Voi apua tänään se tapahtuu...

  • Viestiketjun aloittaja Hammaslääkäri-pelkoinen
  • Ensimmäinen viesti
Hammaslääkäri-pelkoinen
...Saan taatusti juurihoitoa... :(

Leukaperä kipee ja korva (ollut jo kauan). On operoitu iso reikä (olin purrut palasen hampaasta aiemmin). Hammaslääkäripelkoisena viivyttelin sitä paikkaamistakin.
Eka kerralla hammaslääkäri puudutti hyvin, mutta tokalla kerralla vain vähän ja VOI TUSKA sitä paikkaamista... Eka kerralla laitettiin pienen ajan vuoksi varapaikka, josta lohkesi pala ja odottelin sitä uudelleen paikkausta pitkään, kun PELKÄÄN.

Nyt on kai sitten juurihoidon tarve, kun koko ajan paikkauksen jälkeen en ole voinut kylmää, enkä kuumaa laittaa sinne poskeen. Ja nyt on leukaperä ja korva tosiaan jo oireilleet. Itse hammasta ei särje, mutta ei sillä kovin kovaa voi purra. Tuntuu kuin ien olisi kipeä. Aluksi sitä mietittiinkin, että ien raja oli paennut ja se aina vuosi kamalasti verta, että ei olisi juurihoidon tarvetta, vaan ikenessä jotain.

Mutta hyvä minä, kun VIHDOIN varasin ajan (voi APUA)... Olen täältä lukenut, että tulehtuneet juuret eivät puudu... Aion ottaa burana600 tuntia ennen operaatiota...

VOI APUA!!! |O
 
Jos on taitava lääkäri, niin kyllä muuten puutuu.
MUISTA sanoa kun menet, että olet pelko potilas, se auttaa hammaslääkärin työtä paljon.
Itse olen myös kammon saanut, ja sen kerran kun uskaltauduin menemään, kerroin, ja kyllä muuten oli yllättävän hyvä kokemus, pelko laantui jo pieneksi paniikiksi :)
 
Hammaslääkäri-pelkoinen
Voi jestas oli KAMALAA! Ei puutunut tarpeeksi, kun ei ehditty odotella (liian lyhyt aika)... :(
No, seuraavalla kerralla sitten puudutetaan ja menen odotustilaan odotteleen. Sitten kun seuraava potilas on operoitu, niin menen minä sitten takaisin piina penkkiin ja sitten tuhotaan ne hermot vai mitkä...
Nyt olisi sen jo tehnyt ja oltaisiin päästy hyvään alkuun, mutta tuntu niin KOVIN HIRVEELTÄ, että seuraavalla kerralla sitten (se vihlo niin syvältä ja järkyttävällä tavalla, ettei oo tosikaan).
Nyt laitettiin lääke paikka. Ja toivotaan, että on silloin seur kerralla puutunut, vaikka on tulehdus ja voi haitata tuon puudutteen vaikutusta.
En saanut antibioottia, enkä huomannut kysyä miksen, kun on kerta kai tulehdus...

Puudutetta laitettiin sekä sisälle, että pinnalle, mutta vaikutusaika oli liian lyhyt ja nyt on sitten TOINEN PUOLI NAAMASTA puutunut ja särkee hammasta (ei särkenyt aiemmin, vaan sattui poskeen ja korvaan)...

Odottelen, kun saan alkaa juoda kahvia, eli että puudute lakkaisi... Yhdeltä oli operointi aika ja puol tuntia olin...
 

Yhteistyössä