Voi ei jos olen raskaana, mitä sitten?! En jaksa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mira"

Vieras
Viime kierron aikana olemme miehenkanssa harrastaneet vain yhden ainoan kerran seksiä, viime aikoina ollut siis vähissä nuo "puuhat". Silloin ehkäisy eli kondomi petti ja hain jälkiehkäisypillerin. Mutta nyt menkat on yli viikon myöhässä, rinnat ovat olleet pari viikkoa jo TODELLA kipeät ja olen aivan mielettömän väsynyt ja huonovointinen.

Voiko näin oikeasti käydä... mä en jaksa. Kolmas lapsi vaan ei sovi suunnitelmiin, olen niin sopeutunut ajattelemaan että vauvat oli jo tässä. Vihdoin olisi hieman aikaa itselle, harrastuksiin jne. Ja vielä talon rakennus alkamassa eli stressiä muutenkin. Ja jos taas alkaa kaikki alusta siis pikkuvauva aika edessä niin voi ei... en vaan jaksa. Kuopus on nyt 4v.

jatkan siis, että tuntuu niin uskomattomalta, että yksi ekrta ja se olisi siinä, jälkiehkäisystä huolimatta. Ja tiedän, että testin tekemisellä se selviäisi. En vain tiedä kestänkö sitä tietoa nyt, siis jos tulos on positiivinen.

Kyllähän noi oireet voi tulla sitä jälkiehkäisypilleristäkin. Monillahan se sekoittaa kropan vähäksi aikaa. Ja kovaa väsymystä nyt voi olla joka tapauksessa muutenkin näin talvella.

Oliskohan mennyt kierto sekaisin vaan kun olet ottanut tuon jälkiehkäisypillerin. Kannattaa varmaan tehdä se testi.

Voihan se positiivinen tulos olla toisaalta loppujen lopuksi ihana asia.

[QUOTE="vieras";23109508]Kyllähän noi oireet voi tulla sitä jälkiehkäisypilleristäkin. Monillahan se sekoittaa kropan vähäksi aikaa. Ja kovaa väsymystä nyt voi olla joka tapauksessa muutenkin näin talvella.[/QUOTE]

Sitä mä olen itselle yrittänyt sanoa ja täytyy toivoa että asia on niin. Että voi ottaa päähän, mä en harrasta seksiä enää ikinä, oikeesti. Nyt hitto vie riitti.

Miten aikuiset ihmiset eivät osaa ehkäisyä käyttää, jos kerran eivät halua raskaaksi tulla? Miten kondomi voi pettää?

Jaa-a, jostain syystä se oli rikki. Ja olen luopunut hormonallisesta ehkäisystä n. kk sitten, kun ei sopinut, itkin, ptkin ja olin ihan masentunut seko. Sekään ei elämisen arvosiate lämäää ollut, kierukka ja 3 eri pilleriä kokeiltu, joista sitten luovuin.

Ja ehkä siksi emme osanneet kondomia käyttää, että äärettömän harvinaista sen käyttö kuten muukin seksi ollut viime vuosina.

Ai niin, kiitos myötätunnosta. Olet varmasti ihana ihminen -jossain syvällä sisimmässäsi.

Oliskohan mennyt kierto sekaisin vaan kun olet ottanut tuon jälkiehkäisypillerin. Kannattaa varmaan tehdä se testi.

Voihan se positiivinen tulos olla toisaalta loppujen lopuksi ihana asia.

Kyllä se varmasti olisi loppujen lopuksi ihana asia, tiedän. Onhan lapset äärettömän ihania ja rakkaita, mutta oon vaan elänyt niin lapsille, siis joka hetki vain lapsille viime vuodet että vihdoin on näyttänyt siltä että aikaa olisi myös itselle, joskus. Siksi tuntuu että elämä romahtaa.

Hei,
pari seikkaa jotka ehkä selittävät oireet:
- jälkiehkäisystä voi tulla oireita
- kerroit, että olet juuri kk sitten lopettanut e-pilleri, joten sekin voi sotkea kierron

Ja onnea paljon, jos olet raskaana! Onneksi on 9kk aikaa tottua ajatukseen. Elämä kantaa.

Miten aikuiset ihmiset eivät osaa ehkäisyä käyttää, jos kerran eivät halua raskaaksi tulla? Miten kondomi voi pettää?

