S
"suru"
Vieras
Mulla on vauva ja vanhempani ovat juoppoja. Äitini on kuitenkin hyvin innoissaan vauvasta. Olemme toimineet vierailuiden suhteen niin että menemme vain kun ovat selviä ja sen ilmoitin jo ennen vauvan syntymää, että jos ollaan kännissä niin lähetään heti pois. Nyt kuiteskin joulun aikaan on taas ollut sellaista tissuttelua, että ollaan pienessä sievässä tai krapulassa päivälläkin. Äitini kutsui sukua uutena vuotena kylään, mutta olikin itse humalassa, kuten myös isäni, sellaisessa iloisessa nousuhumalassa, että vieraampi ei välttämättä edes tajuaisi, kinui sitten vauvaa syliin suvun edessä enkä tietenkään antanut. Tästäkös sitten äidin siskot kimpaantui, kun he harvemmin äitiä tapaavat niin eivät tajunneet kuinka humalassa oli. Nyt sitten äitini äiti on kutsunut suvun koolle loppiaisen kunniaksi, mutta epäilen vahvasti että äitini ilmestyy taas humalaisena ja joudun vaikeaan tilanteeseen kun en vauvaa halua antaa syliin tietenkään. Helpoin olisi jättää menemättä, mutta mies vastasi puhelimeen kun äidin äiti soitti ja lupasi että mennään. Mutta olen jo valmiiksi ahdistunut, että mitä sanon kun en halua humalaiselle vauvaa antaa. Muutenkin jossain vaiheessa loppuu meidän sukulaisvierailut kun lapsi alkaa ymmärtää että mummi on kännissä.