Voi apua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alumiinikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Alumiinikuu

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
1 084
0
36
Nyt se on iskenyt. Vauvakuume!!
Laittakaa nyt vaikka huonoja puolia siitä, jos perheessä on neljä lasta. No, saa niitä hyviäkin laittaa :whistle:
Tämän siitä sai, kun jätettiin "hätävaraksi" lapsiluku päättämättä kolmosen jälkeen. Ajattelin, että on sitten JOSKUS mahdollista pykätä sitä nelosta kehiin, mutta töissäkin ajattelin tässä välillä olla. Nyt tekisi mieli kuitenkin alkaa yritellä jo tuossa ensi vuoden puolella vaikkapa. Nuorin siis täyttää ihan kohta 1v ja seuraavat on nyt reilu 3 ja 9v.
Taloudellisesti olisi mahdollista, joskin ylimääräiset jutut jäisi vähälle ainakin minun kotona ollessa. Autoa meillä ei edelleenkään ole, joten sitäkään ei tarvitsisi vaihtaa...

Voisko jo sitä omaa elämää hankkia kodin ulkopuolellakin? Kuka oikeasti nauttii yövalvomisista, koliikki-itkuista, pulautuksen hajuisista vaatteista, potalle maanitteluista, lisäpyykistä, vesirokosta ja kadotetusta vapaa-ajasta?

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
Voisko jo sitä omaa elämää hankkia kodin ulkopuolellakin? Kuka oikeasti nauttii yövalvomisista, koliikki-itkuista, pulautuksen hajuisista vaatteista, potalle maanitteluista, lisäpyykistä, vesirokosta ja kadotetusta vapaa-ajasta?

Minä nautin :D Tosin on sitä omaakin elämää silti.

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:

Minä, minä, minä!! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Jos tuntuu, että syli kaipaa vielä yhtä ja itse jaksat koko rumban taas, niin sitten ei kun hommiin vaan. Mutta jos epäröityttää kovin, niin jätä hautumaan ja anna ajan näyttää oikea ratkaisu.

No sepä siinä onkin, kun ei oikeastaan epäilytä edes... Enemmän mietin aikoinaan, tehdäkö kolmas vai ei, ja kolmosen jälkeen tuli heti olo, että ei-jei-jei tää voi vielä tähän loppua... :'( Tosin aikaa ois myöhemminkin, kun "vasta" kolmekymppinen olen, mutta...

Mua peljättää, että tälle mun ainoalle sattuu jotain ku en voi koko aikaa olla sen kädessä kiinni :/
Jotenkin ajatus siitä, että samanlaisia villejä "apinoita" (saan nimittää mun lapsia apinoiksi jos haluan) olis useampikin, on pelottavaa...
Toisaalta alkaa pikkuhiljaa olla pieni paniikki, kun tämä ainokainen menee jo esikouluun ja olen aina halunnut paljon lapsia, mutta ikää alkaa olla pian 30 :(

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Mua peljättää, että tälle mun ainoalle sattuu jotain ku en voi koko aikaa olla sen kädessä kiinni :/
Jotenkin ajatus siitä, että samanlaisia villejä "apinoita" (saan nimittää mun lapsia apinoiksi jos haluan) olis useampikin, on pelottavaa...
Toisaalta alkaa pikkuhiljaa olla pieni paniikki, kun tämä ainokainen menee jo esikouluun ja olen aina halunnut paljon lapsia, mutta ikää alkaa olla pian 30 :(

Kohtahan se "apina" menee sitten jo kouluunkin, etkä voi enää olla kädestä pitämässä, vaikka kuinka haluaisit. Joten nyt tai ei koskaan lisää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Alkuperäinen kirjoittaja satu:
Niih...en keksi minäkään mitään huonoa... Itellä 5 ja kovasti kuudetta kaivataan =)

No niin. Eihän se neljä oo sitten paljon yhtään :whistle: :D

Ei oo ei =) Jos vähänkään tuntuu että neljäs olis hyvä, anna palaa!!! Myöhemmin saattaa kaduttaa.

Niih...en keksi minäkään mitään huonoa... Itellä 5 ja kovasti kuudetta kaivataan =)

No niin. Eihän se neljä oo sitten paljon yhtään :whistle: :D

Ei oo ei =) Jos vähänkään tuntuu että neljäs olis hyvä, anna palaa!!! Myöhemmin saattaa kaduttaa.

Älkääpäs nyt erehtykö rohkaisemaan liikaa :D
Niin ja ei ole tuo mies kyllä sanonut vielä juuta eikä jaata. Mutta sehän on vain "taivuttelukysymys" :kieh:

Toisaalta, jos siirretään asiaa hamaan tulevaisuuteen, ollaan lopulta eletty pikkulapsiaikaa "koko elämä". Että nythän nuo menis sitten samaan syssyyn :xmas:

Toiselta kantilta mietiskeltynä tuli mieleeni, että minä osaan nauttia tästä raskaudestakin jo aivan erilailla, kun viime kerrasta on lähes 8-vuotta aikaa. =)
Ja aivan varmasti tulee vauva-aikakin olemaan erilainen, ikä, kokemus ja isotveljet ovat jo sen ikäisiä. Herramun jee, esikoinenhan on jo 15-vuotias iso kolli. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Toisaalta, jos siirretään asiaa hamaan tulevaisuuteen, ollaan lopulta eletty pikkulapsiaikaa "koko elämä". Että nythän nuo menis sitten samaan syssyyn :xmas:

Toiselta kantilta mietiskeltynä tuli mieleeni, että minä osaan nauttia tästä raskaudestakin jo aivan erilailla, kun viime kerrasta on lähes 8-vuotta aikaa. =)
Ja aivan varmasti tulee vauva-aikakin olemaan erilainen, ikä, kokemus ja isotveljet ovat jo sen ikäisiä. Herramun jee, esikoinenhan on jo 15-vuotias iso kolli. :D

Niin no, muistan kyllä tuonkin tunteen, kun meillä on näitä nyt jo melkein kuin kahdessa sarjassa. Esikoinen oli 6v, kun kakkonen syntyi. Joten sitten oiskin jo kolme "erää"...

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:

Kohtahan se "apina" menee sitten jo kouluunkin, etkä voi enää olla kädestä pitämässä, vaikka kuinka haluaisit. Joten nyt tai ei koskaan lisää :D

Sit ämä oonkans miettiny, olishan se kivaa ku sais olla koko ajan sydän syrjällään edes jostain :D
Toisaalta olis siistiä olla äitiyslomalla ja hoitovapaalla ku tuo ensi-apina aloittaa koulun, ei tarvis murehtia kesälomaa tai muita lomia eikä sitä aikaa ennen koulupäivää tai koulupäivän jälkeen.

Huoh... On tämä vaikeeta... Niin vaikeeta....

Oon muuten ilmoittanut tälle nykyiselle kultsilleni jo vuonna 1994, että haluan sitte 6 lasta :D
Nykyisin oon laskenut vähän määrää ja toivoisin esikoisen lisäksi kolmea :whistle:

Yhteistyössä