:D :D Tossahan oli ehkäsyä ehkäsyn perää :D Etkö SINÄ ole aikuinen,kun et tiedä että kondomi todellakin voi hajota ym.Argh.

Ap,itse otin kerran jälkiehkäsypillerin ja menkat oli 2 viikkoa myöhässä ja kaikki raskauden oireet sain kehitettyä.Tee testi,sitten se on ihan sun oma päätös miten etenet!Mutta parempi että otat selvää asioista ajoissa..

Voimia hirveesti :hug: Jos teillä oikeesti on käynyt noinkin huono (hyvä? ) tuuri, niin ehkä se silloin on vaan todellakin tarkoitettu se vauva tulevaksi teille. Älä välitä noista päänaukojista, niillä taitaa itellä olla ongelmia..

On mulla yksi ystävä, joka kännissä nuorena (siis jotain 17v) harrasti seksiä kenties pahimman vihamiehensä kanssa ja kondomi meni rikki. No haki jäkiehkäisypilelrin ja sehän ei toiminut. Sitten tietty abortti kuitenkin onnistui. Mutta suree kovasti välillä mietn henkisestä kallis hinta silläkin hommalla oli. Ja miten paska tuuri voi olla.

:D :D Tossahan oli ehkäsyä ehkäsyn perää :D Etkö SINÄ ole aikuinen,kun et tiedä että kondomi todellakin voi hajota ym.Argh.

Ap,itse otin kerran jälkiehkäsypillerin ja menkat oli 2 viikkoa myöhässä ja kaikki raskauden oireet sain kehitettyä.Tee testi,sitten se on ihan sun oma päätös miten etenet!Mutta parempi että otat selvää asioista ajoissa..

Kiitos! Kai se tosiaan pitää testi tehdä, kuten sanottua niin turha täällä on pähköillä. Pitää vaan johonkin purkaa tätä pähkäilyä, kun en heti sinne apteekkiin rohkene mennä. Ajattelen että sen plussan pitäis sitten jollain tapaa olla iloinen juttu, siis yritän siihen itseäni tsempata.

Voimia hirveesti :hug: Jos teillä oikeesti on käynyt noinkin huono (hyvä? ) tuuri, niin ehkä se silloin on vaan todellakin tarkoitettu se vauva tulevaksi teille. Älä välitä noista päänaukojista, niillä taitaa itellä olla ongelmia..

Kiitos sullekin. Noin mäkin oo kyllä ajatellut, että mahd. vauva todella haluaa syntyä kun näin mahdottoman tilanteen kanssa olisi alkunsa saanut. Eli yksi kerta seksiä, sitäkin yritetty ehkäistä ja vielä se jälkiehkäisypilleri.

[QUOTE="Mira";23109752]Kiitos sullekin. Noin mäkin oo kyllä ajatellut, että mahd. vauva todella haluaa syntyä kun näin mahdottoman tilanteen kanssa olisi alkunsa saanut. Eli yksi kerta seksiä, sitäkin yritetty ehkäistä ja vielä se jälkiehkäisypilleri.[/QUOTE]

Oleppa hyvä. Vaikka välillä vähän skeptinen yliluonnollisten juttujen kanssa, niin joissain tapauksissa on vaan pakko uskoa että niin on/oli tarkoitettu. Kuten just tällaisissa tapauksissa.

ja mä en tiedä tunnetaanko, mutta vahva epäilys mulla on. Sopii vaan niin yhteen nää jutut. ja jos oot se henkilö keneksi sua luulen, niin sitten oon jo ihan varma että näin on oikeesti tarkoitettu tapahtuvaksi.

Oleppa hyvä. Vaikka välillä vähän skeptinen yliluonnollisten juttujen kanssa, niin joissain tapauksissa on vaan pakko uskoa että niin on/oli tarkoitettu. Kuten just tällaisissa tapauksissa.

ja mä en tiedä tunnetaanko, mutta vahva epäilys mulla on. Sopii vaan niin yhteen nää jutut. ja jos oot se henkilö keneksi sua luulen, niin sitten oon jo ihan varma että näin on oikeesti tarkoitettu tapahtuvaksi.

Oho, mites me voitais tuntea, kun mä en ole tänne palstalle koskaan ennen edes kirjoitellut? :) Tulipas NYT yliluonnollinen olo.

Yhteistyössä