Mitä mä teen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä ei, mutta mietin, mitä eri vaihtoehdoista seuraa.

"Lähde"
-> äiti rikkoi perheen. TAI
->ollaan ihan onnettomia kaikki TAI
->
= meidän lasten syy, koska näin päätettiin

"Jää"
->isä tekee oikeasti jotain TAI
->ollaan onnettomia kaikki TAI
->
=meidän lasten syy, koska näin päätettiin

Aikuisen päätökset täytyy tehdä.

Tottakai!

Mutta on lastenkin mielipiteellä väliä kun ovat iässä missä voivat pian muuttaa vaikka omilleen!

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ehkä ei, mutta mietin, mitä eri vaihtoehdoista seuraa.

"Lähde"
-> äiti rikkoi perheen. TAI
->ollaan ihan onnettomia kaikki TAI
->
= meidän lasten syy, koska näin päätettiin

"Jää"
->isä tekee oikeasti jotain TAI
->ollaan onnettomia kaikki TAI
->
=meidän lasten syy, koska näin päätettiin

Aikuisen päätökset täytyy tehdä.
Höpöhöpö...sua on alistettu niin kauan ja poljettu maahan ettet nyt oikeasti osaa ajatella tätä asiaa kuin miehesi kautta.
Kysy oikeasti lastesi mielipidettä, sä et häviä siinä yhtään mitään.
Ajattele asiaa niin, että mitä kauemmin olet siinä ja altistat lapsesi sille elämälle, sitä todennäköisemmin he valitsevat itselleen tulevaisuudessa alkoholisti puolison tai alkoholisoituvat itte.

• Tykkää
Reactions: 0oo0
En taida jäädä enkä lähteä lasten takia. Kirjoitin ehkä väärin. En halua muuttaa kauas lapsen koulun takia. Mutta se on vain pieni osa koko tilannetta. Tämä ei ole helppoa.

Ei tietenkään ole helppoa.

Mä olisin kolmetoistakesäisenä muuttanut vaikka utsjoelle ja joutunut eroon kaikista koulukavereista ja rakkaista ystävistä kunhan se vitun ukko (isäni) vaan ois pysynyt kaukana mun äidistä uhkauksineen.

Sitä, mitä lapsi kokee kotona, ei pidä vähätellä.

Niin, täällähän ei saisi esittää minkäänlaista kritiikkiä näitä tarinoita kohtaan, vaan aina ostaa sokeasti sellaisenaan nämä naisnäkökulmasta vahvalla värikynällä kirjoitetut tarinat ja kannustaa naista rikkomaan perheensä tuntematta kyseisiä henkilöitä, tietämättä tapahtumien todellisia yksityiskohtia ja kuulematta tarinan molempia osapuolia. Aloituksessa tarvitsee vain mainita taikasanoista alkoholi tai väkivalta, niin sinä ja muut pösilöt olette heti kiljumassa joukolla eroa ja lynkkaamassa miehen.

Sinä se tässä sairas olet. Täysin käsittämätöntä touhua.

Mua ei tippaakaan kiinnosta se "miehen näkökulma", eikä mun tarvitse yrittää arvailla mikä on totta ja mikä ei. Äijä selittää sitten omat versionsa omille kavereilleen, ja saa sieltä "yhtä pätevät neuvot" kuin ap:kin täältä. Joten tasan menee.
- Voi voi sua raukkaa kun sun exä on saanut täältä pontta omille päätöksilleen (y) hyvä hänelle että uskalsi hakea perspektiiviä asioihin, eikä vaa kuunnella sun jänkätystä.

Ja se joka lähtee lapsien kanssa tuollaisen miehen luota EI riko perhettä. Kyllä se on silloin se toinen osapuoli kun on jo rikkonut perheensä.
Äiti+lapset ovat perhe (Vanhempi+lapset). Perheeseen ei isää tarvita, eikä ainakaan todellakaan tuollaista isää. Äijä on oman perheensä jo rikkonut, vaikka sun on tätä ehkä mahdoton ymmärtää. Perhe on jo rikkoutunut ennen kuin tänne tullaan kysymään apua.
Miten niin on jo rikkoutunut? Koska PERHE käsittää luottamuksen, välittämisen, rakkauden, turvallisuuden, toisen ymmärtämisen, auttamisen,.... Mitä noista äijän perheessä on enää jäljellä? Ei mitään.
Se perhe oli ja meni jo - Aikansa kutakin. Ja nyt on uusi vaihe elämässä alkamassa.(y)

Mitä jos nyt ihan ensimmäiseksi käyt vakavan keskustelun sen miehesi kanssa. Tuot esiin asiallisesti nuo ongelmakohdat, alkoholin käytön, väkivallalla uhkaillut ja perheen kärsimyksen. Mies joko lähtee kanssasi terapiaan ja lopettaa dokaamisen, tai pakkaa vaatteensa ja etsii itselleen uuden kodin.

Jos hän valitsee lähdön sen sijaan että ottaisi vastuun tekemisistään ja ryhdistäytyisi, ei sinulla sitten ole paljon vaihtoehtoja.

Miksi se muuten pitäisi aina olla nainen ja lapset kun lähtee etsimään sitä uutta kotia? Miksi kaikki aina nimenomaan ehdottaa "ota lapset ja lähde" kun parempi kaikille yleensä on, että lapset saavat jäädä tuttuun kotiin tuttujen tavaroiden kanssa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mitä jos nyt ihan ensimmäiseksi käyt vakavan keskustelun sen miehesi kanssa. Tuot esiin asiallisesti nuo ongelmakohdat, alkoholin käytön, väkivallalla uhkaillut ja perheen kärsimyksen. Mies joko lähtee kanssasi terapiaan ja lopettaa dokaamisen, tai pakkaa vaatteensa ja etsii itselleen uuden kodin.

Jos hän valitsee lähdön sen sijaan että ottaisi vastuun tekemisistään ja ryhdistäytyisi, ei sinulla sitten ole paljon vaihtoehtoja.

Miksi se muuten pitäisi aina olla nainen ja lapset kun lähtee etsimään sitä uutta kotia? Miksi kaikki aina nimenomaan ehdottaa "ota lapset ja lähde" kun parempi kaikille yleensä on, että lapset saavat jäädä tuttuun kotiin tuttujen tavaroiden kanssa.
Ei se lähde. Terapiaan varsinkaan. Poismuutosta puhuu, muttei muuta vaikka toivoisin.

Ensin hänen täytyisi myöntää tarvitsevansa apua.
Aivan totta!

Mutta, on olemassa erilaisia hoitoja kuten Myllyhoito. Suosittelen lukemaan kokemuksista. Siellä on moni alkoholisti "herännyt" vasta paikan päällä. Ja näissä paikoissa hoidetaan myös omaiset kuntoon!

Itse alkoholistiperheen lapsena olen ollut kiinnostunut näistä asioista ja ystäväni isä/koko perhe saatiin kuntoon myllyhoidossa. Kannattaa tutustua tähän hoitomenetelmään.