Voi ei!!!! Keksikääs mulle äkkiä joku kaunis tapa kieltäytyä ostosteni maksamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
[
Käytän mahdollisimman paljon luomua kaikissa tuotteissa, mutta lihassa luomu on ihan ehdoton. Pärjään ilman reuma- ja kipulääkkeitä, kun syön tehotuotetun sijasta luomulihaa. Olen kuullut samaa muiltakin reumatikoilta. Ja luomulihahan maistuukin kyllä 100 kertaa paremmaltakin kuin tehotuotettu.

Kiitos tiedosta :)
Mä ostan puurohiutaleet ja jauhot luomuna, mutta opiskeln parhaillaan ja lapsia on 5 (1 niistä tuo mies ;) ) niin raha ei riitä luomulihaan ym. ehkä sitten kun pääsen töihin..

Alkuperäinen kirjoittaja rasu:
ja siis Miks oot ostanu noin kalliin lihan??? apua! mä en voisi kuvitellakaan ite ostavani, menisin heti konkkaan..

...ja miks sitä pitää täällä leuhkia: MEILLÄ ON VARAA SYÖDÄ!

Meilläkin on varaa syödä mitä tahansa, mutta ei silti tuhlata...
Ja vanhemmillani on niin paljon rahaa, että mullekin jää vielä vaikka kuinka tuhlaisivat, MUTTA MINÄ EN TUHLAA, EN OMIA ENKÄ TOISTEN RAHOJA. AMEN.

Kylläpä on taas turha ongelma. Joko sanot isällesi et maksat sen lihan itse ja piste tai sitten pokkana maksatat sen isälläsi tai sitten haet lihan myöhemmin tai siis poikasi hakee.

Tuli vähän sellainen maku tästä et haluat ihmisten tietävän sinun syövän noin kallista lihaa ja siitä tämä kirjoitus :laugh:

Suurin osa täällä taitaa kuitenkin syödä sikanautaa B)

En jaksanu lukea koko pähkäilyä läpi. Mä tekisin niin että sanosin suoraan sinne kauppaan mennessä että oon tilannu ko lihan ja että maksan sen ite. Ja jos se aiheuttaa mutinaa, niin sanosin paljonko on hinta ja jos silti tahtoo ostaa niin mä antasin ostaa. Mut en mä pystyis pokkana vaan menemään kauppaan ja ostattamaan sitä lihaa jos ei isä ensin tietäis hintaa ja sitä että sellanen on jo tilattuna sattumalta samalle päivälle.

Ei se sitten niin vaikeaa ollutkaan kuin olin etukäteen ajatellut. Sanoin parkkihallissa isälleni, että nyt mieluiten maksaisin ostokseni ihan itse. Ja kerroin, että olen tilannut melko kallista lihaa. Isäni olisi senkin tarjoutunut maksamaan, mutta ehdotin, että jos vaikka mun likan ostokset sitten joku kerta maksaa, kun menee mun likan kanssa kauppaan. Sopihan se. Näin se on, että kyllä faija tyttärensä tuntee jo tähän ikään mennessä :)

Ja nitä tulee niihin, jotka kuvittelee mun leuhkivan...mä syön luomulihaa lähinnä siksi, että muuten joutuisin olemaan kasvissyöjä. Luomulihaa ja riistaa voin kuitenkin syödä ja silti pääsen kävelemään vielä seuraavanakin päivänä =) Enkä mä tollasta filemötikkää osta kuin 2 kertaa vuodessa.
Suurkiitos kyllä Citymarketille...eivät velottaneet multa mitään siitä erikseen tilaamisesta :flower: :flower: :flower: Vain 3 euroa kilolta kalliimpi liha kuin tavallinen suomalainen pihviliha. Taidan hankkia plussa-kortin =)

Hienoa kun juttu päättyi parhain päin!

Kannatti olla rehellinen, olis vaan menny päivä tosi monimutkaiseksi jos olisit tehny monta kauppareissua vaan sen takia, ettet kehdannu sanoa asian laitaa isällesi. Hyvä näin!

Alkuperäinen kirjoittaja rasu :
sano että se liha tulee lahjaksi jollekin sun ystävällesi ja haluat maksaa sen ite. :D

Miksi ihmeessä valehdella?! Kummaa ajattelua.

Ap, sanot vaan, että sulla on kallis klöntti tilattuna ja tullut, joten sovitaan heti kättelyssä ettet sinä sitä maksa.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Kiitos tiedosta :)
Mä ostan puurohiutaleet ja jauhot luomuna, mutta opiskeln parhaillaan ja lapsia on 5 (1 niistä tuo mies ;) ) niin raha ei riitä luomulihaan ym. ehkä sitten kun pääsen töihin..
Tänä päivänä tehotuotetun lihan hinta on noussut niin paljon, että ei tuo luomu enää siihen nähden mitenkään erityisen kallista ole. Kalliimpaa toki, mutta ei kohtuuttomasti. Jos miettii sen terveysvaikutuksia ja minkä lääkkeissä ja lääkärielläkäynneissä säästän, niin ihan samoille kilohinnoille pääseen kuin tehotuotetussa lihassakin. Ja mikä parasta: maku on ihan toista kuin tehotuotetussa =)

Yhteistyössä