisimman paljon luomua kaikissa tuotteissa, mutta lihassa luomu on ihan ehdoton. Pärjään ilman reuma- ja kipulääkkeitä, kun syön tehotuotetun sijasta luomulihaa. Olen kuullut samaa muiltakin reumatikoilta. Ja luomulihahan maistuukin kyllä 100 kertaa paremmaltakin kuin tehotuotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
ei voi olla totta että naiset palstalla puhelee jostain lihakimpaleesta monta sivua, et kuka saa maksaa ja miten sen sanon :D OMG :D:D:D:D:D:D:D:D:D:, ei voi kuin nauraa

Halvat on sun huvit. Hyvä näin, jää rahaa sisäfileeseen.

Yhteistyössä